Beantwoord

Hoe lang duurt het verhogen van mijn internetsnelheid?


Ik heb een week geleden mijn abonnement vernieuwd en gelijk mijn internetsnelheid verhoogd naar 100mb maar de aanvraag staat nog steeds in de status ‘bestelling in behandeling’. Hoe lang gaat het nog duren voordat mijn snelheid is aangepast?

 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 9 March 2023, 09:33

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @TVDV_1, goed dat je hier een topic aan wijdt, ik los dit graag voor je op en leuk dat je jouw vertrouwen in ons hebt verlengd! Normaliter is dit in een paar dagen geregeld, alleen gaat er iets mis met de synchronisatie met het systeem van de lijnbeheerder. Hierom heb ik een verzoek voor je uitgezet en ik verwacht dat wij dit binnen enkele werkdagen voor je op kunnen lossen.

Wij houden je hiervan op de hoogte, je kan snel gaan genieten! 😃

Hallo,

Heb in mijn abonnement de internetsnelheid verhoogd en kreeg vlot een mailtje dat het geregeld was ( lees: de nieuwe prijs is ingegaan)

Maar vooralsnog geen snelheidswijziging te zien. Chatbot loopt vast. Klantenservice gebeld en vlgs hen duurt het een dag.

Ook daarna maar weer modem gereset : maar nog steeds geen hogere snelheid te bespeuren

Is dit normaal?

Groet, Jan S.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JanSmallegange, dit moet meteen in werking gaan.

Ik heb het voor je nagekeken en alles is goed doorgekomen. Ik zie dat je het ONT nog niet hebt gereboot, dit is de reden dat de snelheid nog niet doorkomt. Kan je een volledige Powerflip uitvoeren? Daarna zal je nieuwe snelheid zichtbaar moeten zijn!

 

  • Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hee Tommie,

Alles is nogmaals van de stroom geweest en opnieuw opgestart.
Maar blijf deze nog eens kijken of alles goed staat??elde snelheden houden……. snap er niks van……

Kun je nog eens kijken of alles goed staat??

THX, Jan S.

Hee Tommie,

Alles is nogmaals van de stroom geweest en opnieuw opgestart.
Maar blijf dezelfde snelheden houden als eerst. ……. snap er niks van……

Kun je nog eens kijken of alles goed staat??

THX, Jan S.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JanSmallegange, ik zie dat je het ONT nog niet van het stroom gehaald hebt. Dit is het kastje tussen het modem en FTU (hier komt het glasvezel naar binnen). Zie afbeelding:

 

 

Nou Tommie ,

Dat had ik nog niet gedaan idd, maar nu wel.

Maar de snelheid lijkt alleen maar af te nemen ipv naar 1000 te gaan

Gr, Jan

Reputatie 7
Badge +9

Dat is niet de bedoeling @JanSmallegange!

Test je dit bekabeld of via wifi? Zou je een bekabelde speedtest hier met mij kunnen delen? Ook zie ik dat je Deco set aangesloten is met een Cat5 kabel. Hier loopt maximaal maar 100 Mbit/s door de kabel. Je moet een CAt5e of hoger hebben om 1000 Mbit/s te halen.

@Tommie van Odido 

Heb het wifi signaal ( ik heb niets voor bedraad aan te sluiten) van het Zyxel modem eens gemeten en ziet er een stuk beter uit. 
Vervolgens eens naar die draad naar de Deco’s gekeken…… dat is een cat 5e na wat zoeken heb ik die nu vervangen door een cat 6. Kun je dat ook zien?
De snelheid van mn wifi is nu nog steeds minder dan voor de upgrade……. ben letterlijk even de draad kwijt….Want die deco’s kunnen 1Gb aan.

Misschien maar weer terug naar 400Mb …. Dat functioneerde redelijk

Gr, Jan S.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JanSmallegange 

Met een 1000 Mbps abonnement hoef je niet te verwachten dat je die snelheid ook via de WiFi ontvangt 😁

Welke snelheid haal je via de WiFi wanneer je verbonden bent met de Zyxel? Test dit via de Ookla speedtest applicatie en kan je een screenshot van het resultaat hier delen?

Ha Waqqas,

Vanaf het modem gaat nu OK ….. ik kom van zo rond 200 ….

En nu dus ruim 400. Probleem blijft mn deco netwerk want dat is nu gegaan van rond 200 naar onder de 100:

Snap jij het?

Jan S.

Inmiddels alle kabels vernieuwd en van de goede categorie. Blijft zeer mager allemaal. Mede doordat het signaal vanaf het modem erg varieert. En er was me tevoren voorgehouden dat ik met glasvezel geen last meer zou hebben van “laatste in de rij/straat”, maar dat ik een eigen signaal kreeg. Ben niet onder de indruk.

Denk dat ik de internetsnelheid maar weer terug ga zetten op 400 ipv 1Gb, want het levert me nu alleen maar ergernis op en geen verbeteringen.

Jan S.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JanSmallegange, 400 Mbit/s bekabeld met een cat 6 UTP is wel aan de magere kant. Er kan natuurlijk altijd fluctuatie zijn op de lijn, maar dit is wel erg pover. Ik zie in de lijnanalyse dat een tweetal apparaten voor een lease time error zorgt. Dat is een probleem met de geldige IP-lease die een apparaat toegewezen krijgt vanuit de DHCP-server. Dit hoort op een uur te staan, maar er wordt in dit geval wat geknepen op de verbinding. Ik denk dat dit de Deco Mesh is. Kun je deze er alsjeblieft tussenuit halen en dan nog eens bekabeld, direct vanaf het modem in een LAN-poort meten? Als alle apparatuur, behalve de pc/laptop, ertussenuit is, kunnen we de meest waarheidsgetrouwe resultaten uitlezen. Ik weet bijna zeker dat je nu wel op of rond de 800-900 Mbit/s zou moeten binnenhalen.

Goedemorgen Jason,

Nou ik heb de deco's eruit gehaald……. Hoe ziet het er nu uit?? De snelheidsmeting laat geen verschil zien….

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JanSmallegange, de lijnmeting ziet er op dit moment uitstekend uit. Heb je de testen bekabeld gedaan of via wifi? Ik krijg op dit moment geen data binnen van het modem om je wifi netwerk te onderzoeken. Kan je het modem 30 seconden van het stroom halen en weer aan zetten? Als het goed ik ontvang ik dan alle data om je wifi netwerk na te kijken!

Done!

Ik kan alleen de wifi testen, want geen apparaten die nog aan kabel kunnen…….

Zojuist getest: 201/251 en das wat het was voor de upgrade naar 1Gb. Gr, Jan

 

Ga de deco's er weer aan zetten, dan heb ik op de bovenverdieping tenminste weer internet…..

Het gepruts begint  me ook een beetje de keel uit te komen. Het blijft steeds maar aandacht vragen nl. 😖

Reputatie 7
Badge +9

Hey @JanSmallegange, bedankt voor de reboot.

Ik heb het wifi netwerk onderzocht en hier zie ik geen rode vlaggen. Alles zou goed moeten zijn. Om wat meer duidelijkheid te krijgen zou je een aantal speedtesten kunnen doen?

Speedtest Wifi

Belangrijk:

  • Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren
  • Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf

Instructies:

  • Zorg dat je dichtbij het modem staat
  • Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/ De speedtest begint direct bij het openen van de website
  • Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie
  • Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot

Heee Tommie,
Bedankt voor de goede bedoelingen, maar dit traject heb ik inmiddels diverse malen doorlopen, dat ga ik niet meer opnieuw doen.
Ik heb inmiddels de internetsnelheid weer teruggezet van 1Gb naar 400.
Verder denk ik nog even na of ik na mn eerste jaar begin october maar overstap naar een andere provider….. terug naar Ziggo bv……

Groet, Jan S.

Reageer