Beantwoord

Humax Soundbar Volume Regelen Via AB

  • 19 March 2024
  • 2 reacties
  • 31 Bekeken

Best community,

 

Zojuist overgestapt naar Odido en alles aan de praat, op de soundbar na. Ik heb een Humax STE-1000 soundbar met een optische kabel aangesloten op de tv. Mijn TV en mijn soundbar hebben beide geen ARC aansluiting. Ook zie ik geen optische aansluiting op de media box. Ik snap dat ik de soundbar niet aan kan laten gaan met de tv aangezien ik geen ARC aansluiting heb. Maar is er wel een optie dat ik met de Odido afstandsbediening het volume kan regelen van de soundbar?

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 20 March 2024, 14:26

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Quint en Eva, welkom op onze Community!

De Mediabox heeft inderdaad geen optische ingang. Als je de soundbar verbind met de tv dan zou je als het goed is de soundbar kunnen bedienen met de afstandsbediening van de tv maar niet met de afstandsbediening van de Mediabox. Dan zou je een soundbar moeten koppelen via HDMI of Bluetooth. 

Goeiemiddag,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb geprobeerd te koppelen via bluetooth. Het koppelen werkt alleen kan ik het volume nogsteeds niet bedienen via de afstandsbediening. Is er niet een manier dat ik een code kan invullen op de afstandsbediening, net zoals universele afstandsbedieningen? Of eventueel een andere work around? Want zoals het er nu naar uitziet moet ik dus èn een nieuwe soundbar met hdmi kopen èn een nieuwe tv met ARC om terug te gaan naar mijn oude situatie. Gelukkig heb ik nog de afstandsbediening van de soundbar ergens uit het stof weten te halen.

Reageer