Geswitcht vanaf XS4All: Mijn ervaring

  • 27 December 2023
  • 3 reacties
  • 65 Bekeken

Na jaren tegen een overgang aangehikt te hebben, heb ik in oktober de knoop doorgehakt en heb ik een Internet+TV abonnement afgesloten bij Odido. Omdat het dan interessant is om ook je mobiele abonnementen over te zetten, ook hier actie op ondernomen. In dit bericht wil ik mijn ervaringen delen.

De aanvraag van Internet+TV ging vlekkeloos. Netjes bevestiging gehad. Wel was ik verbaasd over de hoeveelheid mails die ik krijg, waarbij niet altijd duidelijk is of er actie verwacht wordt van mij. Uiteindelijk een afspraak gemaakt met Guidion voor de installatie. Ook het maken van deze afspraak ging makkelijk. Vervolgens wil ik vanwege een zakelijke verplichting deze installatie afspraak verplaatsen. Dat gaat dus niet zo makkelijk. Hoewel in de bevestigingsmail van de afspraak netjes een link zit voor het verplaatsen en ik diverse keren op verschillende momenten geprobeerd heb, is het niet gelukt om dit online te doen. Daarvoor dus een tijd met de klantenservice aan de telefoon gekregen. Daarna een aantal verwarrende mails vanuit deze installatie afspraak gekregen, waardoor het onduidelijk werd wanneer ik wat kon verwachten. Gelukkig is de monteur op de afgesproken tijd gekomen en vertrok hij pas toen alles werkte.

Uiteindelijk ben ik zeer tevreden over de internetverbinding. Snelheid is super. Het TV product (via een aparte ontvanger) is echter ver beneden de maat. Zappen gaat heel erg traag en niet voorspelbaar. Regelmatig worden zenders overgeslagen en klopt de aanduiding van zender en programma onderin beeld niet met de daadwerkelijke zender. Regelmatig is spraak en beeld niet synchroon, de gids werkt niet intuïtief en geen teletekst op de NPO zenders. Wellicht dat dit met de nieuwe Mediabox beter is (is die om te ruilen? Zie daar wel wat topics over, waaruit ik concludeer dat dat kan). 

Niet helemaal het topic hiervoor, maar ook nog even een klein stukje frustratie over het aanvragen van een mobiel abonnement. Kwam langs een Odido winkel en dacht daar even snel een abonnement aan te vragen. Heb je een fysieke bankpas voor nodig. Die heb ik dus niet meer bij me (ApplePay, weet je). Dan maar online. De eerste keer foutmelding tijdens het afronden van het proces, dus nog maar een keer aangevraagd. Die ging wel goed. Vervolgens 2 bevestigingen van 2 bestellingen. Een hoop moeite moeten doen om dat gefixt te krijgen, inclusief ruzie met een niet begrijpende klantenservice medewerker 😒. Als zij op de hoogte was geweest van het hele proces, had ze mij in 5 seconden uit de brand kunnen helpen en was er niets aan de hand geweest. Ook mobiel is omgezet. Tot nu toe tevreden over de kwaliteit.

Uiteindelijk een krappe voldoende voor de gehele ervaring tot nu toe. We gaan nu maar een paar maanden ervaren hoe het in de praktijk allemaal gaat werken. 

Teresa van Odido 4 maanden geleden

Allereerst van harte welkom op onze Community! 😀 @B@smq 

Ik moet zeggen dat ik jouw eerlijke review met een lach op mijn gezicht hebt gelezen, dank je wel voor het delen van je ervaring!

Ik ben natuurlijk niet tevreden met alleen een krappe voldoende, ik ga er alles aan doen op dit cijfer op te krikken! 😋 Ik wil dan ook gelijk de nieuwe Mediabox voor je bestellen. Echter kan ik jouw abonnement niet vinden op basis van het e-mail adres dat gekoppeld staat aan dit account. Wil je jouw Klantnummer, wat er uit ziet als ABC12345, koppelen aan jouw account op de Community? Je kunt je Klantnummer terugvinden op het contract. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan stuur ik de Mediabox gelijk jouw kant op!

Toevallig heb ik zo een meeting en daarin zal ik je feedback voor Guidion gelijk meenemen, zodat we dit kunnen verbeteren. 

Ik had graag gelezen dat het bestellen van een Mobiel abonnement soepeler was verlopen, maar ik vind het fijn om te lezen dat je een goede verbinding ervaart!  

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst van harte welkom op onze Community! 😀 @B@smq 

Ik moet zeggen dat ik jouw eerlijke review met een lach op mijn gezicht hebt gelezen, dank je wel voor het delen van je ervaring!

Ik ben natuurlijk niet tevreden met alleen een krappe voldoende, ik ga er alles aan doen op dit cijfer op te krikken! 😋 Ik wil dan ook gelijk de nieuwe Mediabox voor je bestellen. Echter kan ik jouw abonnement niet vinden op basis van het e-mail adres dat gekoppeld staat aan dit account. Wil je jouw Klantnummer, wat er uit ziet als ABC12345, koppelen aan jouw account op de Community? Je kunt je Klantnummer terugvinden op het contract. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan stuur ik de Mediabox gelijk jouw kant op!

Toevallig heb ik zo een meeting en daarin zal ik je feedback voor Guidion gelijk meenemen, zodat we dit kunnen verbeteren. 

Ik had graag gelezen dat het bestellen van een Mobiel abonnement soepeler was verlopen, maar ik vind het fijn om te lezen dat je een goede verbinding ervaart!  

Allereerst van harte welkom op onze Community! 😀 @B@smq 

Ik moet zeggen dat ik jouw eerlijke review met een lach op mijn gezicht hebt gelezen, dank je wel voor het delen van je ervaring!

Ik ben natuurlijk niet tevreden met alleen een krappe voldoende, ik ga er alles aan doen op dit cijfer op te krikken! 😋 Ik wil dan ook gelijk de nieuwe Mediabox voor je bestellen. Echter kan ik jouw abonnement niet vinden op basis van het e-mail adres dat gekoppeld staat aan dit account. Wil je jouw Klantnummer, wat er uit ziet als ABC12345, koppelen aan jouw account op de Community? Je kunt je Klantnummer terugvinden op het contract. Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan stuur ik de Mediabox gelijk jouw kant op!

Toevallig heb ik zo een meeting en daarin zal ik je feedback voor Guidion gelijk meenemen, zodat we dit kunnen verbeteren. 

Ik had graag gelezen dat het bestellen van een Mobiel abonnement soepeler was verlopen, maar ik vind het fijn om te lezen dat je een goede verbinding ervaart!  

Dank voor je snelle reactie! Mooi om te lezen dat er ook echt iets met feedback gedaan wordt!

Heb mijn klantnummer toegevoegd. Mijn account kon je niet vinden omdat het Mijn Odido account gekoppeld is aan hetzelfde adres, maar dan .com.

Reputatie 6
Badge +2

@B@smq Super dank je wel. Ik heb gelijk een Mediabox voor je besteld, deze komt snel jouw kant op! 😀 Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging met instructies om de oude TV Box terug te sturen. Ik wens je alvast heel veel kijk plezier! 

Reageer