aanmaningen ondanks geen abonnement emigratie

  • 17 October 2023
  • 3 reacties
  • 32 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo, ik ben eind juli verhuisd naar Zuid-afrika en verhuur nu mijn huis in NL. Mijn huurder is overgestapt naar kpn. Ik had een alleen internet van t mobile van 25 eu per maand. Nu krijg ik eind augustus een rekening van odido voor mijn internet en TV van odido van 74,79? Ik woon daar niet en er is in de wining geen odido abonnement. De router was in juli al terug gestuurd. Dus deze rekening heb ik terug gevorderd. Tientallen mails verstuurd, geen mails terug ter verduidelijking. Nu krijg ik aanmaningen. Bellen krijg ik maar geen gehoor hier vanuit zuid afrika. Wat nu?

Cal van Odido 6 maanden geleden

Hoi @P.Elzen, hopelijk bevalt je emigratie heel goed, ik help je heel graag om dit af te ronden! Je internetabonnement bij ons is ingegaan op 09-12-2022 met een looptijd van 1 jaar, oftewel tot 09-12-2023. Daarom is er een afkoopsom in rekening gebracht van € 74,79.

Geen zorgen, dit kan ik absoluut helemaal voor je oplossen! Heel graag zet ik een streep voor je door de afkoopsom, alleen om dit te verantwoorden heb ik een verhuisbewijs nodig. Graag wil ik je daarom vragen om één van de volgende voorbeelden van een verhuisbewijs naar internet.service@odido.nl toe te sturen:

  • Kopie huur/koopcontract (bedragen die op het huur/koopcontract staan, mag de klant zwart maken);
  • Uit-/inschrijving gemeente
  • Uittreksel Gemeentelijke Basis Administratie (GBA)

Gebruik hiervoor graag het email adres dat aan je abonnement en ook aan dit Community account is gekoppeld. Laat het gerust weten in dit topic zodra je de email hebt verzonden. Vervolgens kan ik of een mede-moderator het meteen voor je oppakken en de vergoeding in orde maken.

Ik regel dit heel graag voor je, dit kan ik absoluut voor je rechtzetten! 😃

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @P.Elzen, hopelijk bevalt je emigratie heel goed, ik help je heel graag om dit af te ronden! Je internetabonnement bij ons is ingegaan op 09-12-2022 met een looptijd van 1 jaar, oftewel tot 09-12-2023. Daarom is er een afkoopsom in rekening gebracht van € 74,79.

Geen zorgen, dit kan ik absoluut helemaal voor je oplossen! Heel graag zet ik een streep voor je door de afkoopsom, alleen om dit te verantwoorden heb ik een verhuisbewijs nodig. Graag wil ik je daarom vragen om één van de volgende voorbeelden van een verhuisbewijs naar internet.service@odido.nl toe te sturen:

  • Kopie huur/koopcontract (bedragen die op het huur/koopcontract staan, mag de klant zwart maken);
  • Uit-/inschrijving gemeente
  • Uittreksel Gemeentelijke Basis Administratie (GBA)

Gebruik hiervoor graag het email adres dat aan je abonnement en ook aan dit Community account is gekoppeld. Laat het gerust weten in dit topic zodra je de email hebt verzonden. Vervolgens kan ik of een mede-moderator het meteen voor je oppakken en de vergoeding in orde maken.

Ik regel dit heel graag voor je, dit kan ik absoluut voor je rechtzetten! 😃

Cal, wat fijn dat je zo snel reageert en nog met positief nieuws ook nog. Ik heb zojuist een mail Verstuurd met de huurovereenkomst. Hopelijk lukt het zo.

 

Gr Paul

Reputatie 7
Badge +4

Heel graag gedaan @P.Elzen! 😁 Ik heb direct je email erbij gezocht en voor mij is dit voldoende informatie om de vergoeding voor je aan te vragen. Ik ben net druk bezig geweest om de vergoeding voor je rond te krijgen en je kan elk moment van mij een automatische bevestiging per email ontvangen dat wij het bedrag volledig gaan vergoeden.

Omdat de rekening al is opgesteld kan ik de rekening niet zomaar wegstrepen. Hiervoor moet ik een creditfactuur voor je aanmaken voor de komende facturatieronde die in november plaats zal vinden. Om ervoor te zorgen dat je géén herinneringen meer van ons krijgt totdat de creditfactuur is opgesteld en weggestreept kan worden tegen de openstaande factuur heb ik een uitstel van betaling aangevraagd. Dit is natuurlijk niet omdat ik denk dat je het niet kan betalen, maar juist zodat je het niet hoeft te betalen én je ook geen herinneringen van ons ontvangt totdat de creditfactuur actief is en verrekent kan worden met de openstaande factuur.

Geef het gerust aan als je hier nog vragen over hebt. In ieder geval zal je er van ons geen woord meer over horen.

Ik zorg ervoor dat alles achter de schermen goed voor je verloopt en ik wens je nog een prachtige tijd toe in Zuid-Afrika! 😃

Reageer