Beantwoord

espn eredivisie bij ( verplichte) overgang naar glasvezel

  • 11 September 2023
  • 6 reacties
  • 56 Bekeken

Hallo

Ik heb in mijn oude abonnementen ( mobiel en een thuis abo) ook 7,50 om in te zetten voor een espn eredivisie abo van 7,50.

Ik ben hier heel blij mee.

Maar wat gebeurt er nu bij een ( door jullie verplichte ) overgang naar glasvezel? 

Ik heb al heel wat uurtjes aan en telefoon gezeten bij zowel mobiel als thuis, maar er is niemand die mij de zekerheid kan geven dat het espn eredivisie voordeel in stand blijft

 

icon

Beste antwoord door eric 11 September 2023, 22:15

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Er is geen verplichte overgang,  maar waarschijnlijk heb jij bericht gehad dat het KPN koper netwerk wordt gesloten bij jou. Dat is iets wat in heel Nederland uiteindelijk gebeurd. Als je niets doet dan krijg je uiteindelijk een brief dat het op datum X je DSL verbinding definitief wordt beëindigd.  Maar gelukkig wordt je nu in staat gesteld, als jij dat wilt, een alternatief te nemen.  Dat wordt er inderdaad niet goedkoper op, maar is wel glasvezel met mogelijkheid voor hogere down EN upload snelheid.

Doordat je een nieuw contract afsluit kun je nu ook gebruik maken van de nieuwe vormen van klantvoordeel in combinatie met mobiele abonnementen.  Andere klantvoordeel komen dan te vervallen. 

Er is geen verplichte overgang,  maar waarschijnlijk heb jij bericht gehad dat het KPN koper netwerk wordt gesloten bij jou. Dat is iets wat in heel Nederland uiteindelijk gebeurd. Als je niets doet dan krijg je uiteindelijk een brief dat het op datum X je DSL verbinding definitief wordt beëindigd.  Maar gelukkig wordt je nu in staat gesteld, als jij dat wilt, een alternatief te nemen.  Dat wordt er inderdaad niet goedkoper op, maar is wel glasvezel met mogelijkheid voor hogere down EN upload snelheid.

Doordat je een nieuw contract afsluit kun je nu ook gebruik maken van de nieuwe vormen van klantvoordeel in combinatie met mobiele abonnementen.  Andere klantvoordeel komen dan te vervallen. 

Dat is dus wel een verplichte overgang waarop ik niet zit te wachten... 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Teun11, welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️🎈

Ik snap je sentiment en voel waar de frustratie zit. Met de dichtzetting van de koperen lijnen in Nederland wordt het klanten die nu nog van die koperen kabel (DSL) gebruikmaken, verplicht op een alternatief over te gaan. Houd er daarbij wel rekening mee dat dit een bewuste keuze is van netbeheerder KPN. DSL is niet helemaal meer van “deze tijd” in de zin dat de snelheid en stabiliteit te wensen overlaten. Bovendien stamt de technologie uit de jaren 60 en zijn we inmiddels met Glas steeds verder aan het geraken. 

De overgang op Glas voelt hiermee verplicht, maar is uiteindelijk voor iedereen de beste optie. 

Hoi @Teun11, welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️🎈

Ik snap je sentiment en voel waar de frustratie zit. Met de dichtzetting van de koperen lijnen in Nederland wordt het klanten die nu nog van die koperen kabel (DSL) gebruikmaken, verplicht op een alternatief over te gaan. Houd er daarbij wel rekening mee dat dit een bewuste keuze is van netbeheerder KPN. DSL is niet helemaal meer van “deze tijd” in de zin dat de snelheid en stabiliteit te wensen overlaten. Bovendien stamt de technologie uit de jaren 60 en zijn we inmiddels met Glas steeds verder aan het geraken. 

De overgang op Glas voelt hiermee verplicht, maar is uiteindelijk voor iedereen de beste optie. 

Hallo Jason

Ik krijg ook van jou geen antwoord op mijn vraag over het espn eredivisiepakket, net als dat ook niet gebeurd isdooral jou collegas van zowel mobiel als thuis......

De overgang naar glasvezel is nogte begrijpen, maar ik moet dan ook nog eens " bloeden " doordat ik espn eredivisie kwijtraak? Of is dat niet zo.

Al met al kost me de overgang naar de goedkoopste glasvezel me dan evt circa 15 euro per maand.

Reputatie 7
Badge +14

Zoals ik al aangaf, de overgang van DSL naar glasvezel is inderdaad niet om kosten voor de klant te besparen. In die tijd heeft T-mobile zelfs nog een rechtzaak voor haar klanten gevoerd om KPN te dwingen het koper netwerk langer open te houden. Dat is helaas niet gelukt. 

Mocht een woning nu worden afgesloten van het koper netwerk kan die klant een nieuw glasvezel abonnement afsluiten. Daar horen alleen de nieuwe klantvoordelen bij naast natuurlijk een snellere en stabielere verbinding.

Eric, t lijkt wel of jij bij de firma werkt....

Reageer