Ervaringen Odido internet

  • 5 March 2024
  • 7 reacties
  • 671 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 16 reacties

Ik ga eind vd maand overstappen naar Odido, nu heb ik mijn huiswerk niet zo goed gedaan en lees nu eigenlijk veel negatieve reacties over geen internet, storingen, weg vallen signaal etc.…

 

Nu begrijp ik ook wel dat je natuurlijk alleen maar leest over mensen met issues en vandaar ook deze vraag.

Ik zou graag de negatieve alswel de positieve reacties willen lezen.

Hoor graag van jullie!

 

eric 1 maand geleden

Op social media kom je vaak alleen de klachten tegen. Een recent onafhankelijk onderzoek van Umlaut toont aan dat vast internet van Odido het beste is.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Op social media kom je vaak alleen de klachten tegen. Een recent onafhankelijk onderzoek van Umlaut toont aan dat vast internet van Odido het beste is.

Reputatie 4

Hi,

Wat Eric stelt klopt. Het zijn vooral mensen met slechte ervaringen die een review plaatsen. De andere providers komen er ook niet al te best van af in de reviews. 
Ik kan je wel mijn eigen ervaringen vertellen en hoe ik tegen Odido aankijk: 
Odido huurt glasvezel lijnen bij netwerkproviders als ODF, Delta, KPN, VolkerWessel, etc. Als de lijn in orde is, is het prima en vind je Odido een geweldige provider. Is er iets mis met het modem of de ONT, dan wordt dat ook nog wel redelijk snel opgelost. Het wordt wat ingewikkelder als er iets mis is met de lijn. Dan moet Odido een ticket aanmaken bij de netwerkprovider, en dan wordt het soms erg stil… Odido heeft geen casemanagers die actief de tickets bij de netwerkprovider in de gaten houdt. De klant gaat Odido bellen of er al nieuws is, maar als klant kun je beter zelf de netwerkprovider bellen om informatie. Ik zie ook nog wel eens dat de netwerkprovider iets repareert, zijn ticket afsluit, en vervolgens komt Guidion erachter dat het toch niet ok is. Dan moet er weer een nieuw ticket aangemaakt worden etc. Hierdoor duurt het oplossen van storingen soms te lang. Als klant krijg je van Odido bij problemen een databundel voor een hotspot, maar dat is verre van ideaal. 
Als de lijn er ligt en de infrastructuur stabiel is, is er niets aan de hand.
Maar glasvezel wordt op dit moment op vele plaatsen aangelegd, en bij die werkzaamheden gaat er nog wel eens wat mis. Dan mag je hopen dat de netwerkbeheerder het snel oplost. Ook worden er steeds meer mensen aangesloten op het “supernelle” glasvezel, maar dat “supersnel” stagneert nog wel eens als de capaciteit van een wijkcentrale net iets onder de maat is.
Na een 6 maanden “prutsen” werkt mijn glasvezel sinds een week, en de lijn ziet er tot nu toe prima uit.
Ik houd mijn Ziggo abonnement evengoed nog een paar maanden aan, totdat ik 100% vertrouwen in de lijn heb. Ik adviseer mensen ook om niet van de overstapservice gebruik te maken als de glasvezel nieuw aangelegd wordt.
Ik had graag gezien dat Odido een integrale dienstverlening had met een ticket-systeem waar Odido, de netwerkproviders en de klant toegang toe hebben. Iedereen plaatst zijn bevindingen in dat ticketsysteem zodat iedereen weet wat er speelt. En…. alleen de klant mag een ticket afsluiten als die klant tevreden is. Ik heb dit aan Odido voorgesteld maar ving bot. 
Fingers crossed dat jouw netwerk aansluiting soepeltjes en verloopt en in de meeste gevallen gaat het ook natuurlijk goed.

Vriendelijke groet,

Paul

Bedankt voor je uitgebreide antwoord, ik ga het meemaken en Fingers crossed dat alles in 1 keer goed gaat ,;-)

Reputatie 1

Odido has capacity issues in the evening. You can expect to have a lot of problems between 7pm and 10pm. There are 20-30 threads about this here going back years even.

Reputatie 7
Badge +14

Capaciteit is prima hier. Waarschijnlijk alleen een lokaal dingetje.

Reputatie 1

Capaciteit is prima hier. Waarschijnlijk alleen een lokaal dingetje.

Dat kan zo zijn, maar dan speel je Russische roulette. Want als je een van de ongelukkigen bent, veel succes met het oplossen ervan. Van alle discussies over de capaciteitsproblemen is geen enkele ooit opgelost, voor zover ik kon zien.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Rico71 

Heb je al een werkende glasvezelaansluitpunt in huis? Dan hoef je enkel een afspraak te maken met een Guidion monteur voor de installatie van de ONT en router.

Ik ben klant geweest bij KPN met glasvezel en nu bij Odido met glasvezel, ik merk niet heel veel verschil tussen de verbinding van de 2 providers.

Ik heb nu 2 jaar XGSPON glasvezel van Odido via het KPN glasvezelnetwerk en heb altijd wel een snelle en stabiele verbinding gehad. Geen storingen in 2 jaar tijd maar wel 2 keer gehad dat de ONT defect was, ik was toen prima geholpen en het was al snel opgelost.

Reageer