Zyxel Wifi versterker, link lampje gaat niet aan.

  • 10 February 2024
  • 11 reacties
  • 198 Bekeken

Als ik de wifi versterker bekabeld aan de router hang doen alle lampjes het. Echter op het moment dat ik de versterker verplaats gaat het link lampje niet branden. 

 

Wat moet ik doen om de versterker werkend te krijgen?

Tommie van Odido 2 maanden geleden

Hi @Guidovdb, welkom op onze Community!

Ik help je graag met het installeren van je nieuwe wifipunt. Als het Link lampje uit is betekend dit dat hij geen verbinding heeft met het modem. De betekenis van het Link lampje: 

 

Continue: Goede locatie ten opzichte van modem/ander wifi-punt.

Continue: Staat (iets) te dichtbij het modem/ander wifipunt. Kan verder weg geplaatst worden om het bereik groter te maken.

Continue: Staat te ver weg van het modem/ander wifi-punt. Plaats het dichterbij.

Uit: Geen verbinding met het modem of een ander wifi-punt. 

 

Via onze website hebben we een handige installatie hulp: Hulp bij internet- en wifiproblemen | Odido. Hopelijk kom je er zo uit met de installatie. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust.

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Guidovdb, welkom op onze Community!

Ik help je graag met het installeren van je nieuwe wifipunt. Als het Link lampje uit is betekend dit dat hij geen verbinding heeft met het modem. De betekenis van het Link lampje: 

 

Continue: Goede locatie ten opzichte van modem/ander wifi-punt.

Continue: Staat (iets) te dichtbij het modem/ander wifipunt. Kan verder weg geplaatst worden om het bereik groter te maken.

Continue: Staat te ver weg van het modem/ander wifi-punt. Plaats het dichterbij.

Uit: Geen verbinding met het modem of een ander wifi-punt. 

 

Via onze website hebben we een handige installatie hulp: Hulp bij internet- en wifiproblemen | Odido. Hopelijk kom je er zo uit met de installatie. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust.

Hoi Tommie,

 

Ik heb hetzelfde probleem. Linklampje brandt wel bekabeld. Indien kabel eruit krijg ik m niet aan de praat. Gereset, modem ook uit en aan, alle stappen opnieuw, meermaals geen soelaas, of ik wifiplus nu eerst nog uitzet of niet maakt ook geen verschil. Via WPS knopjes wil ook niet. Wifiverbinding met de versterker is top; er is echter géén internet of ip.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Lennep, goed dat je dit opgemerkt hebt.

Wat gebeurt er als je het wifipunt verder van het modem af plaatst? Een Link lampje die uit is betekent dat hij geen verbinding maakt met het modem. Het kan natuurlijk ook mogelijk zijn dat het wifipunt defect is, dan moeten we je een nieuwe opsturen. Kan je het wifipunt testen als hij wat verder weg staat?

Hi @Lennep, goed dat je dit opgemerkt hebt.

Wat gebeurt er als je het wifipunt verder van het modem af plaatst? Een Link lampje die uit is betekent dat hij geen verbinding maakt met het modem. Het kan natuurlijk ook mogelijk zijn dat het wifipunt defect is, dan moeten we je een nieuwe opsturen. Kan je het wifipunt testen als hij wat verder weg staat?

Hoi Tommie, dank voor je reactie! Dat had ik in een eerder stadium, voordat ik de foto's nam, ook al geprobeerd, inclusief de hele riedel. Daarna pas ben ik het hele proces nogmaals gaan doorlopen met de Plus dichtbij het modem, waarvan bijgevoegde foto's.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Lennep, ik ben je netwerk eens ingedoken en zie dat je de 5 GHz frequentie hebt uitgeschakeld. Zou je deze aan willen zetten? Het wifipunt werkt namelijk met een Mesh systeem, hiervoor dienen beide banden aan te staan met Mesh functie. 

Daar heb ik geen weet van, maar gebruik ook geen 5 ghz. Dien ik dit in modem of Plus te veranderen?

Daar heb ik geen weet van, maar gebruik ook geen 5 ghz. Dien ik dit in modem of Plus te veranderen?

Hey @Lennep, ik ben je netwerk eens ingedoken en zie dat je de 5 GHz frequentie hebt uitgeschakeld. Zou je deze aan willen zetten? Het wifipunt werkt namelijk met een Mesh systeem, hiervoor dienen beide banden aan te staan met Mesh functie. 

Staat trouwens niets over vermeld in de handleiding, of ik moet het gemist hebben.

 

Reputatie 6
Badge +2

@Lennep Je kunt dit inschakelen door in te loggen op het modem, maar ik wil het ook met alle liefde voor je doen! 

Heb ik jouw toestemming om dit aan te passen? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag! Houd er wel rekening mee dat je alle apparaten opnieuw dient te verbinden met de wifi. 

Dank jullie wel; het aanzetten van 5ghz en activeren van de Plus is inmiddels gelukt. 

Ik loop tegen het volgende aan en hoop dat jullie hier ook een oplossing voor hebben:

Gedurende de laatste maanden heb ik tot 2 maal toe mijn internetsnelheid bij Odido verhoogd omdat naar mijn idee de snelheid te langzaam was. Abo staat inmiddels op 2 Gb en heb ook besloten de Plus aan te schaffen.

Internetsnelheid op 2.4 ghz is echter nog steeds niet vooruit te branden: ik meet 50 tot 150 op mijn telefoon via de apps van Ubiquity (wifiman) en Ookla (Speedtest). Nu ik mijn telefoon ook op 5gHz heb gezet ervaar ik eindelijk (ik denk tenminste dat t daarmee te maken heeft) snelheden zoals gewenst (boven 300 mbps) maar op 2.4 ghz nog steeds niet (wel gewenst ivm andere telefoons, chromecasts en Playstations). Hoe kan ik dit oplossen, aangenomen dat ik met een 2Gb abonnement op 2.4 toch hogere snelheden zou moeten kunnen halen. Het maakt bij betreffende metingen overigens weinig uit waar in huis ik me bevind (op 1 meter van modem of andere kant huis maakt weliswaar iets verschil maar niet de wereld, WiFi signaal op zich is overal gewoon goed, gemeten!) . Bedankt! 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Lennep, er spelen te veel factoren mee op een wifi verbinding om dit perfect te krijgen. Je geeft aan dat de snelheid dichtbij het modem (5 GHz band) wel in orde is. Is de snelheid bekabeld ook goed of ook niet? 

Reageer