Beantwoord

Glasvezel snel? 56K modem uit 1993 gaf meer snelheid

  • 27 August 2023
  • 7 reacties
  • 107 Bekeken

Het valt me sinds de (gedwongen) overstap naar T-mobile keer op keer op dat het internet knetter-traag is. Dan ga je van koper naar glasvezel, en heb je te maken met dit soort belachelijke snelheden. En echt niet één keer, maar regelmatig.

Hoe en waar kan ik hier een formele klacht over indienen, zonder dat gedoe met die achterlijke chatbot? Beste wat ik tot nu toe heb gezien is “ga naar de community”, maar kom op...hoezo zouden de klanten met elkaar de problemen van de provider moeten oplossen?

En nee, ik heb geen tijd om uren te chatten en doorverbonden te worden, ik moet gewoon werken enzo.

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 27 August 2023, 21:18

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jeroenla 

Kan je eens na een herstart van de mediaconverter een laptop bekabeld op de router aansluiten met minimaal een CAT5E internetkabel en dan een speedtest doen.

Gebruik ook eens een andere testservers zoals T-Mobile Nederland, kun je het resultaat hier delen?

Hallo @Jeroenla 

Kan je eens na een herstart van de mediaconverter een laptop bekabeld op de router aansluiten met minimaal een CAT5E internetkabel en dan een speedtest doen.

Gebruik ook eens een andere testservers zoals T-Mobile Nederland, kun je het resultaat hier delen?

 

Dank voor de reactie, sorry dat het zo lang duurde voor ik weer eens kan reageren. Werk is momenteel pittig, dus ik heb 's avonds niet veel energie om ook nog eens na te denken over T-mobile.

Ik lees heel veel over beroerde wifi (ook elders), maar minder over de beroerde basisaansluiting. En dat is hier toch echt het probleem: het betreft hier een bekabelde pc, dus LAN, niet Wifi….

Het plaatje dat ik in de eerste post heb opgenomen is van Speedtest.net (toevallig de dienst waar T-mobile op haar site schaamteloos gebruik van maakt.

De snelheid is erg wisselend. Nu is het even ok, andere keren kan ik dit forum niet eens laden, zo traag is het.

De hoofdvraag hier is niet zozeer: “Hoe fix ik dit", maar “Waar kan ik een klacht kwijt?”. Want het is misschien een ouderwets idee, maar ik ben van de school dat de betalende klant niet degene is die al het werk moet doen (vooral niet aangezien er ook een monteur is geweest om alles aan te komen sluiten).

Ook leuk:
 

 

Elke keer opnieuw (het is nu toch echt gewoon een donderdag, 18:40u).

 

Of deze dan:

 

Bovenstaand is waar ik volgens deze mooie pagina (link) naartoe moet met netwerkklachten.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jeroenla, fijn dat je hierop terug kon komen en geen zorgen, ik begrijp volledig dat er ook belangrijkere zaken in het leven zijn! Om je probleem beter te begrijpen en daarmee beter aan te pakken: weet je of dit probleem alleen tussen bepaalde tijdstippen speelt, specifiek in de avonduren bijvoorbeeld? Ik neem aan dat je dit op meerdere bekabelde apparaten ervaart? Ik zie namelijk dat iets dat op poort 4 is aangesloten errors vertoont, wat erop kan wijzen dat de verbinding tussen poort 4 en het apparaat niet optimaal is door bijvoorbeeld een kink in de kabel of door een indirecte verbinding, zoals een eigen router, switch of stroomnetadapter.

Daarnaast zou ik je graag willen vragen om de volgende meting in het topic te sturen zodat wij dit probleem veel gerichter voor je aan kunnen pakken en sneller kunnen oplossen:

Heb je een computer met macOS, kijk dan op deze pagina: macOS speedtest.

Heb je een computer met Windows, kijk dan op deze pagina: Windows speedtest.

Wat betreft de link met de dekkingskaart, ik heb deze nagekeken en bij mij en mijn collega's werkt de link. Zou je kunnen controleren of de link ook voor jou weer werkt?

Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel steekt, ik zie je heel graag weer snel genieten van het internet! 😃

Een keer was de vertraging ergens in de avond (om 20:38, die weet ik omdat ik toen uren moest schrijven voor een werkklus), maar het was ook ergens in de ochtend (rond 10, 11 uur).

 

Momenteel gaat het internet redelijk netjes. De speedtest laat nu ook geen problemen zien. Het is echt steeds bij vlagen. Ik heb overigens maar één bekabeld apparaat. Bij Netflix merk ik zelden iets van vertraging, hooguit dat de beeldkwaliteit even wat pixelated wordt, maar dat was voorheen ook (heel soms) al zo.

Wat voor soort errors zouden dat zijn, op die poort?

Die netwerkkaart blijft me een 403 geven, trouwens.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Jeroenla, ik ben blij om te horen dat het internet weer stabiel is.

Als je de netwerkkaart opent op een ander apparaat met een andere verbinding (4/5g), krijg je dan als nog de error of kun je de netwerkkaart dan wel bekijken? 

Reageer