Google speaker

  • 25 November 2023
  • 6 reacties
  • 37 Bekeken

Sinds ik ben overgestapt doet mijn Google speaker het niet meer. Heb de speaker gereset en de Home app opnieuw gedownload. Wat gaat er mis?

Cal van Odido 5 maanden geleden

Hoi @Bull079, dat moet zeker op te lossen zijn! Wij hebben een installatiehandleiding van Google Home op onze Community staan, kan je deze opnieuw doorlopen?

Ik ben benieuwd hoe het gaat! 🙂

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Bull079, dat moet zeker op te lossen zijn! Wij hebben een installatiehandleiding van Google Home op onze Community staan, kan je deze opnieuw doorlopen?

Ik ben benieuwd hoe het gaat! 🙂

Ik heb alles gedaan zoals het moet. Ik blijf de melding krijgen "kan niet communiceren met je Google Home"

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bull079 

Kan je eens deze 2 mogelijke oplossingen proberen?

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat. Ga in het menu naar de WiFi instellingen en schakel 5 GHz uit.

Mocht dit niet helpen ga dan eens in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, kies WPA2-PSK bij beveiligingsmodus en klik op toepassen.

Je bent een topper de 5GHz uitzetten heeft geholpen. Thanks!!

Reputatie 7
Badge +15

@Bull079 

Mocht je wel gebruik willen maken van 5 GHz voor je mobiel bijvoorbeeld dan zou je de 2 netwerken kunnen splitsen.

In het menu ga je naar netwerkinstellingen, draadloos, Easymesh, schakel deze optie uit en klik op toepassen.

Ga naar algemeen, haal het vinkje bovenaan weg bij instellingen hetzelfde houden voor 2,4 en 5 GHz.

Selecteer 5 GHz bij band, verander de SSID en wachtwoord en klik op toepassen.

Bedankt voor de tip. Heb jij misschien ook enig idee waarom mijn Netflix het sinds de overstap niet meer doet op mijn televisie? Ik krijg de melding " deze titel kan momenteel niet worden afgespeeld." Op mijn telefoon werkt het namelijk wel.

Reageer