Beantwoord

zyxel t54 wifi werkt alleen op gsm

  • 25 December 2023
  • 9 reacties
  • 120 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 4 reacties

5831lp 21a van de lest 17-10-54 3221

https://nl.trustpilot.com/reviews/6583d34235b4ef41b81a032e

Diverse contacten met welwillende helpdeskmedewerkers hebben niets opgelost. Zowel 2k als 5k, wpa2 en wpa3 combinaties geprobeerd maar xaomi en filmbox geen wifi alleen ethernet. Afstand slechts 10meter maar toch 'kan niet verbinden'

icon

Beste antwoord door yalerta 26 December 2023, 11:29

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4

Jij zegt goedkope prul, ik ken geen prijzen, maar misschien is de WiFi van die goedkope prul gewoon kapot?

Ik ben juist super tevreden met de T54 op DSL. Nu 2,5 maanden.

Een WiFi punt aangesloten met devolo kastje op de eerste etage en verder alles ongestoord met WiFi tot de zolder en 30 meter tuin. Groter is ie niet.

3 Handy's Huawei en 2x Xiaomi, 3 Airco's 1 LG en 2x Haier, Goodwe zonnepanelen omvormer op de zolder, 4K mediabox, LG TV, een Epson printer, Acer PC, Samsung tablet en Acer laptop. Alles verschillende merken.

Ik heb alleen de beveiliging teruggezet naar WPA2-PSK en tijdelijk 5G gestopt tijdens het installeren van o.a. de Airco's.

Misschien tijd voor een nieuwe T54?

In de kop is te zien dat mijn gsm wel werkt, dus wifi doet het wel. Ik heb jaren in de automatisering gewerkt. Nooit een probleem met wifi gehad behalve dat soms een aparte 2k entry nodig is. Bij Zyxel werkt wifi gewoon niet goed en het modem loopt ook af en toe vast als je opties aanpast en soms worden aanpassingen gewoon niet opgeslagen. Nooit zoiets meegemaakt.

Reputatie 4

Henk,  als je geen instellingen totaal vernaggeld hebt kan het toch alleen een kapot modem zijn? Heb jij nog een Fritz thuis?

Hoog tijd dat er een nieuwe komt.

Reputatie 7
Badge +5

In de kop is te zien dat mijn gsm wel werkt, dus wifi doet het wel. Ik heb jaren in de automatisering gewerkt. Nooit een probleem met wifi gehad behalve dat soms een aparte 2k entry nodig is. Bij Zyxel werkt wifi gewoon niet goed en het modem loopt ook af en toe vast als je opties aanpast en soms worden aanpassingen gewoon niet opgeslagen. Nooit zoiets meegemaakt.

Zo zo. Jaren in automatisering gewerkt en dan zo weinig begrip voor de veranderingen die zich juist in die werkomgeving voor doen.

Hogere beveiliging, hogere snelheden met wifi maar ook een de vaste aansluiting en dat vereist op elke stap in de verbinding wijzigingen in de programmatuur (software/firmware) en apparatuur (hardware).

Maar omdat ik geen jaren in de “automatisering” gewerkt heb zou je mij misschien uit willen leggen wat je bedoelt met een aparte 2k entry nodig Bijvoorbeeld waar dat dan nodig is en waar je dat dan kan instellen maar vooral waarvoor dat dan nodig is.

En uiteraard verstrekt een Internet aanbieder alleen maar top apparatuur met een bijbehorend prijskaartje zowel in de apparatuur als in het maandelijks tarief. Dat doen al die aanbieders nietwaar?

Mogelijk is de router niet helemaal in orde, die heeft zelfs een “eigen” Odido software en daarin kan misschien een hik met jouw apparatuur optreden. Maar als ik lees dat de gsm wel werkt verwacht ik niet dat de Zyxel een hardware defect heeft.

Je vernoemd op je Trustpilot review een verplicht geplaatste Zyxel modem.

Laat ik je wat dat gedeelte iets gelukkiger proberen te maken. Die modem mag je loskoppelen en er eigen apparatuur voor in de plaats zetten. Mooi hé.

Ik stapte over van Tweak van een werkend fritzmodem naar Odido. Er moest persé een monteur langskomen en die eiste dat het Zyxelmodem geïnstalleerd werd.

Een 2k optie maak je aan met een aparte ssid.

Mijn klacht is vooral dat deze installatie standaard is en bij iedereen probleemloos zou moeten werken. Kijk voor de aardigheid is op Trust dan vind je stapels klachten over wifi.

Belachelijk dat het gewoon niet werkend te krijgen is.

Ik heb een probleem wat niet opgelost wordt en commentaar wat geen oplossing bied heb ik niet nodig.

De enige reden dat ik deze vraag op de community gesteld heb is omdat Odido wilde reageren op mijn klacht. Die reactie heb ik nog niet gehad.

Reputatie 7
Badge +5

Ik stapte over van Tweak van een werkend fritzmodem naar Odido. Er moest persé een monteur langskomen en die eiste dat het Zyxelmodem geïnstalleerd werd.

Begrijpelijk dat de monteur moest langskomen. In de meer en meer toegepaste apparatuur in de wijkcentrales, pops of hoe ze genoemd worden maken de aanbieders gebruik van xgs-pon of zo iets. Dit maakt het beheren van het glasvezel netwerk eenvoudiger, dus goedkoper in de toekomst. Beetje voordeel voor ons en veel voordeel voor de aanbieder.

Dit soort apparatuur heeft de eigenschap dat het geregistreerd moet worden. En daar is die monteur voor nodig. Zelfs als jouw verbinding nog niet via dit soorten apparaten verloopt is het bij Odido gebruik dat bij een glasvezel aansluiting dit door een monteur gebeurt en afgemeld wordt.

Dat de monteur verklaart dat een werkende aansluiting opgeleverd wordt met de door Odido geleverde apparatuur is volkomen begrijpelijk. Lees eens een paar dagen mee op dit forum over de kunde maar vooral de onkunde en verbaas je over hoeveel ICT techneuten er (beweren) te zijn waar de fout, onjuiste instellingen of gebruik bij die “deskundigen” zelf lag.

 

Een 2k optie maak je aan met een aparte ssid.

Hmmm, het zal wel aan mij liggen dat ik het nog niet begrijp.

 

Mijn klacht is vooral dat deze installatie standaard is en bij iedereen probleemloos zou moeten werken. Kijk voor de aardigheid is op Trust dan vind je stapels klachten over wifi.

En niet alleen van aanbieder Odido maar ook van de andere aanbieders. Niets lastiger om problemen op te sporen dan in draadloze verbindingen waar interferenties en dergelijke kunnen optreden.

 

Belachelijk dat het gewoon niet werkend te krijgen is.

Ik heb een probleem wat niet opgelost wordt en commentaar wat geen oplossing bied heb ik niet nodig.

De enige reden dat ik deze vraag op de community gesteld heb is omdat Odido wilde reageren op mijn klacht. Die reactie heb ik nog niet gehad.

De meeste bezoekers van dit forum lukt het vaak wel met de wiki en de tips die hier te vinden zijn.

Het vergrootglas boven aan het topic start een zoekfunctie, succes

Wat de afname: logisch, maar rr was afgesproken dat er alléén een integritycheck zou worden gedaan en natuurlijk de aan/afmelding.

Wat 2k betreft: je kunt meerdere wifi-verbindingen definiëren elk met een aparte naam (ssid) en per verbinding kun je kiezen voor 2k,5k of beide.

We praten over een afstand van 10 meter en jawel er zitten twee muren tussen maar inmiddels is dit mijn derde modem en eerder waren er geen problemen. Bovendien kan ik met mijn wifiapp de signaalsterkte meten en die is uitstekend. Wifi kent maar een paar in te stellen opties en daarvan heb ik alle combies getest. Niets werkt.

Tekenend is dat mij door iemand van Odido geadviseerd werd om een klacht in te dienen om onder mijn contract uit te komen, maar overstappen is ook weer een hele heisa.

Momenteel is alles dus maar bekabeld.

Reputatie 7
Badge +5

...

Wat 2k betreft: je kunt meerdere wifi-verbindingen definiëren elk met een aparte naam (ssid) en per verbinding kun je kiezen voor 2k,5k of beide.

We hebben het dus gewoon over 2.4 en 5 Ghz. daar begrijp ik de in en outs wel van.

In de kop is te zien dat mijn gsm wel werkt, dus wifi doet het wel.

Mijn glazen bol toonde mij niet dat je bedoelde dat de GSM verbonden was met wifi

We praten over een afstand van 10 meter en jawel er zitten twee muren tussen maar inmiddels is dit mijn derde modem en eerder waren er geen problemen. Bovendien kan ik met mijn wifiapp de signaalsterkte meten en die is uitstekend. Wifi kent maar een paar in te stellen opties en daarvan heb ik alle combies getest. Niets werkt.

Tekenend is dat mij door iemand van Odido geadviseerd werd om een klacht in te dienen om onder mijn contract uit te komen, maar overstappen is ook weer een hele heisa.

Momenteel is alles dus maar bekabeld.

Onduidelijke omschrijving. Is dit de derde modem waar het niet op werkt of moeten wij begrijpen dat 2 eerdere modems wel werkten en de Zyxel niet. En eerder waren er geen problemen is vooral bij Wifi een weinig inhoudende omschrijving.

In dat geval zou de overweging zijn om van de geleverde Zyxel T5X afscheid te nemen. Deze modem/routers hebben allen een aangepaste firmware versie, vandaar de T in het model type. Het gerommel daarmee vooral in de beginperiode van van de T50 keerde zich niet ten goede en was pas na een jaar ofzo verbeterd. Inmiddels is diezelfde T50 een robuust werkende modem/router gebleken. Jammer dat “moderne” beveiliging als WPA3 en WiFi-6 ontbreken.

Dus de optie om een T50 aan te vragen is aanwezig als er nog voorraad is. Kiezen voor een “eigen” aangeschafte router heeft ondanks het financiële nadeel wel het voordeel van de eigen beheer en netwerk inrichting mogelijkheid.

Ik neem ook aan dat er een fabrieksreset is uitgevoerd op de onwillige apparaten Xiaomi en Filmbox

 

Dank voor deze reachtie. T50 optie ga ik proberen (voor mij voldoet WPA2). Gezien de ontwikkelingen komt binnenkort voor iedereen SSL/TSL beschikbaar om veilig te surfen en dan hebben inbreuken op wifi geen zin meer.

Natuurlijk kan ik mijn Fritzmodem weer gaan gebruiken, maar dan krijg ik mogelijk in de toekomst weer andere problemen want dan maak ik ook geen gebruik meer van de odido-terminal wat ook weer gevolgen kan hebben.

Reageer