Beantwoord

Elke week een paar uur geen diensten en waardeloze klantenservice. hoe los ik dit op?

  • 14 June 2022
  • 7 reacties
  • 163 Bekeken

Ik post het maar hier want er is blijkbaar niet te mailen met t-mobile thuis en ik heb al lang genoeg in de wacht gestaan na een paar keer gebeld te hebben zonder oplossing.

Sinds een half jaar ofzo heb ik ongeveer wekelijks internet uitval (glasvezel. Centrum Utrecht). Variërend tussen een kwartier en 2-3 uur per keer. Iedere keer dat het gebeurt is er een kleine piek te zien op allestoringen, dus ik ben niet de enige.

Ik heb op een gegeven moment (ruime maand terug) gebeld, monteur langs, maar die vond niets. Probleem bleef bestaan, maar volgens de mailtjes die ik kreeg was het opgelost. Op die mailtjes kun je verder ook niet reageren.

Volgende keer dat het gebeurde weer gebeld. Weer een case. Zou worden doorgezet. Niets van gehoord, alleen na verloop van tijd dat mijn issue zou zijn opgelost? (Nou, nee!).

Gisteren lag internet er weer uit tussen half 2 en half 3. Op het moment van schrijven ook alweer. Het is gewoon super onbetrouwbaar, en nee, het ligt niet aan de Wi-Fi want bedraad ligt er ook uit. De klantenservice is om te huilen, ik kan geen vervolg krijgen op mijn cases, er valt niet te mailen en al m'n cases worden als opgelost gemarkeerd zonder dat er wat is gefixt. Tegelijk heb ik nog steeds flaky internet (dit nadat het meer dan een jaar gewoon goed is gegaan). 

 

Hoe los ik dit op? Ben het maar hier gaan plaatsen want ik ben ten einde raad. Ik wil gewoon een verbinding thuis die er niet wekelijks met een paar uur uit knalt, en eens serieuze behandeling van mn zaak, maar dat lijkt teveel gevraagd helaas. @T- Mobile help! Ik zou gewoon graag iemand spreken die mijn case daadwerkelijk oppakt en hier serieus en met kennis naar kijkt. Want dit is echt om gek van te worden.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 14 June 2022, 12:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @KlaarmeeU 

Wanneer het internet wegvalt rode wereldbol op de Zyxel?, Kan je dan eens kijken welke lampjes er op de mediaconverter branden, knipperen of uit zijn? Dat zou misschien een beter beeld geven van wat er mogelijk gebeurt.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @KlaarmeeU, top dat je jouw verhaal doet op de Community, ik snap helemaal dat je nu op een andere plek soelaas zoekt - je bent van harte welkom! 🙋‍♂️

Jouw verhaal klinkt me erg bekend in de oren omdat ik dit niet heel lang geleden heb weten op te lossen bij een ander die nagenoeg hetzelfde ervoer - toevallig niet in Utrecht, maar dat maakt voor het resultaat niet uit. Waar het bij die persoon aan lag, was een apparaat dat voor de obstructie zorgde en zo’n vier tot zes keer per dag de verbinding eruit knikkerde. Dit kwam door een zogeheten lease-time error. Hieronder geef ik je kort toelichting hierover:

Elk apparaat dat verbonden is met het draadloze of bekabelde netwerk in huis, krijgt vanuit de DHCP-server (het signaal even simpel gezegd) een IP-adres toegewezen met een leasetijd van 60 minuten. Deze IP-adressen worden slechts een uur gereserveerd op de DHCP omdat het anders onveilig wordt binnen het netwerk. Meestal refresht de IP-lease vervolgens na een uurtje zodat het apparaat weer verbonden is en online blijft, maar op een lease time error blijft de lease dus vernieuwen en uitvallen en dat is van grote invloed op de algehele verbinding van alle apparaten.

Nu zie ik dat je op poort 2 (LAN-poort achterop het modem) een lease-time error hebt. Het aangesloten apparaat is van Philips Lighting. Deze obstructie kun je eruit halen door de stoorzender, in dit geval dat apparaat, los te koppelen, het modem te resetten en daarna een MAC-release op het modem en de WAN (de binnenkomende verbinding) te laten uitvoeren. De MAC-release kun je aan ons verzoeken, dit doen we met alle plezier voor je.

Ik ben er vrij zeker van dat dit het probleem in zijn geheel oplost. Laat het me weten zodra ik de MAC-release mag uitvoeren, dan doe ik het direct! 😉

 

Ik verbaas me ook over hoe ondoorzichtelijk het afhandelen van zulke problemen gaat. Klantenservice boekt elke keer met alle goede bedoelingen een ticket, maar voortgang krijgen van een ticket of enig inzicht wanneer je terugkoppeling kan en mag verwachten, zit er niet in.

Reputatie 7

Hi @McGroen, zojuist heb ik je verder geholpen in jouw eigen topic! Via die weg voorzie ik je graag van alle updates rondom het ticket, zodat je weet waar je aan toe bent. Ik ga je hierbij helpen! 💪

Tnx @Jason . Blijkbaar is het dus mijn Philips Hue bridge die stoort. Wel weird dat dit het hele netwerk plat kan leggen zeg. Is dit een quirk van de Zyxel T50 of is dat bij elk netwerk zo? Kan ik met een zelf gekochte router dit voorkomen?

 

Op dit moment ligt internet er weer uit. Ik heb de Hue bridge ontkoppeld en de modem opnieuw opgestart. Kun jij nu de MAC en WAN releases uitvoeren? Of kan ik dat ergens zelf? Had je ook al een DM gestuurd hierover.

 

Tnx!

Overigens vermoed ik zelf niet dat dit het probleem is. Bij navragen blijkt bij minstens 3 andere huizen in ons appartementencomplex op exact dezelfde tijden afgelopen dagen een storing bij hun T-mobile thuis glasvezelverbinding. Dat lijkt me wel héél toevallig als het aan een interne stoorzender zou liggen.

De afgelopen keren (deze week al maandag, dinsdag en vandaag woensdag) is het internet weg, en steevast na ruim een uur (vaak een uur en 1-2 minuten) weer terug. Het lijkt dus alsof er iets fout gaat in het netwerk (storing, (wijk) server, kabel in ons pand, iets anders aan de provider kant..) waarna na 1 uur de verbinding opnieuw wordt opgezet, oid.

 

Iemand die enig idee heeft waaraan dit kan liggen? Want een stoorzender op het lokale netwerk kan natuurlijk niet als verschillende anderen het op exact hetzelfde moment ook hebben.

Reputatie 7
Badge +16

De MAC-release is uitgevoerd. Ik verneem graag van je of dit het probleem verholpen heeft! Een stoorzender op het lokale netwerk kan weliswaar geen verstoringen veroorzaken in naburige netwerken, althans niet direct, maar dat kan zeer zeker wel voor een hapering zorgen wanneer het draadloze netwerk op een eenzelfde frequentie opereert. Maar laten we eerst kijken of dit dé oplossing blijkt te zijn.