Beantwoord

Fritzbox! 5590 Fiber gpon aansluiten Odido blojft training modus

  • 13 December 2023
  • 7 reacties
  • 340 Bekeken

Ik probeer al enkele weken mijn fritzbox werkend te krijgen rechtstreeks op de glasvezel met eigen ONT. GPON module doorgestuurd naar Odido, alle instellingen overgenomen zoals het hoort, maar de router blijft in training mode hangen, geen internet helaas. Vlgs Odido alles goed ingesteld. Wat kan ik veranderen om wel internet te krijgen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 13 December 2023, 10:28

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Wouterius72 

Open "http://fritz.box/support.lua" (of via menu Fritzbox Content -> FRITZ!Box Support -> (GPON-Seriennummer) en voer deze in onder GPON PLOAM/GPON-Seriennummer of heb je dit al gedaan? Het serienummer van de Huawei ONT.

Daarna kun je het Odido profiel selecteren of andere ISP met VLAN 300.

Ik heb mijn serienummer fritzbox modem met goon module doorgegeven aan Odido. Het invullen van dit serienummer en dat van het Huawei ONT werkt helaas niet.

Reputatie 7
Badge +15

@Wouterius72 

Normaal hoef je zo geen contact op te nemen met de klantenservice, enkel serienummer van de Huawei ONT op bovenstaande pagina overnemen en de rest instellen.

Werkt internet via de Huawei en Zyxel nog wel? Indien ja probeer bovenstaande dan nog eens.

Nee helaas, werkt niet meer omdat ik het serienummer van mijn fiber modem heb doorgegeven. Ik laat het maar terug zetten en ga het dan zeker nog ns proberen.

Beste waqqas,

dit is inderdaad de oplossing!

bij Odido waren ze zo vriendelijk om meteen de Huwawei weer te registreren, met het invullen van dat serienummer is er verbinding gekomen (MAC spoof?)

Reputatie 7
Badge +15

@Wouterius72 

Dit is ook het handigste want mochten er ooit problemen zijn met de verbinding dan kan je de Huawei en Zyxel aansluiten, die zullen ook direct werken en wanneer je de FB weer aansluit werkt die ook weer direct ;)

Je hoeft niks te doen met het mac adres.

Yep! Nogmaals bedankt voor de tip! Heel blij dat het nu werkt!

Reageer