Beantwoord

Begint goed,geen upload snelheid...

  • 13 February 2023
  • 15 reacties
  • 200 Bekeken

Reputatie 2

Hi,

Bij deze helaas al een klacht...

 

Vanochtend is mijn nieuwe verbinding van jullie hier geïnstalleerd, alleen werkt de upload snelheid niet.

 

Nu zag ik vanmorgen bij de speedtest wel dat de upload niet verder kwam dan max 3mbit,maar de monteur vertelde voor het online gaan van de modem dat het 5ghz wel even duurde....(dus ik dacht dat het daar aan lag...)

 

Maar de monteur heeft ook de speedtest gedaan en die zei dat het goed was...Toen hij mij terug belde over geen upload en ik hem vroeg of hij dat niet gezien had,was zijn antwoord:sorry daar heb ik niet opgelet!

 

Nou heeft hij zelf nog even contact met T-Mobile gehad en kwam toen met de eventuele boosdoener zijnde poort 23 die hij er uit had gegooid.(heeft niet geholpen)

En het kwam er dus op neer,red je er maar mee en succes!(want ik kan er niks aan doen...)

 

De verbinding heb ik getest en is overal hetzelfde.

 

Getest op:

 

-Windows desktop pc met kabel(zit geen wifi op)

-Ipad pro wifi

-Macbook air m1

-Android telefoon

 

Nu heb ik op het T-Mobile forum al meerdere meldingen gelezen van mensen die zelfde problemen ervaren en ik hoop dat ik niet in hetzelfde gezeur terecht ga komen.(het probleem is bij jullie bekend..)

Ik heb altijd een prima glasvezel verbinding gehad qua upload en download van kpn/tele2 en nu is het ineens een probleem.

Het zou dan ook zeer prettig zijn als dit snel opgelost word.(aangezien jullie dit probleem kennen hoeft het ook niet veel tijd te kosten)

 

Ps.de handleiding van de klantenservice heb ik al doorlopen en uitgevoerd en daar ligt het allemaal niet aan.

icon

Beste antwoord door monocyte 14 February 2023, 16:48

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @monocyte 

Kan je eens een speedtest plaatsen met een laptop/pc rechtstreeks aangesloten op de router (bekabeld) met de Ookla speedtest app?

Kan je ook een foto toevoegen van het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto?

Reputatie 7
Badge +2

Hallo monocyte,

Dat is vervelend! 

Als je nagenoeg geen upload hebt dan zit er vrijwel zeker een storende converter op dezelfde splitter in de wijkcentrale aangesloten. Blijkbaar hadden ze al een poging gedaan om deze te verwijderen, maar dat was blijkbaar niet de juiste, of niet de enige.

Het probleem kan spontaan verdwijnen als de "stoorzender" wordt afgekoppeld, maar waarschijnlijk moet de technische dienst daar verder onderzoek naar doen en een monteur aansturen.

Mvg. Marcel

Reputatie 2

Bedankt voor de informatie.

Hopelijk kunnen ze dat dan ook snel oplossen.😃

Gr,

Reputatie 2

 

Reputatie 2

 

Reputatie 7
Badge +15

@monocyte

Ah, het probleem is dat de monteur de verkeerde patchkabel heeft gebruikt, je hebt er 1 nodig met aan beide kanten 2 groene connectors, nu wordt het glasvezel signaal niet goed doorgegeven.

Een moderator kan je hiermee verder helpen.

Reputatie 2

 

Reputatie 2

Oh ok,dat klinkt vrij simpel dan.

Raar dat de monteur zoiets niet weet dan.

Bedankt ik hoop dat het probleem is😋

Reputatie 7
Badge +9

Hi @monocyte, dit kan soms een keer voor komen, de patchkabels lijken ook erg veel op elkaar. Geen zorgen, ik heb de juiste patchkabel voor je besteld. Deze komt zo snel mogelijk naar je toe! 

Reputatie 2

Ok top, bedankt!

Reputatie 2

Het internet lag er net even helemaal uit en nu het internet weer verbonden is werkt de upload ook zoals het hoort.

Dan toch niet de kabel?

 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

Upload vanaf mijn telefoon met wifi

 

Reputatie 7
Badge +9

@monocyte dat is inderdaad wel gek! De kabel komt je kant al op, ik zou deze toch vervangen voor een beter glasvezelsignaal. Als het zo naar wensen blijft werken, kan je het ook laten. Je moet niks!😄 Thanks voor de update.

Reputatie 2

Ik snap er ook niks van, misschien toch een stoorzender die verwijderd is.

Bedankt voor de hulp,de kabel bewaar ik voor mocht het weer terug komen.

Reageer