Citrix loopt vast

  • 1 November 2023
  • 4 reacties
  • 84 Bekeken

Ik heb een probleem met verbinden met de netwerk van mijn werkgever.
Via thuis wifi:
Om te starten moet ik mijn VPN aansluiten daarna start ik de Citrix verbinding op. Tijdens het laden van mijn account loopt de Citrix omgeving vast. Als ik een mobiele hotspot via mobiel maak draait de Citrix omgeving weer normaal.
Mijn werk IT afdeling heeft alles gecontroleerd en alles zit goed geconfigureerd, ze hebben mijn naar Odido verwezen.
Ik heb zelf thuis van alles geprobeerd en de laatste keer heb ik alleen mijn laptop met kabel direct op de modem aangesloten en ik heb dezelfde resultaat. Citrix loopt vast als ik op de netwerk van Odido zit.
Ten alle tijden staat de VPN verbinding gewoon live.

Hier zijn de gegevens van mijn verbinding:
Router: Zyxel T56
VPN client: sslvpn.damennaval.com
IP VPN server: XXXX

Kan iemand mij helpen met een controle of deze verbinding bij geblokkeerd is?

Ik heb deze probleem sinds September toen ik verhuisde naar de bestaande woonadres, daarvoor bij was ik ook klant van Odido, toen T-mobile en daar waren geen problemen.

eric 5 maanden geleden

Hoi @Nekro19 

Op het moment dat je een VPN verbinding opzet stuurt je computer al het internet verkeer via die VPN naar de VPN provider (of een VPN concentrator bij je werkgever) De Odido router routeert dan alleen nog maar de IP paketten van de VPN en de Citrix poorten worden pas bij de VPN provider/concentrator weer zichtbaar. Odido kan dat dus niet eens op die poorten blokkeren omdat jouw PC deze poorten niet aanvraagt bij de Odido router.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

@Nekro19 Er is niks geblokkeerd vanuit ons. Ik vermoed dat dit een infra-probleem is bij de leverancier van jouw VPN. Wat wel kan, is dat dat specifieke IP-adres blacklisted staat, daar kunnen wij dan jammer genoeg niet zoveel aan doen. Je kunt dat checken via bijvoorbeeld IP Address Blacklist Check (whatismyipaddress.com). Veel succes en laat weten als we toch iets kunnen doen voor je! 

@Jason van Odido , dank je wel voor het controleren. De IP adres is niet blacklisted. De volgende porten horen ook open te staan voor Citrix. Is dat iets wat geblokkeerd kan staan bij Odido?

Common Citrix Communication Ports

 

Source Type Port
Citrix Workspace app TCP 80/443
ICA or HDX TCP/UDP 1494
ICA or HDX with Session Reliability TCP/UDP 2598
ICA or HDX over TLS TCP/UDP 443
Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Nekro19 

Op het moment dat je een VPN verbinding opzet stuurt je computer al het internet verkeer via die VPN naar de VPN provider (of een VPN concentrator bij je werkgever) De Odido router routeert dan alleen nog maar de IP paketten van de VPN en de Citrix poorten worden pas bij de VPN provider/concentrator weer zichtbaar. Odido kan dat dus niet eens op die poorten blokkeren omdat jouw PC deze poorten niet aanvraagt bij de Odido router.

Heren, is duidelijk, bedankt, ik pak het met mijn IT afdeling weer op.

Reageer