drama verbinding

  • 19 April 2024
  • 12 reacties
  • 136 Bekeken

Sinds enkele dagen heb ik internet via Odido.

Nu al spijt. Zodra ik verbinding heb, heb ik een prima download snelheid. Maar dat is het enige ook. 
 

 


12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Diriejdjskf 

Kan je de ONT eens herstarten, een laptop of pc bekabeld op de router aansluiten en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Een ping test zou wellicht ook meer duidelijkheid geven, command prompt: ping -n 1000 8.8.8.8.

Je kan de resultaten hier delen.

Bekabeld aansluiten is geen optie.

Met Ziggo had ik altijd een stabiele verbinding. Nu bij Odido valt steeds de verbinding weg. Gister al de hele avond bezig gewoon om normale stabiele verbinding te krijgen met de wifi. Die viel ook al steeds weg.

Als ik nu ping krijg ik onderstaande.

Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=6ms TTL=60
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=60
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=60
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=8ms TTL=60
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=6ms TTL=60

 

Het bericht posten op duurde dan weer een eeuwigheid omdat de verbinding kennelijk niet lekker werkt…

 

Reputatie 7
Badge +15

@Diriejdjskf

Zou je eens een wat langere ping test kunnen laten lopen door de command ping -n 1000 8.8.8.8? Bovenstaande ziet er namelijk prima uit.

Een foto van de statistics moet voldoende zijn.

Ping statistics for 8.8.8.8:
    Packets: Sent = 1000, Received = 998, Lost = 2 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 5ms, Maximum = 227ms, Average = 7ms

En toch merk ik dat mijn verbinding soms even ‘weg’ is. dat er veel vertraging in zit. Start ik netfiix op via de tv dan duurt het een eeuwigheid voor dit gestart is. Wil ik een internetpagina openen op telefoon, duurt het een eeuwigheid.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Diriejdjskf 

Je lijkt wel last te hebben van ping spikes. Heb je toevallig de Zyxel-T56? Als je in je browser naar 192.168.1.1 gaat en inlogt met admin en het Login Password dat achter de router staat zie je dan de b8 firmware versie staan bij systeeminformatie?

Mogelíjk gaat het beter als je de nieuwe b10 firmware hebt, deze krijg je in de komende dagen vanzelf of een moderator kan je router upgraden.

De t56 idd.


V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

Reputatie 7
Badge +15

@Diriejdjskf 

Ah, dan heb je de nieuwe firmware al. Als klant kan ik je hierin niet verder helpen. Hopelijk pakt een moderator dit morgen verder op 

Ik heb wat zitten lezen vanavond op dit forum.

Dit wordt een opzegging verwacht ik. Dank voor de hulp zo ver…

Beste 

Diriejdjskf

Ik heb ook zelfde probleem het ligt aan de provider, maar ze willen niet toegeven.
Omdat ze zelf ook niet weten wat er aan de hand is, heel slechte service 

Ik heb gebruik gemaakt van mijn 14 dagen bedenktijd. Geen zin in molen van modem resetten, monteurs langs sturen, modems omruilen enz. enz. 

 

Gelukkig lag Ziggo er nog een aantal weken. Ga ze maar even bellen om de aansluiting te behouden. 

 

Ik heb ook dat ping spikes probleem nog steeds na de upgrade naar b10 firmware. Als je de zyxel vervangt door een andere router is het opgelost. Tijd voor weer een nieuwe firmware

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Peebee01, goed dat je dit aangeeft. Zou je een bekabelde speed en pingtest willen aanleveren? Dan kunnen we het onderzoeken!

 

 

Speedtest - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
      • Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

Reageer