Beantwoord

Ik wil overstappen naar een ander aanbieder, maar dat wordt geweiged.

  • 6 January 2023
  • 10 reacties
  • 173 Bekeken

Hallo, ik wil overstappen naar een andere aanbieder. Echter dat werd geweigerd. Want het contract zou te kort geleden zijn afgesloten.Ik zou dan een afkoopsom moeten betalen, want ik ben in mei 2022 verhuisd.

Het is wel zo dat ik al jaren klant ben. Het gaat dus niet om een nieuw contract, alleen om een verhuzing.

Klopt dit wel?

icon

Beste antwoord door soepkip67 6 January 2023, 13:53

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Nee, als je verhuisd bent sluit je weer een nieuw jaarcontract op het nieuwe adres. Je hoeft geen opzegboete te betalen als de aansluiting op het oude adres nog in contract zat.

 

Ik vind dat raar. Ik ben klant, heb al jarenlang een contract, en het gaat dus eigenlijk niet om een nieuw contract. Een persoon/klant sluit een contract af, niet een woning. Zeker gezien de heisa die ik heb gehad waarbij ik allerlei zaken moest natrekken, en T-Mobile mailtjes stuurde die niet klopten. Indien er een inspanning is geweest, kan ik het begrijpen, maar dit was een wanprestatie.

 

Stef

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @stefbon ,

Via deze link staan precies de voorwaarden die gelden voor een verhuizing: Verhuizen

Het klopt dat je als klant een contract sluit. In dat contract heb je wel een adres nodig. Het contract gaat dan ook over zowel de persoon in combinatie met het opgegeven adres. Bij wijzingen van het adres volgt dus ook een nieuw contract. 

Hallo @stefbon ,

Via deze link staan precies de voorwaarden die gelden voor een verhuizing: Verhuizen

Het klopt dat je als klant een contract sluit. In dat contract heb je wel een adres nodig. Het contract gaat dan ook over zowel de persoon in combinatie met het opgegeven adres. Bij wijzingen van het adres volgt dus ook een nieuw contract. 

 

Je zegt dat “volgt dus ook een nieuw contract”. Dat vind ik niet zo logisch. En de link die je geeft waar volgens jou de voorwaarden staan voor een verhuizing, nee die staan er niet. Er staat de procedure die T-Mobile volgt in zes stappen, en verder algemene informatie.

 

Inmiddels heb ik een vraag gesteld aan ACM of een aanbieder zomaar kan spreken van een nieuw contract, terwijl het enige waar sprake van is, is een verhuizing. Maarja, misschien heb ik bij de verhuzing de kleine lettertjes niet helemaal doorgenomen, en staat dat er gewoon. En als je dat ondertekent is het rechtsgeldig.

 

  1. Bon

 

Reputatie 7
Badge +14

@stefbon Ik Ben ook verhuisd en kon twee dingen doen. Of de laatste maanden afkopen of een nieuw contract aangaan op mijn nieuwe adres. Ik heb voor het laatste gekozen omdat ik erg tevreden ben over TMT en klant korting krijg. 

Succes met het beslissen.

En dan nog dit: is er geen mogelijkheid om op je nieuwe adres TMT te ontvangen wat je kan zien via de postcode dan mag je uiteraard gewoon weg zonder verdere consequenties.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @stefbon 

Volgens mij staat het toch duidelijk vermeld.

Bij verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan.

 

 

Hallo @stefbon 

Volgens mij staat het toch duidelijk vermeld.

Bij verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan.

 

 

Er staat 1 regel met een vermelding. Dat is wat anders dan “daar staan precies de voorwaarden” vind ik.

Bovendien is het zoals ik eerder heb aangegeven meer een stappenplan dan een precieze beschrijving waaruit je als klant kunt opmaken waar je aan toe bent.

 

  1. Bon

Haha wie bepaalt dat de reactie van soepkip67 het beste antwoord is? Ik ben niet tevreden met het antwoord, alsook de dienstverlening door T-Mobile.

Mijn stem heeft het niet. Raar dat dat zo wordt gepromoveerd tot beste antwoord.

 

  1. Bon
Reputatie 7
Badge +14

Dat doen moderators.  Er valt voor hen niets meer toe te voegen. Bij verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan, daar gaat niets aan veranderen via dit forum. Het is afkopen, wachten tot mei of juridische kanalen bewandelen als je nog steeds denkt dat je in jouw recht staat.

Dat doen moderators.  Er valt voor hen niets meer toe te voegen. Bij verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan, daar gaat niets aan veranderen via dit forum. Het is afkopen, wachten tot mei of juridische kanalen bewandelen als je nog steeds denkt dat je in jouw recht staat.

Bedankt voor je reactie. Dit doen de moderators? Telt niet dat degene die dit onderwerp naar voren heeft gebracht tevreden is of niet? Ik krijg al erg het gevoel een nummer te zijn, en dat er weinig wordt gedaan wordt voor je.

Ik vind zowiezo dat een forum door vrijwilligers niet krantvriendelijk. Maar T-Mobile is niet de enige, Google verwijst gebruikers/ontwikkelaars van Google Drive software ook door naar StackOverflow, ook een website om vragen te stellen voor softwareontwikkelaars….

 

Stef

Reageer