Beantwoord

wifi werkt niet

  • 22 March 2024
  • 7 reacties
  • 98 Bekeken

Beste odido

ik ben sinds woensdag 13 maart klant bij Odido en mijn wifi werkt op mijn mobiel en iPad en ring deurbel alleen mijn tv werkt niet. 
 

mijn tv ziet de wifi naam wel maar zodra ik de wachtwoord intoets zegt mijn tv mislukt met verbinden. Ik zit nu al 9 dagen zonder wifi op mijn tv en wil heel graag dat hij weer werkt.

 

ik hoor graag van jullie

groetjes Amanda Helsby 

icon

Beste antwoord door Waqqas 22 March 2024, 17:28

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Amanda Helsby 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Kan de tv nu wel verbinding maken? Het kan ook helpen om in het overzicht bij de WiFi instellingen 5 GHz uit te schakelen.

Als ik probeer in de loggen geeft het aan gebruikersnaam of wacht woord werkt niet 

Reputatie 7
Badge +15

@Amanda Helsby 

Kijk of je het wachtwoord goed hebt overgenomen en anders kun je de Zyxel eerst voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld en daarna weer proberen.

Ik heb net ingelogd op het modum en de beveilingsmodus aangepast naar WPA2 PKS en de tv weer geprobeerd te verbinden maar de tv geeft nog steeds aan mislukt 

Reputatie 7
Badge +15

@Amanda Helsby 

Als je in de Zyxel bent ingelogd helpt het ook niet om 5 GHz bij de WiFi instellingen uit te schakelen?

Misschien kan je de netwerkinstellingen van de tv eens resetten?

wifi werkt niet voor printer en soundbr

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mr52yr60e, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aangeeft. Ik gok dat dit aan Wifi 6 op WPA-3 ligt. Ik heb Wifi 6 uitgeschakeld en WPA-3 op 2 gezet. Kan je eens kijken of je nu wel een verbinding tot stand kunt krijgen?

Reageer