Beantwoord

wifi WPA3 connection is required

  • 26 December 2023
  • 7 reacties
  • 204 Bekeken

Sinds kort heb ik glasvezel van ODIDO, ik heb een ZYXEL T56 modem en een Samsung A51 mobiel. Elke keer als ik thuis van de wifi af ben geweest moet ik opnieuw inloggen en voordat ik dat doe eerst het netwerk verwijderen uit de lijst van beschikbare netwerken. Bij het netwerk staat vermeld "WPA3 connection is required”. De instelling automatisch aanmelden staat aan.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem oplos?

icon

Beste antwoord door Franceline 28 December 2023, 08:46

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Franceline, welkom op de Community, ik zorg er graag voor dat je snel volledig van je Samsung mobiel kan genieten! Op dit moment staat het beveiligingsprotocol van je Wifi op een mix van WPA2 en WPA3, alleen raken sommige apparaten in de war van deze mix. Omdat ook sommige apparaten niet werken met enkel WPA3 heb ik je beveiligingsprotocol naar enkel WPA2 veranderd. Kan je testen of al je apparaten hier goed mee werken? Zo niet dan kunnen we natuurlijk ook nog enkel WPA3 als optie uittesten.

Ik verwacht dat je hiermee wel volledig van je Samsung A51 kan genieten! 😃

Mod edit:

Hoi @Franceline, welkom op de Community, ik zorg er graag voor dat je snel volledig van je Samsung mobiel kan genieten! Op dit moment staat het beveiligingsprotocol van je Wifi op een mix van WPA2 en WPA3, alleen raken sommige apparaten in de war van deze mix. Omdat ook sommige apparaten niet werken met enkel WPA3 heb ik je beveiligingsprotocol naar enkel WPA2 veranderd. Kan je testen of al je apparaten hier goed mee werken? Zo niet dan kunnen we natuurlijk ook nog enkel WPA3 als optie uittesten.

Ik verwacht dat je hiermee wel volledig van je Samsung A51 kan genieten! 😃

Yep het werkt nu wel goed! Super dank voor de snelle actie.

Reputatie 7
Badge +4

Super, dat is fijn nieuws @Franceline. Graag gedaan en ik wens je alvast een heel mooi 2024 toe! 😃

Dag Odido, ook ik heb hetzelfde probleem met mijn Samsung. Elke keer als ik thuiskom of als de wifi wegvalt moet ik mij opnieuw handmatig aanmelden. Ik zou dit ook graag opgelost hebben.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Anna Wilhelmina 

Staat automatisch verbinden aangevinkt?

Verder kan je in je browser naar 192.168.1.1 gaan, inloggen meg admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Hopelijk is het bij jou dan ook opgelost net zoals hierboven.

DAt heeft wel geholpen voor mijn mobiel. Maar mijn HP laptop is nu volledig de weg kwijt en ik moet nu steeds opnieuw met wifi verbinden en vervolgens gaat ie er dan na een minuut uit. Ik heb al geperobeerd om op de hp de netwerkinstellingen op WPA 2 te zetten, maar dat helpt helaas niet. Hebben jullie daar ook een oplossing voor?

Reputatie 7
Badge +3

@Anna Wilhelmina 

Kijk eens of een Netwerk reset een oplossing geeft.

Reageer