Beantwoord

Zyxel T-56 maximale aantal wifi clients bereikt

  • 14 March 2024
  • 4 reacties
  • 109 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik ben laatst overgegaan op glasvezel omdat het eindelijk kon :) en ik dan een nieuw modem zou krijgen. Alles is geweldig verlopen, maar het modem heeft nog steeds een max van 32 clients :'( Wel 2x zo snel, maar ja ik moet op passen dat ik niet te veel “slime” dingen aan heb. Stop ik de stofzuiger bevoordeeld in het stopcontact dan gooit het modem iets anders offline; p1 meter, random lamp of iets dergelijks.

Ik heb het gast netwerk zelfde naam en passwoord gegeven, werkt iets beter, maar lost het probleem helaas niet op.

Hebben jullie een oplossing voor mij?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Waqqas 14 March 2024, 12:21

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Pcster 

Je kan een WiFi Plus punt van Odido huren zodat een aantal apparaten daarmee verbinding maken.

https://www.odido.nl/internet/wifi-plus

Ik dacht dat WiFi punten alleen het bereik groter maakten, maar dat de DHCP adressen alsnog worden uitgedeeld door het modem. En ik heb overal goed bereik in huis dus dat is het probleem niet. Of werken deze WiFi plus punten anders? Want dan heb ik wel belang :D

Hallo @Waqqas 

Ik heb het gevoel dat ik nog niks verder ben..

Zou jij mij definitief kunnen vertellen of zo'n “WiFi Plus punt” nou extra clients oplevert. Of dat hij zelf 1 van de geringe 32 opgebruikt? 

Mvg, Jeroen

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Pcster 

Sorry voor het late antwoord, ik wist het niet helemaal zeker.

Ik las net een andere topic waarin een moderator het volgende antwoord gaf :

Het maximum van 32 WiFi cliënten geldt per band dus 32 WiFi cliënten op de 2,4 GHz band en 32 WiFi cliënten op de 5 GHz band.

Neem je een WiFi Plus punt dan kunnen hier ook weer 32 WiFi cliënten per band mee verbinden.

Reageer