Beantwoord

Ik ga verhuizen maar ik mag mijn abonnement niet meenemen

  • 14 December 2023
  • 2 reacties
  • 168 Bekeken

Beste,

Ik heb in augustus een overeenkomst gesloten met Odido (toen nog T-mobile). Automatisch betekent dit dat je een jaarcontract aangaat die je niet tussentijds kan opzeggen. 

Nu wil ik mijn contract overzetten naar een nieuw adres per eind januari. Dit kan niet. Ik dien een nieuw contract aan te gaan waarbij ik niet meer de 8 maanden korting heb en veel meer dien te betalen. Telefonisch heb ik te horen gekregen dat dit te maken heeft met een andere aansluiting.

Ik bevind me nu tussen wal en schip. Ik kan niet opzeggen vanwege het huidige lopende jaarcontract. Als ik de verhuizing niet doorgeef en mijn huidige contract laat continueren, blijf ik betalen op een adres waar ik niet meer woon. Als ik mijn verhuizing wel doorgeef kan Odido mijn huidige contract wel opzeggen (?!) maar moet ik een nieuw jaarcontract afsluiten welke ook nog duurder is.

Ik vind dit op zijn zachtst gezegd frappant en geen nette gang van zaken. Graag zou ik willen weten waar in de overeenkomst en/of algemene voorwaarden waar staat dat bij een verhuizing het huidige contract niet meegenomen kan worden. Mocht dit ergens opgenomen zijn dan had ik het kunnen weten en leg ik mij er bij neer. Ik krijg nu namelijk het idee dat men hierover niet transparant is geweest.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gr. Jelle 

icon

Beste antwoord door Waqqas 14 December 2023, 18:00

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JelleB123321 

Het staat iig wel duidelijk op de community :

https://community.odido.nl/algemeen-538/ik-ga-verhuizen-wat-nu-276340

Een thuis contract is postcode gebonden dus je kunt hem niet meenemen naar het nieuwe adres, daarvoor moet dan weer een nieuwe lijn worden aangevraagd.

Hoi @Waqqas,

Bedankt voor je reactie.

Na dat ik hiermee geconfronteerd werd heb ik dit inderdaad wel op de community zien staan.

Suggereer je dat ik voor het aangaan van het contract had moeten kijken op de community om te kijken of ik bij verhuizing mijn contract kan meenemen?

Volgens mij heeft Odido een informatieplicht om bij het aangaan van het contract, de klant op de hoogte te stellen van eventuele complicaties en kosten bij verhuizing. Ik heb deze informatie niet kunnen vinden in het contract of de, tot dan toe, geldende voorwaarden. Dit zijn toch wel de gangbare kanalen waar men naar kijkt voor eventuele bepalingen. 

Ik vraag mij dan ook sterk af of Odido juridisch sterk staat aangezien zij niet voldoen aan hun informatieplicht.

Ik begrijp dat er bij verhuizing een nieuwe lijn moet worden aangevraagd wat blijkbaar kosten met zich meebrengt. Maar waarom zou ik bij verhuizing niet het contract kunnen opzeggen? Is verhuizing niet een juridische grondslag, als je je contract niet mag meenemen, om op te zeggen? 

 

Gr. Jelle

Reageer