Beantwoord

Draytek modem vervangen

  • 9 December 2022
  • 1 reactie
  • 161 Bekeken

Mod edit: Het inbreken op een bestaand topic is niet toegestaan, daarom is je vraag verplaatst naar een nieuw topic. Zou je onze huisregels willen lezen?

 

 

Hallo ,

 

Ik heb helaas nog een heel oud modem.

de Draytek Vigor 2132 .

Ik zie dat de afgelopen jaren iedereen met nog deze oude rotzooi een vervangend apparaat heeft gekregen .

 

Slaan jullie de trouwe klanten over ?

 

Vanuit de klantenservice krijg alleen maar de optie om een reset te doen.

het apparaat is oud , niet meer veilig en werkt niet meer.

 

 

Alle WiFi gestuurde apparaten zitten zonder data .

 

 

Ook hier nog het Draytek 2132 modem aanwezig en die wil ik al een tijdje de deur uit hebben. Mag ik ook een nieuw modem aanvragen om dezelfde redenen die hierboven zijn aangegeven.

 

Ik vraag hier nu specifiek om omdat ik sinds een week 2 wifi plus kastjes heb en nog steeds hetzelfde probleem ervaar, het moeten herstarten om bijvoorbeeld tv te kijken.

Opstelling nu is Draytek 2132 modem en daaraan bekabeld aangesloten wifi versterker WAP6807.

Tweede WAP6807 staat in woonkamer en is via WIFI verbonden met de eerste kast. TV is via netwerkkabel aan dit tweede kastje gekoppeld. Middelste lampje brandt oranje om aan te geven dat dit kastje eigenlijk iets verder weg gezet kan worden maar omdat deze naast de tv staat wil ik dat niet verplaatsen.

De app MPro Mesh is in gebruik. Toevallig vandaag 

 

Afgelopen week heb ik vier keer de tweede WAP6807 en de tv opnieuw moeten opstarten om dit kastje weer zichtbaar te krijgen in de app en om verbinding te maken voor de tv. 

Als de verbindingen goed zijn dan is mijn wifi snelheid bijzonder goed (zo’n 500-600 mb) dus ben blij met oplossing tov wifi via Draytek modem (wat een verschrikkelijke wifi heeft).

Vandaag ook herstart van modem en de versterkers omdat in de app nu ook niets meer zichtbaar is (en ook nu niet zichtbaar is).

Kortom, kan iemand met kennis van zaken mij tips geven welke vervolgstappen ik kan zetten. Ik vermoedt dat het modem het probleem is maar mensen met kennis van zaken zullen hier beter zicht op hebben. 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Ginny 10 December 2022, 09:22

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6

Hoi @Digirebay en welkom op de Community! Ik heb het modem voor je omgewisseld naar een Zyxel modem. Omdat de aansluiting anders is dan die van de Draytek is het noodzakelijk dat een monteur het modem komt installeren. Je ontvangt een sms met daarin een link voor het maken van de installatieafspraak. Let op: in verband met de feestdagen hebben bezorgdiensten het drukker dan gebruikelijk. Plan de afspraak met Guidion niet te snel in, dan loop je het risico dat je het modem nog niet in huis hebt. Mocht je na het installeren van het nieuwe modem je wifipunt(en) willen opzeggen, dan kan dat via jouw T-Mobile Thuis omgeving.

Reageer