Wifipunt Zyxel WAP6807 wil niet verbinden met laptop, wel met telefoon

  • 13 January 2024
  • 6 reacties
  • 96 Bekeken

Goedemorgen,

 

Ik heb een probleem met mijn Mesh netwerk. Ik heb een nieuw T-56 modem, die ik gelinked heb met een Zyxel Wifipunt (Zyxel WAP6807). Deze verbind prima met mijn telefoon (samsung) maar mijn laptop (windows 11, nieuwe lenovo) wil maar niet verbinden met het wifipunt. Daardoor heb ik op zolder zwak en onstabiel internet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

 Additionele informatie:

  • De Zyxel WAP6807 heb ik gekregen van mijn vorige provider, online.nl. Daar nooit mee problemen mee gehad
  • Het wifipunt heeft alle lampjes op groen. En wat ik zei, op mijn tel geen enkel probleem.

Hoor graag! Gr. Dennis

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hi @dennis124, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. De WAP6807 werkt niet goed samen met de T-56. Daarom hebben we een nieuw wifipunt voor de T-54, T-56 en T-75. Namelijk de WX6500. Ik raad je aan om dit wifipunt uit te proberen. Deze is gemakkelijk te bestellen in Mijn Odido en je krijgt nu de eerste maand gratis! Als het na een maand niet bevalt, dan kun je het wifipunt weer retourneren. Hopelijk heb ik je zo voldoende informatie gegeven. Als je verder nog vragen hebt, laat het gerust weten.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dennis124, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. De WAP6807 werkt niet goed samen met de T-56. Daarom hebben we een nieuw wifipunt voor de T-54, T-56 en T-75. Namelijk de WX6500. Ik raad je aan om dit wifipunt uit te proberen. Deze is gemakkelijk te bestellen in Mijn Odido en je krijgt nu de eerste maand gratis! Als het na een maand niet bevalt, dan kun je het wifipunt weer retourneren. Hopelijk heb ik je zo voldoende informatie gegeven. Als je verder nog vragen hebt, laat het gerust weten.

Hi @Tommie van Odido, dank voor je reactie! Ik zou best het nieuwe wifipunt willen testen. Ik ben echter een leek en begrijp niet helemaal hoe dat mijn probleem zou oplossen. Want hoe kan het zo zijn dat mijn andere apparaten (Samsung S21 bijv.) wel gewoon prima communiceren met mijn huidige wifipunt en mijn laptop niet?

 

Hoor graag!

 

Groet,

 

Dennis

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @dennis124 ,

Zoals @Tommie van Odido al aangeeft werkt jouw wifi punt niet goed samen met de T56. Dat is dus waarschijnlijk ook gelijk de oorzaak waarom jouw laptop niet wil verbinden en jouw Samsung wel.
Hij draagt een hele mooie oplossing aan, deze kan je dan gelijk een maand gratis proberen en kom je er ook achter of dit de oplossing is.
 

Reputatie 7
Badge +6

@dennis124 Er is nog 1 mogelijkheid: de firmware van je Online-WAP updaten zodat er Odido-firmware op komt te staan. Het aanbod dat ik in dit topic heb gedaan, geldt natuurlijk ook voor jou. Het is even gedoe, maar zo kan ik op afstand je WAP updaten zodat hij hopelijk nog even mee kan. Laat maar weten of je hier iets voor voelt.

@TMTV graag! Hoe gaat dat in z'n werk?

Reputatie 7
Badge +6

@dennis124 In het topic dat ik hierboven gelinkt heb, heb ik instructies gezet. Als je me de benodigde gegevens via privébericht stuurt, zal ik het zo snel mogelijk regelen.

Reageer