zeer slechte wifi

  • 19 April 2024
  • 5 reacties
  • 73 Bekeken

Hallo, sinds kort aangesloten bij Odido. Wifi is bagger. Nog geen 7 meter van de modem valt het al weg. Er is al geconstateerd dat de modem niet goed is met testen maar de technische dienst zegt dat ze geen nieuwe willen afsturen. 

Demi van Odido 12 dagen geleden

Hi @Giessenburg, ik heb meteen met je meegekeken in de verbinding! Deze ziet er goed uit, alleen echter op wifi vallen mij inderdaad wat dingen op. Ik zie dat twee apparaten op de wifi een IP-lease error krijgen. Volgens het MAC-adres gaat het om een apparaat van SHENZHEN BILIAN ELECTRONIC CO.,LTD. Kan het zo zijn dat dit een eigen wifimodem/versterker is? Het resetten van dit apparaat, lost de IP-lease error op. 

Verder zie ik in de meting dat het wifinetwerk vol of verstopt is. Alle apparaten zijn ook aangesloten op het 2.4GHz netwerk. Het 5GHz netwerk is leeg. Wat je zou kunnen doen, is apparaten die ook 5GHz ondersteunen om deze te verbinden op het 5GHz netwerk, zodat je het aantal apparaten verspreid. Dit zou dan ook de wegvallende wifi kunnen oplossen.

Als laatste zie ik ook dat er twee wifipunten jouw kant op komen. Ik ga er vanuit dat dit ook gaat helpen met het vergroten van het wifibereik en de stabiliteit. Laat je weten hoe het gaat zodra je deze binnen hebt en aangesloten?

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Giessenburg, ik heb meteen met je meegekeken in de verbinding! Deze ziet er goed uit, alleen echter op wifi vallen mij inderdaad wat dingen op. Ik zie dat twee apparaten op de wifi een IP-lease error krijgen. Volgens het MAC-adres gaat het om een apparaat van SHENZHEN BILIAN ELECTRONIC CO.,LTD. Kan het zo zijn dat dit een eigen wifimodem/versterker is? Het resetten van dit apparaat, lost de IP-lease error op. 

Verder zie ik in de meting dat het wifinetwerk vol of verstopt is. Alle apparaten zijn ook aangesloten op het 2.4GHz netwerk. Het 5GHz netwerk is leeg. Wat je zou kunnen doen, is apparaten die ook 5GHz ondersteunen om deze te verbinden op het 5GHz netwerk, zodat je het aantal apparaten verspreid. Dit zou dan ook de wegvallende wifi kunnen oplossen.

Als laatste zie ik ook dat er twee wifipunten jouw kant op komen. Ik ga er vanuit dat dit ook gaat helpen met het vergroten van het wifibereik en de stabiliteit. Laat je weten hoe het gaat zodra je deze binnen hebt en aangesloten?

Hallo Demi, 

Dank je wel voor je reactie. Even over de volle 2.4g. We hebben camera's hangen die alleen werken op 2.4g, dus vandaar. 5g is voor ons geen optie. Als wij 7 meter bij de modem weg staan dan valt de wifi al weg op de mobiel. Toen we nog bij Tweak zaten hadden we 2 TP link gekoppeld voor de camera's en alles werkte fantastisch. Nu bij jullie hebben we er een 3e tp link bijgekocht en hoopte we op een goede verbinding zodat de camera's het weer zouden doen maar helaas. Die het verst wegstaat doet het nog steeds niet, ondanks een extra tp link. 

Wel typisch hé dat ik zoveel de zelfde herkenbaare klachten lees over slechte wifi verbinding. Een collega van jou heeft meegekeken en geconstateerd dat de modem niet werkte zoals het hoort. We zouden een nieuwe krijgen en teruggebeld worden voor een afspraak met monteur. Nooit zijn we teruggebeld dus voor de zoveelste keer maar weer gebeld. Krijgen we ineens te horen dat we helemaal geen nieuwe modem ontvangen. Dikke middelvinger voor ons. Nee, het commerciële praatje kwam weer om de hoek dat we de die acces points van jullie moeten gebruiken/huren en dan zou het probleem opgelost zijn. Uit nood hebben we deze opgevraagd omdat we onze ponys moeten beschermen en we heel hard een camera verbinding nodig hebben. We zijn heel erg benieuwd of dat gaat lukken. Maar ik kan je wel vertellen dat we zeer ontevreden zijn en aan het informeren zijn voor een andere provider. Jullie beloven veel maar leveren weinig. Maar goed, ik denk dat jullie dit helaas al veel vaker hebben moeten aanhoren. Wat betreft dat Mac adres ga ik nog even resetten. Ik weet om welke het gaat. We hebben zo'n slechte wifi verbinding dat ik er ook 2 in huis heb geplaatst waarvan er 1 nog niet werkt. Maar we hebben er inmiddels zo zwaar de pest in dat we al dagen bezig zijn en nog steeds geen resultaat. Moedeloos worden we ervan. Word vervolgd!

Groetjes en ik hoop dat jij nog een fijne dag hebt.

Hoi Demi,

 

Nou de wifi punten van Odido zijn gisteren binnengekomen.

Na ruim een dag bezig te zijn geweest zonder resultaat maar weer gebeld. Ook hij zeicdat we een goed wifi bereik moesten hebben en heeft ons begeleid met het koppelen van jullie wifi punten.

Nou wat denk je! Noppes Nada, geen bereik (6 meter van de modem af). Dusssss, na dagen aan het lijntje te zijn gehouden, wij veel prive tijd en ergernissen verder is dit het nog steeds het resultaat. Bagger verbinding.  Met spoed een monteur en een nieuwe modem aub.

Hi @Giessenburg  dank voor de update in dit topic! Niet fijn dat het nog niet goed werkt. Ik zie dat er gisteren contact is geweest met een collega. Mijn collega heeft vervolgens onze technisch specialisten ingeschakeld en er zijn kort daarna verschillende instellingen in het modem aangepast.

Ik ben daarom heel benieuwd of je hierdoor al verbetering ervaart. Laat je mij het weten? Dankjewel!

Goedendag, onze wifi ontvangst is nog steeds niet best. (zie foto).

Onze beveiligingscamera's doen het nu eindelijk wel maar de vraag is hoelang. Omdat we moe zijn van dagen bezig te zijn met slechte wifi (modem resetten, bellen met jullie, klacht indienen community, tp-linken opnieuw moeten aanmelden en heel veel stress, boosheid en teleurstelling verder zijn hebben we nu even geen puf meer. De camera's doen het en we hopen dat het zo blijft. We willen niet "weer"’ alles overhoop gooien omdat de technische dienst het misschien verbeterd heeft! Jullie zien dat de speedtest slecht resultaat aangeeft. 

 

Reageer