Beantwoord

Gedwongen glasvezel en hogere prijzen?

  • 10 December 2022
  • 3 reacties
  • 140 Bekeken

Kpn Gaat stoppen met koper hier dus ik moet van T-Mobile over op glasvezel. Vind ik prima maar hoorde dat niet dezelfde prijs per maand te zijn? Voor T-Mobile internet-only 100mbit/s betaal ik nu 35,- per maand. Straks als ik over ga op glasvezel word dat €45. Bij Kpn is het zelfs tegen de €50 en volgens mij word het bij T-Mobile volgend jaar ook zo. Klopt dit allemaal of mis ik iets? Het lijkt allemaal zo duur voor alleen internet.

icon

Beste antwoord door Anonymous 10 December 2022, 20:41

Bekijk origineel

3 reacties

Kpn Gaat stoppen met koper hier dus ik moet van T-Mobile over op glasvezel. Vind ik prima maar hoorde dat niet dezelfde prijs per maand te zijn?

 

Je gaat een nieuwe overeenkomst aan wanneer je omgezet wordt naar glasvezel, de prijzen zoals getoond op de website van T-Mobile zijn in dat geval van toepassing.

 

Voor T-Mobile internet-only 100mbit/s betaal ik nu 35,- per maand. Straks als ik over ga op glasvezel word dat €45. Bij Kpn is het zelfs tegen de €50 en volgens mij word het bij T-Mobile volgend jaar ook zo. Klopt dit allemaal of mis ik iets? Het lijkt allemaal zo duur voor alleen internet.

Bij KPN betaal je nu zelfs met de actieprijs € 35,00 gedurende 12-maanden, en kan je volgend jaar rond dezelfde tijd weer gebruik maken van de Black-Friday deal die er als het goed is niet heel anders uitziet als de deal die ze nu (en tijdens BlackFriday) hanteerde.

Bij T-Mobile wordt op 1 Januari de inflatiecorrectie toegepast, misschien doel je hier op? Die geldt niet als je overstapt naar glasvezel omdat het een nieuwe overeenkomst is en de inflatiecorrectie binnen 3 maanden valt waarop je het glasvezel contract bent aangegaan (als je dit tenminste van plan bent).

Bij KPN betaal je nu zelfs met de actieprijs € 35,00 gedurende 12-maanden, en kan je volgend jaar rond dezelfde tijd weer gebruik maken van de Black-Friday deal die er als het goed is niet heel anders uitziet als de deal die ze nu (en tijdens BlackFriday) hanteerde.

Ik denk niet graag in actie prijzen. Ben meer van de slapende klant met vaste lage prijzen.

 

Bij T-Mobile wordt op 1 Januari de inflatiecorrectie toegepast, misschien doel je hier op?

Klopt, ik probeer alvast vooruit te denken hoe ik hiermee verder wil gaan. Maar goed om te weten dat het niet voor mij geld.

 

Ik kan toch zweren dat 100/mbit/s koper net zo duur was als glasvezel per maand. Maar ik kan niet meer herinneren wanneer dat was of bij welke provider. Het was waarschijnlijk een aanbieding bij glasvezel waardoor de prijzen gelijk waren.

Ik denk niet graag in actie prijzen. Ben meer van de slapende klant met vaste lage prijzen.

Vaste lage prijzen en slapende klant zijn bestaat niet, dit zijn vaak de mensen die dief uit eigen portemonnee zijn. Tel bij het goedkoopste abonnement de inflatiecorrectie van dit jaar en volgend jaar en je betaalt net zoveel (of zelfs meer) dan het daaropvolgende abonnement.

 

Klopt, ik probeer alvast vooruit te denken hoe ik hiermee verder wil gaan. Maar goed om te weten dat het niet voor mij geld.

Meer informatie over de inflatiecorrectie 2023 tref je aan op T-Mobile.NL

"Wij corrigeren het abonnementstarief elk jaar op 1 januari. Is jouw contract op of na 1 oktober 2022 afgesloten of verlengd? Dan zal het abonnementstarief pas volgend jaar gecorrigeerd worden met het dan geldende inflatiepercentage.

 

Ik kan toch zweren dat 100/mbit/s koper net zo duur was als glasvezel per maand. Maar ik kan niet meer herinneren wanneer dat was of bij welke provider. Het was waarschijnlijk een aanbieding bij glasvezel waardoor de prijzen gelijk waren.

Voor zover ik mij kan herinneren heeft T-Mobile nooit 100Mbit koper en 100Mbit glasvezel voor dezelfde prijs aangeboden. Wel werd de snelste verbinding op je thuisadres voor € 25,00 per maand aangeboden. Bij DSL was dit 100Mbit en bij glasvezel betrof dit 750Mbit, niet veel later werd dit 1000Mbit (1Gbit) op glasvezel en bleven de prijzen gelijk tot (ik meen) september 2021 alwaar klantvoordeel volledig werd uitgekleed. In 2022 is klantvoordeel nog slechter geworden en krijg je op je Thuis aansluiting nog maximaal € 5,00 korting. 

Die prijs (€ 25,00) en snelste verbinding gold overigens alleen als je ook combineerde met mobiel. 

Reageer