Beantwoord

Help! Glasvezel modem maar geen glasvezel aansluiting

  • 1 November 2023
  • 4 reacties
  • 230 Bekeken

Bij Odido doorgegeven dat we gaan verhuizen per 15 dec. Vervolgens is overal al ons adres aangepast en wordt er zelfs al een modem naar het nieuwe adres gestuurd, waar we nu nog niet eens wonen.

 

Daarbij kon ik enkel voor glasvezel internet kiezen, terwijl we daar geen aansluiting voor hebben. Wat nu, want herroepen kan niet meer en ik kon niet voor de optie DSL kiezen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 November 2023, 23:50

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bhuizing 

Als de postcodecheck glasvezel aangeeft dan zou het moeten kunnen.

Weet je toevallig tot waar de glasvezelkabel ligt en heb je al een afspraak met Guidion kunnen maken?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bhuizing, welkom op de Odido Community! 🙋‍♂️

Ik heb jouw nieuwe aansluiting bekeken en zie dat er op ODF Glasvezel geleverd kan worden. Dat is ons eigen glasvezelnetwerk via Open Dutch Fiber. Het betreft hierbij een opleverscenario waar hoogbouw bij staat. Kan het kloppen dat jouw nieuwe woning zich in een flat/appartement bevindt? In principe wordt alles voor je geregeld en zal de wensdatum van 15 december als leidraad gebruikt worden. Indien de oplevering om wat voor reden dan ook vertraagd is, zal dit met jou besproken worden via de aannemer(s). Veel succes met de verhuizing en natuurlijk van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe woning! 😄🏡

Hi @Jason van Odido,

Hoogbouw kan niet kloppen ben ik bang, aangezien het een vrijstaand huis betreft. Maar ik ben zojuist gebeld, dat het glasvezel via ODF er ligt en dat ze het enkel nog naar binnen hoeven te trekken en dat ze daar een afspraak voor wilden maken. Dus dat is gelukkig opgelost!

 

Het enige wat ik me nu nog af vroeg, is dat ik had aangegeven dat ik verhuis per 8 dec (15 dec was typefout hier), en dat Odido de verhuizing nu al overal heeft doorgevoerd. We gebruiken nu nog steeds DSL en een andere modem op ons huidige adres. Maar ik ben er niet gerust op, dat dat per 8 dec wordt afgesloten en beschikbaar wordt op ons nieuwe adres..

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Bhuizing, de wensdatum staat inderdaad op acht december. We doen ons best om deze datum te halen, echter lukt dit niet altijd. Op dit moment moet het FTU (kastje waar het glasvezel naar binnenkomt) nog geplaatst worden op je nieuwe adres. Tegen die tijd zul je hier meer over te horen krijgen!

Reageer