Beantwoord

Inleveren apparatuur bij overstappen naar nieuwe provider?

  • 18 January 2022
  • 5 reacties
  • 313 Bekeken

Uit frustratie over de klantenservice heb ik besloten, na 6 jaar T-mobile thuis te gebruiken, om over te stappen naar een andere provider. Dat kan wel even - maanden - duren voordat de desbetreffende technologie op mijn huisadres leverbaar is.

 

Nu heb ik recentelijk een nieuwe TV decoder en modem ontvangen - wat helaas de storing niet heeft verholpen - moet ik die dan terugsturen op het moment dat de overdracht daadwerkelijk daar is? En krijg ik dan een mailtje of zo? Hoe gaat dat in z'n werk als het zo ver is?

 

Ik ga de klantenservice niet meer bellen, ik word inmiddels kotsbeu van het introriedeltje dat je veel voorkomende problemen zelf kunt oplossen door naar de website te gaan. En de daarop volgende telefoonconversaties zijn ook niet bepaald bevredigend.

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 18 January 2022, 21:40

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Disgruntled63

Bij een overstap naar een andere provider stuur je het apparatuur van T-Mobile retour, hier krijg je via de mail bericht over zodra jouw T-Mobile thuis verbinding stopt.

Zie ook dit topic

Heb je momenteel een glasvezel of DSL verbinding en welk probleem ervaar je?

@Disgruntled63

Bij een overstap naar een andere provider stuur je het apparatuur van T-Mobile retour, hier krijg je via de mail bericht over zodra jouw T-Mobile thuis verbinding stopt.

Zie ook dit topic

Heb je momenteel een glasvezel of DSL verbinding en welk probleem ervaar je?

Bedankt voor het antwoord. Ik heb nu DSL en ga naar glasvezel, daarom duurt het ook nog een tijdje, het glasvezelnetwerk in mijn wijk is in afrondende fase van aanleg en moet nog geactiveerd worden.

 

Ik kan wel een hele lange rant gaan houden over de aanhoudende stroom verkeerde oplossingen voor mijn verbindings- en leveringsproblemen maar dat is weinig zinvol. Dat ik vandaag eerst met een kluitje in het riet werd gestuurd nadat ik zelf ging informeren hoe het er mee stond, vervolgens vlak voor het overleggen van een aanbod voor financiele compensatie door de tweede medewerker voor niet geleverde service in de wacht gezet werd totdat ik in armoede zelf maar ophing en vervolgens door de derde medewerker werd opgehangen omdat ik inmiddels een beetje boos en gefrustreerd was, dat was wel de druppel. Gevalletje ontspoorde communicatie denk ik maar. Niet luisteren ook, vooral. Na vandaag was ik er dan ook echt klaar mee. Ik word wel gecrediteerd en mogelijk dient zich deze week nog een oplossing aan voor de levering van TV diensten, maar ja, het vertrouwen is kapot.

Reputatie 7

Hi @Disgruntled63, heel goed dat je via deze weg jouw verhaal deelt! Ik had heel graag een andere ervaring gelezen en vind het heel rot dat dit na zes jaar op deze manier eindigt. Weet dat de Community je heel graag helpt met al je vragen, dus stel gerust alle vragen die je hebt. Super dat @Waqqas jou ook al van een antwoord heeft voorzien over het retourneren van de apparatuur.

Ik ben blij om te lezen dat het is gelukt met de vergoeding en dit zie ik ook terug achter de schermen. Ik zie dat mijn collega’s van de technische dienst hebben aangegeven om jou over te zetten naar het nieuwe tv-platform om de problemen op te lossen. Graag deel ik de voorwaarden met je, zodat je zelf kunt bepalen of je hiermee akkoord wilt gaan:

Aangezien jij al bent voorzien van de juiste TV Box, kun jij binnen twee weken gaan genieten van T-Mobile TV zodra ik dit voor jou heb aangevraagd, yay. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. 

Ook ontvang jij een e-mail en SMS vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Laat je het weten of ik dit voor je in orde kan maken? Ik ga namelijk ontzettend graag voor je aan de slag om je vertrouwen terug te winnen! ❤

Hi @Disgruntled63, heel goed dat je via deze weg jouw verhaal deelt! Ik had heel graag een andere ervaring gelezen en vind het heel rot dat dit na zes jaar op deze manier eindigt. Weet dat de Community je heel graag helpt met al je vragen, dus stel gerust alle vragen die je hebt. Super dat @Waqqas jou ook al van een antwoord heeft voorzien over het retourneren van de apparatuur.

Ik ben blij om te lezen dat het is gelukt met de vergoeding en dit zie ik ook terug achter de schermen. Ik zie dat mijn collega’s van de technische dienst hebben aangegeven om jou over te zetten naar het nieuwe tv-platform om de problemen op te lossen. Graag deel ik de voorwaarden met je, zodat je zelf kunt bepalen of je hiermee akkoord wilt gaan:

Aangezien jij al bent voorzien van de juiste TV Box, kun jij binnen twee weken gaan genieten van T-Mobile TV zodra ik dit voor jou heb aangevraagd, yay. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. 

Ook ontvang jij een e-mail en SMS vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Laat je het weten of ik dit voor je in orde kan maken? Ik ga namelijk ontzettend graag voor je aan de slag om je vertrouwen terug te winnen! ❤

Je hoeft je best niet meer te doen om dat vertrouwen terug te winnen, hoor. Dat hebben jullie namelijk al verspeeld en daar is deze reactie weer een voorbeeld van. Twee dagen na mijn vraag kreeg ik namelijk een zeer blijmoedig mailtje dat ik per morgen, de 25e, overgezet zou worden naar het nieuwe platform. Dat is geen yay! Want blijkbaar heb ik dat nodig om de door mij met jullie gecontracteerde dienstverlening te ontvangen. En dat is schijnbaar weer nodig omdat ik van jullie een nieuw decoderkastje heb gekregen ter vervanging van de oude - die het wel deed, alleen door verbindingsproblemen de laatste tijd stukken minder. Ik heb en had dus geen keus. Om over de gotspe nog maar te zwijgen dat jullie pas tien volle dagen na het stellen van de diagnose - mevrouw zit niet op het juiste platform - de remedie kunnen aanbrengen. Een diagnose die ook al 20 dagen na melding kwam. Waarom duurt dat zo lang?

De verbindingsproblemen zijn al weer een tijdje verleden tijd dankzij de KPN monteur die wat aan de telefoonleidingen in mijn huis geknutseld heeft.

Ik hoop alleen niet dat jij door jouw acties verdere vertraging in het omzettingsproces hebt veroorzaakt. Dat zou me namelijk in het geheel niet verbazen. Aan de andere kant, misschien werkt het deze keer wel in een keer goed.

Misschien is een cursusje ‘omgaan met diep ontevreden klanten’ een goed idee. Voor toekomstige klanten dan, want mij zien jullie het komende decennium niet meer terug. Totdat ik kan overstappen naar een nieuwe provider en tot dan hou ik de verdere communicatie het liefst zo beperkt mogelijk. Beter voor mijn gemoedsrust. De doosjes waarin de nieuwe apparatuur kwam heb ik nog bewaard dus retourneren op het moment van overstap zou geen probleem moeten zijn.

 

PS: @Lisa, ik vind het ook nogal opmerkelijk dat jij jouw antwoord als beste antwoord op de vraag hebt aangemerkt. Want het antwoord van @Waqqas is feitelijk het juiste antwoord op de gestelde vraag, die gaat over het inleveren van apparatuur bij overstap naar een andere provider.

Jouw antwoord is geen antwoord op die vraag maar positieve rookwolken op een gevalletje fout gelopen dienstverlening. Het is nogal typerend voor het gebrek aan communicatie die de aanleiding is voor deze breuk.

En nu heb ik wel weer genoeg tijd verbrand aan deze onzin.