High latency in 3221VP sinds 17:40 vandaag

  • 12 September 2023
  • 4 reacties
  • 50 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

heb vergelijkbaar probleem als dit topic:

Zit ook met een UDR direct aan tmobile netwerk (ethernet kabel uit GPON. naar UDR met VLAN 300). Weet dat ik dan eigenlijk de T54 er tussen zou moeten zetten voor service, maar voordat ik alles van netwerk afgooi, eerst even vraag is er iemand anders die high latency hier in de 3221 / Hellevoetsluis omgeving heeft? Misschien ergens even een korte check?

 

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hey @hanscom, welkom op onze Community!

We willen natuurlijk dat je optimaal kunt genieten van een stabiele en snelle internetverbinding. We willen je daarom vragen om een speedtest te doen zonder eigen apparatuur aangesloten te hebben. Daarnaast wil ik je vragen (als je alleen de Zyxel hebt aangesloten en met een bekabelde verbinding) om twee commands uit te voeren in CMD: Ping -n 50 1.1.1.1 en Ping -n 50 8.8.8.8. De stappen voor de speedtest vind je hieronder. Graag de screenshots delen in het topic.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @hanscom 

Er zijn wel 2 anderen die ook een storing ervaren in Hellevoetsluis.

https://community.odido.nl/tv-493/tv-storing-hellevoetsluis-12-09-355051

Update

Begrijp dus nog wat meer mensen die iets van problemen hadden dan op TV. Wij gebruiken chromecast met google TV en tmobile app en blijven dus op VLAN 300. Geen TV kastje en dus geen VLAN 640 in gebruik.

Rond 23:00 kennelijk iets gebeurt want curve gaat vanaf dan redelijk steil naar beneden en om zo 23:35 a 23:30 weer goed.

Hoop dat iemand aan Odido kant nog iets van feedback nog heeft of er inderdaad rond 23:00 iets wat Hellevoetsluis betreft in netwerk bijgewerkt is. Was voor het eerst dat ik deze piek zag. Normaal is gemiddelde latency onder de 10 seconden.Vanavond maar weer even kijken of dit terug komt.

Begrijp dat latency door UDR getest wordt naar “ping.ui.com”. Mocht probleem terugkeren zal ik ook proberen te checken of deze ping site misschien iets van problemen heeft. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @hanscom, welkom op onze Community!

We willen natuurlijk dat je optimaal kunt genieten van een stabiele en snelle internetverbinding. We willen je daarom vragen om een speedtest te doen zonder eigen apparatuur aangesloten te hebben. Daarnaast wil ik je vragen (als je alleen de Zyxel hebt aangesloten en met een bekabelde verbinding) om twee commands uit te voeren in CMD: Ping -n 50 1.1.1.1 en Ping -n 50 8.8.8.8. De stappen voor de speedtest vind je hieronder. Graag de screenshots delen in het topic.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Zal  de T54 aansluiten mocht probleem terug komen. Op dit moment is alles weer “normaal” en latency terug op zo 8 a 10 ms.

Reageer