Beantwoord

Aanpassing abonnement en wifi6

  • 25 May 2023
  • 20 reacties
  • 211 Bekeken

Goedemiddag, 

Omdat de wachttijd telefonisch erg lang is, stel ik de vraag langs deze weg. Als ik mijn t-mobile thuis abonnement wijzig, krijg ik dan ook automatisch een nieuwe modem met wifi6?

Dank alvast voor de reactie. 

Met vriendelijke groet, 

Yassin 

icon

Beste antwoord door Waqqas 25 May 2023, 16:17

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Yassin032 , welkom bij de community. 

Nee, bij een snelheids aanpassing van je verbinding wordt niet een nieuw modem gestuurd.

Mocht je echt behoefte hebben aan wifi 6 kun je wel een eigen router gaan gebruiken.

Dag Eric. Dank voor de vlotte reactie. Ik heb vooral moeite met de modem die ik nu heb en de regelmaat waarmee ik problemen heb met de wifi. Ik moet de modem te vaak resetten en dat begint een beetje erg te storen. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Yassin032 

Welke modem heb je nu en heb je al eens een fabeieksreset uitgevoerd? Misschien dat het dan wat beter gaat.

Bij het omwisselen van de modem krijg je de Zyxel-T50. De Zyxel-T54 krijg je alleen bij nieuwe aansluitingen.

Beste @Waqqas,

Ik heb een draytek modem. Fabrieksreset heb ik ook al een keer geprobeerd. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Yassin032, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Slim dat je dit aangeeft, dank voor de feedback! Ik weet bijna zeker dat het aan het Draytek modem ligt dat jij nog in gebruik hebt. Deze ruil ik voor je om zodat je straks geen haperingen meer hebt. Omdat je een glasvezelverbinding hebt, komt er een gediplomeerd monteur langs die alles aansluit. Glasvezelapparatuur is namelijk erg gevoelig en dient ook aangemeld te worden bij onze technische dienst. Dit zal de monteur allemaal voor je in orde maken. Maak straks een afspraak via de afspraaktool die je ik per sms en e-mail toestuur. Zo heb je straks geen last meer van problemen! Zodra de Draytek vervangen is voor het Zyxel modem + Media Converter, kun je de Draytek naar een milieustraat brengen - deze hoeft niet meer teruggestuurd te worden.

Beste @Jason. Dank! Ik ga meteen een afspraak inplannen. De wifiversterker die ik heb, kan ik gewoon behouden?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Yassin032 

WiFi versterkers werken ook met de Zyxel router 🙂

Wil je een mesh netwerk creëren? Huur dan een WiFi plus punt.

Beste @Waqqas. Dat bedoelde ik eigenlijk, een WIFI plus punt 🙂. Die huur ik.

Reputatie 7
Badge +15

@Yassin032

Met de Draytek werkt de versterker niet in een mesh netwerk maar met een Zyxel router zal hij dat wel doen dus dan heb je 1 netwerk door het hele huis 🙂

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Yassin032, ik ruil het wifipunt voor je om naar de nieuwe variant (WX5600) zodat je straks ook stabielere wifi hebt wanneer je ooit overgaat naar de T54 of naar een ander modem met Wifi6! 😉

 

UPDATE: ik ben te ijverig haha. Dit kan pas zodra de T50 aangesloten is. Laat tegen die tijd alsjeblieft nog een melding achter, dan ruil ik het wifipunt om.

Beste @Jason,

Ik zou nog een terugkoppeling geven zodra de T50 geplaatst is. Dat is vanmiddag gebeurd.

Met vriendelijke groet, 

Yassin 

 

Reputatie 5
Badge +4

Wat super om te horen, @Yassin032! Ik heb zojuist geprobeerd om het nieuwe wifipunt voor je aan te vragen, alleen is mij dit niet helemaal gelukt. Gelukkig is Jason morgen weer aanwezig, dus ik heb hem gelijk gevraagd of hij dit morgen voor je wil oppakken! 

Dank @Nora. Ik wacht het af. Fijne zondag nog!

Reputatie 7
Badge +6

@Yassin032 Heb je nu de WAP6807? Dat is de nieuwste in combinatie met de T50. De WX5600 wordt voor zover ik weet alleen geleverd als je een T54 hebt, maar de T54 krijg je alleen bij een nieuwe aansluiting, niet als vervanging. Als je per se wifi 6 wilt, zul je toch een eigen router of access point moeten kopen.

Beste @TMTV,

Ik heb nu idd de WAP6807. Zo laten dus en niets veranderen?

Reputatie 7
Badge +6

@Yassin032 Als je tevreden bent over je wifi zou ik het zo laten. De T50 met de WAP6807 is een prima combinatie. Mocht je toch wifi 6 willen, dan zou ik eerst de reactie van @Jason afwachten. Misschien is dit inmiddels wel mogelijk. Anders kun je zelf op zoek naar een wifi 6-router of access point.

Reputatie 7
Badge +4

Beste @TMTV,

Ik heb nu idd de WAP6807. Zo laten dus en niets veranderen?

WAP6807 het het enige Wifi punt dat werkt met de T50 die je nu hebt gehad. Kleine tip als je het nog niet hebt gedaan, reset de WAP6807 voordat je hem aansluit op de T50, dan weet je zeker dat die netjes wordt opgenomen iin de Mesh van de T50 :) 

Dank allen voor de hulp! @Jason dan laat ik het zo.

Reputatie 7
Badge +16

@Yassin032 Ik begrijp niet waarom ik dit überhaupt aangeboden heb, denk een vlaag van verstandsverbijstering, sorry voor de incorrecte informatie en het blij maken met een overleden mus. Zodra je later dit jaar een keer de T54 hebt, laat hier een berichtje achter, dan kan ik het wifipunt wel echt vervangen! 😉

@Jason geen probleem 😄. Dank voor het meedenken!

Reageer