Beantwoord

Geen e-mail binnen op Windows Live mail

  • 8 April 2022
  • 4 reacties
  • 214 Bekeken

er komen geen e-mails meer binnen in windows live mail op Pc, op de telefoon en tablet wel.

ik heb al 3x de e-mail accounts opnieuw ingesteld, en het werkt nog niet,

Wat is de oplossing?

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 8 April 2022, 13:48

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

 

Als je gebruik maakt van Windows 9x, Windows XP, Windows Vista dan kan je ongeacht het e-mail programma geen gebruik meer maken van de T-Mobile mailservers.

Maak je geen gebruik van bovengenoemde besturingssystemen maar gebruik je bijvoorbeeld Windows Live Mail of Outlook Express, dan kan je geen gebruik meer maken van de T-Mobile mailservers. In dat geval kan je het oude E-mail programma verwijderen en bijvoorbeeld gebruik maken van Mozilla Thunderbird.

De reden hiervan is dat T-Mobile heeft besloten om na lange tijd de ondersteuning van de verouderde (en onveilige) encryptie methoden TLSv1.0 en TLSv1.1 af te stappen. Meer hierover lees je ook in het bericht dat T-Mobile Medewerker Jaap heeft geplaatst;

 

Let Op!

  1. Voor Windows Live Mail lijken een aantal omwegen te bestaan waardoor je alsnog TLSv1.2 ondersteuning kunt toevoegen, hiervoor zijn een paar handelingen benodigd in het registry wat bij foutief gebruik kan leiden tot het niet langer functioneren van het Windows-besturingssysteem.
  2. Alvorens het oude E-mail programma te verwijderen kan je in sommige gevallen in bijvoorbeeld Mozilla Thunderbird de e-mails uit je oude programma migreren naar Thunderbird zodat de oude e-mails niet verloren gaan.

Bedankt 👍🏽, inmiddels Thunderbird geïnstalleerd, als ik dit van te voren had geweten was ik Nooit overgestapt naar T-mobile, ik werk nu eenmaal graag met mijn vertrouwde programma’s, voorlopig is het nu opgelost tot ze weer wat anders verzinnen. 🙄

Bedankt 👍🏽, inmiddels Thunderbird geïnstalleerd, als ik dit van te voren had geweten was ik Nooit overgestapt naar T-mobile,

 

Het probleem zal je op (korte) termijn bij alle providers tegenkomen, TLS 1.0 en TLS 1.1 ondersteuning wordt langzaamaan bij steeds meer providers verwijderd. Men zal ook wel moeten daar het gewoonweg onveilig is en het blijven plakken van wat pleisters vanuit technisch en financieel oogpunt niet (meer) mogelijk of zelfs interessant is.

 

ik werk nu eenmaal graag met mijn vertrouwde programma’s, voorlopig is het nu opgelost tot ze weer wat anders verzinnen. 🙄

Een veel gehoorde reden - en terecht, feit is alleen dat; wanneer programma's niet meer worden voorzien van updates, en helaas is dit voor Outlook Express en Windows Live Mail het geval, je altijd tegen problemen aan zult lopen.

Het is dus altijd verstandig om in de gaten te blijven houden of er nog überhaupt updates voor het gebruikte programma uitkomen. Worden updates gestaakt vanuit de maker? Vaak is het dan niet meer de vraag of maar wanneer er problemen gaan optreden en helaas ontkomt niemand daaraan.

Reputatie 7
Badge +3

…. ik werk nu eenmaal graag met mijn vertrouwde programma’s ...

 

Microsoft heeft zelf al een update gegeven over het uitzetten van deze TLS, zie volgende melding;

UPDATE: Transport Layer Security 1.0 en 1.1 uitgeschakeld (Artikel 24-09-2021)

Dan ook gelijk het advies om een andere versie van TLS in te schakelen;

TLS 1.2 inschakelen op clients

Kleine side note (bedankt @Gerrit078) :  De meningen op diverse fora lopen uiteenlopen, of het werkt niet, of er ontstaan andere problemen. Dus dan ook het advies om te kijken of het voor je werkt of niet.