DNS problemen sinds 13-11 22:xx uur

  • 18 November 2023
  • 6 reacties
  • 81 Bekeken

Ik kan sommigen ftp sites niet benaderen omdat deze niet gevonden worden. Ook instellen van dns 8.8.8.8 (Google) werkt niet. Het lijkt dat deze is afgesloten via dit netwerk.

Dus: ik vermeod dat er een dns-filter actief is geworden rond die tijd, waardoor ik een aantal applicaties niet meer kan gebruiken.

 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb geen probleem via Odido thuis

 

Even een aanvulling: Vanuit windows lukt het wel, vanuit linux (Rapsberry PI) niet.

Maakt het wel meer bizar.

Reputatie 7
Badge +14

Tja, daar kan Odido geen onderscheid in maken. Dan zul je toch iets in je lokale netwerk moeten aanpassen. 

Niet mee eens. Het werkte prima voor die tijd, en werkt nog steeds via alle andere netwerken. Conclusie: Ze hebben een aanpassing gemaakt waardoor mijn functionaliteit minder is geworden. Voor mij een reden om over te stappen als ze dit niet op kunnen lossen

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @wvanbeek_inter.nl.net 

Ook het instellen van eigen DNS servers zoals Google of Cloudflare is hier geen probleem dus dat moet mogelijk zijn.

Reputatie 7
Badge +14

Niet mee eens. Het werkte prima voor die tijd, en werkt nog steeds via alle andere netwerken. Conclusie: Ze hebben een aanpassing gemaakt waardoor mijn functionaliteit minder is geworden. Voor mij een reden om over te stappen als ze dit niet op kunnen lossen

Onzin natuurlijk.  Het Odido netwerk kan echt geen onderscheid maken of jouw rasberry naar 8.8.8.8 of jouw pc naar 8.8.8.8. wil verbinden. De buutenwereld ziet jouw aansluiting met 1 IP adres. Dat het eerder wel werkte betekend dat er bij jou iets is veranderd.  Als je daar niet aan wil, tja. Dan stap je over en zal je bij de volgende provider hetzelfde probleem hebben.

Reageer