Beantwoord

binnenkort Tmobile glasvezel in de straat dus overweeg een overstap

  • 20 February 2023
  • 23 reacties
  • 350 Bekeken

Reputatie 2

HAllo,

Wij kregen een mail dat wij hier in Capelle binnenkort ook glasvezel kunnen krijgen via Tmobile.
Aantrekkelijk gezien de kosten want we hebben hier beiden ook al mobile telefoon via Tmobile.
We zitten nu bij ziggen en we zijn buiten de kosten eigenlijk best wel tevreden.

Nu zit ik met een paar vragen waar ik nog niet zeker ben:

  1. is er een uitgang op de box waarmee ik radio kan luisteren zonder dat de TV aan staat?
    Ik heb nu een optische verbinding naar mijn denon mulitimedia versterker. Liefst wil ik deze gezien de kwaliteit blijven gebruiken. TV geluid heb ik via HDMI maar ik wil niet de hele dag de TV aan hebben en zoveel onnodige energie verspillen. (Ik heb nog geen Beeld uit stand kunnen vinden op mijn AB)
  2. Wat zijn de ervaringen van anderen met deze overstap. Gaat het echt vlot of kan ik een hoop irritatie gaan verwachten
  3. Ik heb hier een goed werkend  netwerk via een pas nieuwe Asus AX86 router hierop drtaait ons gehele netwerk incl alle IOT en Domontica zaken ik wil dus direct van het modem naar mijn eigen router en de box op de Gbit switch in de woonkamer aansluiten. Op dit moment zit mijn ziggo box ook op deze manier aangesloten en die kabel zou ik dan voor de tmobile box willen gebruiken.
  4. bij ziggo kijken we netflig via een TV pagina is zoiets ook met de tmobile oplossing?
icon

Beste antwoord door eric 20 February 2023, 15:02

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +14

HAllo,

Wij kregen een mail dat wij hier in Capelle binnenkort ook glasvezel kunnen krijgen via Tmobile.
Aantrekkelijk gezien de kosten want we hebben hier beiden ook al mobile telefoon via Tmobile.
We zitten nu bij ziggen en we zijn buiten de kosten eigenlijk best wel tevreden.

 

  1. De standaard T-Mobile decoder heeft een analoge audio uitgang. Die doet het ook indien de TV uit staat. Je kunt natuurlijk ook iets van een Sonos PORT te gebruiken om (internet)radio welke wel een digitale utgang heeft.
  2. Van koper naar Glas is heel makkelijk. Die kunnen paralell werken. Het daadwerkelijk opleveren van glas hangt af van zaken als of je een (tussen)woning hebt of afhankelijk van anderen/de VVE in geval van een appartement.
  3. De verbinding wordt altijd opgeleverd met de apparatuur van T-Mobile. Daar kun je ook altijd op terugvallen om trouble shoot mogelijk te maken. Maar het is zeker toegestaan om een eigen router te plaatsen. Dat doe je dan zodra de monteur weg is…
  4. Netflix zit niet in de T-mobile decoder. Dat doe je “ gewoon”  op je smart TV of via een Google Chromecast.

De kosten kan zeker een goede drijfveer zijn maar bedenk ook dat glasvezel een even hoge upload als download heeft. Met steeds hogere eisen rondom data is dat ook een mooi pluspunt.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @bhennink welkom op onze Community. Wat leuk dat je overweegt om klant te worden van T-Mobile! Ik zie dat @eric je vragen al heeft beantwoordt. Ik hoop je in de toekomst te mogen verwelkomen bij Team Magenta!

Reputatie 2

HAllo,

Wij kregen een mail dat wij hier in Capelle binnenkort ook glasvezel kunnen krijgen via Tmobile.
Aantrekkelijk gezien de kosten want we hebben hier beiden ook al mobile telefoon via Tmobile.
We zitten nu bij ziggen en we zijn buiten de kosten eigenlijk best wel tevreden.

 

  1. De standaard T-Mobile decoder heeft een analoge audio uitgang. Die doet het ook indien de TV uit staat. Je kunt natuurlijk ook iets van een Sonos PORT te gebruiken om (internet)radio welke wel een digitale utgang heeft.
  2. Van koper naar Glas is heel makkelijk. Die kunnen paralell werken. Het daadwerkelijk opleveren van glas hangt af van zaken als of je een (tussen)woning hebt of afhankelijk van anderen/de VVE in geval van een appartement.
  3. De verbinding wordt altijd opgeleverd met de apparatuur van T-Mobile. Daar kun je ook altijd op terugvallen om trouble shoot mogelijk te maken. Maar het is zeker toegestaan om een eigen router te plaatsen. Dat doe je dan zodra de monteur weg is…
  4. Netflix zit niet in de T-mobile decoder. Dat doe je “ gewoon”  op je smart TV of via een Google Chromecast.

De kosten kan zeker een goede drijfveer zijn maar bedenk ook dat glasvezel een even hoge upload als download heeft. Met steeds hogere eisen rondom data is dat ook een mooi pluspunt.

Er is dus helaas alleen een analoge uitgang, dat is wel een minnetje:S Snap dat een omzetter kan helpen maar dat helpt niet voor kwaliteit natuurlijk.

Wat is al zegge het is nu ziggo kabel en volegns de brief kan het binnenkort
Er is alleen heen mogelijkheid voor nog een apparte kabel vanuit de meterkast. 
De enige kabel die er ligt is van mijn router en daar valt niet aan te tornen omdat ook mijn alarm en andere apparatuur die via internet gemotitord en verbonden is mee werkt.
Ik heb geen behoefte aan een hoop ellende als de monteur weg is. 
Het is neem ik aan een gewone TCP/IP verbinding die over leke router kan?

Wat snelheid aan gaat daar heb ik ook nu niet over te klagen overigens
 

Reputatie 2

Wat is al zei het is nu ziggo kabel en volgens de brief kan het binnenkort
Er is alleen geen mogelijkheid voor nog een apparte kabel vanuit de meterkast. 
De enige kabel die er ligt is van mijn router en daar valt niet aan te tornen omdat ook mijn alarm en andere apparatuur die via internet gemonitord wordt daarmee verbonden is en via die router  mee werkt.
Ik heb geen behoefte aan een hoop ellende als de monteur weg is. 
Het is neem ik aan een gewone TCP/IP verbinding die over leke router kan?
Dus moet het dan perse geinstalleerd met de router van de installateur?
 

Reputatie 7
Badge +14

Dat hoeft niet. De router wordt door t-mobile geplaatst,  de rest van je netwerk van kabels en LAN switches mag je zelf weten. Dus zelf aanleggen of een IT installateur inhuren. T-mobile levert enkel wifi versterkers, geen switches.

Reputatie 4

Ik zou wel wachten totdat T-Mobile ook overstapservice aanbiedt, want anders ligt het risico van aansluitproblemen helemaal bij jou of je zit met 30 dagen dubbele kosten als je je oude provider pas opzegt als T-Mobile internet werkt.

Reputatie 2

Dat hoeft niet. De router wordt door t-mobile geplaatst,  de rest van je netwerk van kabels en LAN switches mag je zelf weten. Dus zelf aanleggen of een IT installateur inhuren. T-mobile levert enkel wifi versterkers, geen switches.

ik hoop dat je bedoelt dat het modem door hen geplaatst wordt en niet de router

Reputatie 7
Badge +14

Bij glasvezel is er geen sprake van een modem. Alleen de routerfunctie van de Zyxel.

Reputatie 7
Badge +15

Bij glasvezel dient de mediaconverter als modem 🙂

Dus in de meterkast komt de mediaconverter naast het glasvezelaansluitpunt en vanuit de mediaconverter gaat een internetkabel naar de router.

Reputatie 2

Een ander woord voor media converter is volgens mij modem, maar dat ter zijde.
Dus gewoon mijn router kabel van het ziggo modem naar het glasvezel modem en dan zou het moeten werken.
Dan de settopbox wisselen en registratie info invoegen en dan zou het klaar moeten zijn begrijp ik,

 

Ik ben een beetje geschrokken van de berichten van mensen waarbij het allemaal niet zo soepel werkt.Ik kan me niet permiteren om een paar dagen zonder internet te zitten en zou ook niet graag mijn TV missen.
Nu vraag ik me af hoe groot de kans is dat het mis gaat:S Mobiele telefoon gaat ier wel altijd goed en zelden problemen gehad.
 

Reputatie 7
Badge +15

@bhennink 

De Asus moet je wel instellen voor T-Mobile internet, in de web interface van de Asus klik links op LAN > IPTV en voer bij internet VID 300 in.

Reputatie 2

@bhennink

De Asus moet je wel instellen voor T-Mobile internet, in de web interface van de Asus klik links op LAN > IPTV en voer bij internet VID 300 in.

als de het ergste is;) 
 

Reputatie 2

Ik ben benieuwd of er al mensen uit de buurt ervaringen hebben met deze overstap.
GIng dat gewoon vlekkeloos?
Ik heb wel het idee dat opnemen iets minder geavanceert is, zeker als je alle afleveringen van een serie wilt opnemen. IK ls op de site dat als er een ander programma op die tijd wordt uitgezonden dat dat dan wordt opgenomen. ( Dus eigelnlijk als een ouderwetse videorecorder?)  En wat gebeurt er  als de tijden iets veranderen van een aflevering?
Nu nemen we vaak gewoon de sere op en kijken de diverse afleveriring 2 of 3 op een avond terug, het zou jammer zijn als je er dan 1 mist


 

Reputatie 7
Badge +6

@bhennink Of het opnemen goed gaat, is afhankelijk van of de zenders de gidsgegevens juist aanleveren. Als er (kort) voor de uitzending nog een wijziging wordt doorgevoerd, wordt dat meegenomen in de opname. Na de opname staat deze vast en schuift niet mee als er achteraf nog iets wordt veranderd. Mijn ervaring is dat het bijna altijd goed gaat, zeker als je een ruime tijd voor en na de opname instelt. Desnoods kun je de meeste programma's tot een week na uitzending via de TV-gids terugkijken.

Reputatie 2

maar begrijp ik goed dat je met de hand begin en eind tijden moet ingeven net als vroeger met de viseorecorder en niet in de programma gidst een programma selecteren  en dan zeggen dat je dat wilt opnemen.
Dat je daar zelf dus ook nog marges omheen moet instellen zodat je niet het einde mist?

 

zou eigenlijk fijn zijn als je de funtionaliteit zou kunnen uitproberen voor je zou gaan overstappen

Reputatie 7
Badge +6

@bhennink Je kunt gewoon via de TV-gids een opname plannen. Bij het instellen krijg je dan de optie om er eventueel extra tijd voor of na te doen.

Reputatie 2

Hoe zit dat met de bedenktijd van 14 dagen?
Gaat die in na installatie of na aanvraag?
ALs het laatste het geval is heb je daar niet zo veel aan als je wilt vergelijken met je oude abbo

Reputatie 7
Badge +6

De bedenktijd gaat pas in als de verbinding werkend is opgeleverd. Zo heb je 14 dagen de tijd om alles uit te proberen. Vaak werkt de TV-dienst via de mobiele app al eerder. Zodra je daarvan de inloggegevens hebt ontvangen, kun je 'm al gebruiken.

Reputatie 2

zou mooi zijn als je een tijdelijke login voor de app van de TV kon krijgen zodat je dat via je huidige abboo bij ziggo kunt testen:) Zou met de huidige stand der techniek niet al te moeilijk moeten zijn.

Ik ken helaas niemand zelf die al bij t-mobile TV kijkt via internet anders zoiu ik daar de login even van vragen om te testen

Reputatie 7
Badge +14

De TV app werkt alleen over T-Mobile verbindingen.

TV anywhere, de app voor mobiele telefoons/tablets werkt via elke internet aansluiting, maar is een lagere kwaliteit t.o.v. de TV apps of T-mobile decoders.

Hoi, laatst waren er mannetjes in oranje hesjes bij mij in de straat om glasvezel aan te leggen. er liggen nu kabels bij mij voor de deur. Ik ging via https://overstappenvanprovider.nl/ kijken om over te stappen en toen stond er dat er glasvezel van t-mobile beschikbaar is. Toen kwam ik op jullie site en toen lukte het me niet om glasvezel af te sluiten. Hoelang duurt het voordat ik gebruik kan maken van glasvezel internet? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @John1989nl, welkom op onze Community!

Op dit moment is het enige wat ik kan zeggen, houd onze postcodechecker in de gaten. Die laat je namelijk zien of/wanneer het mogelijk is om glasvezel te bestellen. Daarnaast kan je altijd een belletje plegen naar onze sales afdeling: 0800-0419. Hopelijk kan ik je snel verwelkomen in Team Magenta!

Reputatie 2

vandaag is de glasvezel naar binen aangelegd. signaal zou goed moeten zijn volgens de  

Reageer