Apple TV VPN

  • 1 April 2024
  • 8 reacties
  • 65 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Hallo, in. de auto heb ik een Apple TV draaien. deze staat via mijn telefoon hotspot in verbinding met het internet. Thuis heb ik een UDM-Pro-SE staan met daarop mijn eigen VPN. Nu wil het dat Odido ziet dat ik een VPN heb draaien als ik in de auto zit. Aangezien dit mijn eigen verbinding naar huis is kunnen ze dit niet detecteren door een bekende IP pool van VPN bedrijven. Aangezien Odido door de thuis VPN alleen mijn thuis ip zou moeten zien lijkt het net of ze een vorm van package inspectie doen. Iemand een idee hoe ze dit zien/detecteren?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Waaraan leidt je af dat Odido ziet dat je een VPN gebruikt,  maar nog belangrijker,  wat is het probleem?

Ik heb een Samsung waarop ik een OpenVPN verbinding heb met mijn Synology NAS thuis. Zo is mijn mobiel onderdeel van mijn thuisnetwerk. De inhoud van de data is beschermd door encryptie in een VPN.

Reputatie 3

als je iPhone als hotspot werkt, hoe krijg je die dan toch de VPN op? weet je zeker dat dat goed werkt? 

En ik neem aan dat de zyxel in een doos op zolder ligt?

Odido zegt dat ik geen gebruik mag maken van de service omdat ik niet thuis ben. Dit kunnen ze alleen zien door iets van detectie… dus geen tv kijken in de auto. Ik had eerst de optie bedacht om via een Lightning naar HDMI kabel mijn auto monitor aan te sturen maar die geven zwart beeld en geen geluid ivm rechten. Dus toen maar een Apple TV in de auto gezet. Alles kan behalve Odido opstarten want die zegt je bent niet thuis….. Deze hele oplossing bedacht voor bijvoorbeeld voetbal. Kan niet via Odido maar de ESPN app mag je wel streamen.   

@emilimeters ja de zyxel ligt op zolder de Udm-pro-se heeft een ingebouwde vpn server. Mijn telefoon maakt een vpn met huis en vervolgens gaat hij op hotspot. Mijn volgende idee wat ik nog heb is een travel router die ik heb liggen van gl-inet en die in de auto monteren. Dan haal ik de vpn en hotspot los van elkaar. Ik weet dat de huidige vpn werkt want ik zie het aan mijn ip wat ik krijg op een iPad en ik kan home assistant benaderen welke zonder vpn niet werkt.

Reputatie 3

ik kan tv kijken op de iphone via de OpenVPN naar mijn UDM, dus dat werkt. Ik vermoed inderdaad dat je hotspot en vpn niet samenwerken, dus die uit elkaar is een volgende stap 

Reputatie 7
Badge +14

Gebruik je de tv anywhere app? Ik denk dat @emilimeters dat ook doet? Die app is bedoelt voor gebruik over een willekeurige internet verbinding,  waaronder een mobiele verbinding. 

@eric @emilimeters ios is nooit een probleem de app op de Apple TV wel. Deze mag je alleen thuis gebruiken officieel. Ik moet doordat ik een monitor in de auto heb daarheen streamen en dat wordt tegen gehouden dus vandaar mijn vpn want dan zou Odido niet moeten kunnen zien dat ik on the road ben

Reputatie 3

@Sanjo maar de apple tv gaat toch via de vpn naar jou ip adres en vandaar naar buiten, met jou ip adres. bij mij werkt het als ik tv wil kijken gewoon met de odido app en niks anders, via de vpn naar mijn odido aansluiting.

nogmaals, ik denk dat je hotspot en vpn niet gelijktijdig actief zijn en dat je apple tv niet via de vpn gaat maar rechteeeks via je mobiele verbinding

Reageer