zwakke weg vallend wifi verbinding

  • 29 February 2024
  • 9 reacties
  • 56 Bekeken

Goede avond ik heb slecht weekend wegvallend wifi verbinding nou heb ik de ont en de modem en alle wifi versterkers 30 minuten uitgezet en aan gezet maar na 1:30 uur blijft het verbinding slecht en weg vallen hebben jullie nog verder ideeën of opties wat ik zelf nog kan doen dan hoor ik ze graag 

Cal van Odido 2 maanden geleden

Hoi @Dannygoossens, goed dat je aan de bel trekt, ik spring graag voor je in de bres! Weet je of alle vier de lampjes branden op de Wifi versterkers branden wanneer het signaal wegvalt? Ik neem aan dat op het modem wel de juiste lampjes branden?

Ik ben benieuwd, door te weten of het goed gaat met het modem en de Wifi versterkers kan dit probleem bij de wortels aangepakt worden!

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Dannygoossens, goed dat je aan de bel trekt, ik spring graag voor je in de bres! Weet je of alle vier de lampjes branden op de Wifi versterkers branden wanneer het signaal wegvalt? Ik neem aan dat op het modem wel de juiste lampjes branden?

Ik ben benieuwd, door te weten of het goed gaat met het modem en de Wifi versterkers kan dit probleem bij de wortels aangepakt worden!

Alle lampjes branden gewoon bij de modem en de wifi versterkers 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dannygoossens 

Als de WiFi wegvalt brandt het internet lampje op de router rood of blijft deze groen?

Hoe zit het met bekabeld internet, valt daar de verbinding ook weg?

Misschien zou je eens aangesloten routers, switches of versterkers bijvoorbeeld kunnen verwijderen en enkel testen met de WiFi van de router.

Ook zou je de router kunnen voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

hoi @Waqqas Ik heb alles geprobeerd ik heb de modem al gereset  en verder heb ik geen kabel doorgetrokken naar de modem in de meterkast alles is draadloos aangesloten via de wifi versterkers dus ik weet verder niet wat ik er verder nog aan kan doen 

Reputatie 7
Badge +15

@Dannygoossens 

De meterkast is ook niet echt een geschikte plek voor de router en zeker niet als alles draadloos is.

Heb je een mogelijkheid om een lange internetkabel vanaf de ONT naar een open ruimte aan te leggen en daar de router aansluiten?

Nee ik heb daar geen andere mogelijkheden voor om een kabel door te trekken dat kan alleen via een loze leiding van de oude dsl aansluiting van kpn 

Reputatie 6
Badge +2

@Dannygoossens Heb je het Wifipunt wel bekabeld aangesloten? Zo niet, zou je dit dan eens willen proberen? Ik ben benieuwd of je hierdoor een betere verbinding ervaart. 

Het is eventueel ook een idee om één Wifipunt bekabeld aan te sluiten en nog een Wifipunt te nemen die je dan draadloos ergens plaatst. 

Goede middag @Teresa van Odido  ik en dat al geprobeerd maar het helpt niet echt moet ik deze wifi versterkers als accespoint gebruiken of niet want de rest werkt wel gewoon goed ik begrijpt het niet waarom de wifi wegvalt zonder reden 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Dannygoossens, ik zie dat je drie wifipunten in bezit hebt. Dat is de reden dat je internet wegvalt, het modem ondersteund een maximum van drie acces points. Dit is inclusief het modem zelf, dus dan houd je nog maar twee wifipunten over. Zou je één wifipunt er tussenuit willen halen? Dan moet je internet weer goed zijn! Je kunt dit wifipunt gemakkelijk opzeggen in Mijn Odido. 

Reageer