WX5600 hoe kanalen aanpassen?

  • 5 April 2024
  • 4 reacties
  • 58 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Ik heb een WX5600 (Wifi Plus) gekregen om uit te proberen en heb deze bedraad aangesloten. Omdat ik net bij Odido ben gekomen was ik nog bezig met de configuratie van de T56 router en ik heb daar nu de wifikanalen aangepast. Echter staat de WX5600 nog steeds op Auto. Hoe pas ik daar de kanalen aan? Via de webinterface van de WX5600 kun je niks doen, alleen maar wat info bekijken. Ook al een keer geherstart maar er verandert niks. Je moet dit toch kunnen instellen lijkt mij?

Teresa van Odido 25 dagen geleden

Welkom op onze Community! @Nisei 

Je kunt de kanalen niet apart aanpassen op het wifipunt. Als je de bandsteering op het modem aan hebt staan, zou deze hetzelfde moeten zijn als op het wifipunt. 

Wellicht kun je een kijkje nemen in dit topic? Hier had iemand een soort gelijke vraag: WIFI punt kanal wijzigen | Odido community

Meer informatie over het Wifipunt en de MPro Mesh app vind je in dit topic Installatie en gebruik van Wifi Plus voor het Zyxel modem | Odido community

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Nisei 

Je kunt de kanalen niet apart aanpassen op het wifipunt. Als je de bandsteering op het modem aan hebt staan, zou deze hetzelfde moeten zijn als op het wifipunt. 

Wellicht kun je een kijkje nemen in dit topic? Hier had iemand een soort gelijke vraag: WIFI punt kanal wijzigen | Odido community

Meer informatie over het Wifipunt en de MPro Mesh app vind je in dit topic Installatie en gebruik van Wifi Plus voor het Zyxel modem | Odido community

Dank je voor de link naar dat topic maar daar zie ik geen oplossing. Ja, ik heb band steering aan staan maar dat zorgt er alleen voor dat je modem het meest optimaal gebruik maakt van 2.4 en 5GHz. Daarom heet het ook band steering, het optimaliseert het gebruik van de 2.4 en 5GHz band.

Wifi kanalen kiezen doe ik liever zelf en heb ik op het modem dus op manual staan. Maar het 2.4GHz kanaal op het modem heb ik op 11 gezet terwijl het wifipunt op 1 blijft staan (en dat kanaal zit heel erg vol).

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Nisei, ik ben voor je gaan kijken en zie dat je op de 2,4 GHz je WLanChannel ook op 1 hebt staan op dit moment. Er is inderdaad een bug dat de WX5600 kanaal 1 pakt. Hij zou automatisch van kanaal moeten veranderen maar door de bug werkt dat nu niet. We hebben dit al opgelost in een test firmware, echter duurt het nog wel een tijdje voordat deze klaar is om gereleased te worden.

Aah dank je Tommie

Ja klopt, ik heb hem handmatig maar op 1 gezet zodat beide 2.4 kanalen hetzelfde zijn.

Maar even afwachten hoe het met die nieuwe firmware gaat.

Iig heel erg bedankt voor de vlotte service!

Reageer