Beantwoord

iptv kijken op T56

  • 17 April 2024
  • 14 reacties
  • 166 Bekeken

Tot voor kort kon ik iptv kijken op mijn smart tv via de smarters pro app. Nu wordt mijn account geblokkeerd. 

Van de klantenservice moest ik hier een bericht achter laten. Klantnr. *mod edit: vermeld graag geen privégegevens in een openbaar topic.*

icon

Beste antwoord door eric 17 April 2024, 17:43

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ArjanJ1972 

Werkt het wel via een mobiele hotspot bijvoorbeeld? Ken kan ook eens contact opnemen met de aanbieder, wellicht kunnen zij iets doen.

Het werkt wel op mijn telefoon achter de vpn

Reputatie 7
Badge +15

@ArjanJ1972 

Vaak kan je IPTV aanbieder eea resetten zodat het weer werkt, het lijkt op een probleem met je IP adres.

Dan kon ik wel andere aanbieders kijken, maar ook dat lukt niet 

De aanbieder heeft alles al gereset. Het probleem is ontstaan na een update bij odido

Reputatie 7
Badge +14

Je weet dat deze aanbieders illigaal zijn en ook regelmatig worden opgerold?

Ook stichting Brein zit achter deze aanbieders aan en eisen bij de rechter vaak dat de toegang tot illegale sites worden geblokkeerd. 

Je weet dat deze aanbieders illigaal zijn en ook regelmatig worden opgerold?

Ook stichting Brein zit achter deze aanbieders aan en eisen bij de rechter vaak dat de toegang tot illegale sites worden geblokkeerd. 

Vergis ik mij nu ? Dat is toch geen antwoord op mijn vraag. 

Een inhoudelijke antwoord /oplossing op de vraag zou wenselijk zijn. Er zijn aan Odido-zijde ongevraagd. ongewenst zaken en zonder vooraankondiging zaken gewijzigd of door een update geblokkeerd. Zelfs mijn verlichting in huis is geblokkeerd geweest voor de Wifi-besturing. Dat zijn lampen van de Action en de thermostaat (Honeywell) van de verwarming viel ook uit. 

Reputatie 7
Badge +14

Tot voor kort kon ik iptv kijken op mijn smart tv via de smarters pro app. Nu wordt mijn account geblokkeerd. 

Als je account wordt geblokked, dan kan alleen de eigenaar/ leverancier van de app jou weer deblokkeren. Odido blokkeert geen IP adres bestemmingen behalve op aanwijzing van het gezag. 

Dit staat natuurlijk los van de zaken die je benoemt dat lampen van de Action zich niet meer aanmelden op een router. Dat had te maken met DHCP software de B8 versie van de Zyxel T-56. Oudere routers hadden dit probleem niet. Inmiddels is een B10 versie general avaliable en de uitrol zal over 6 nachten zijn afgerond.

Ik denk dat iedereen de echte en belangrijkste vraag van topicstarter mist. En dat is: blokkeert Odido bewust IP-adressen van servers die gelinkt zijn aan illegale IPTV?

Ik denk dat topicstarter echt zelf wel weet dat de dienst illegaal is.

Reputatie 7
Badge +15

@TVG2016 

Odido blokkeert hierin niks.

Onderbouw deze stelling eens?

 

probiders blokkeren wel degelijk bepaalde IP-adressen.

Onderbouw deze stelling eens?

 

probiders blokkeren wel degelijk bepaalde IP-adressen.

Dat is mij gisteren nog bevestigd door de klantenservice van Odido. Citaat:  “Door de laatste veiligheidsupdate binnen Odido is het geblokkeerd”

 

En ik ben al een maand gebruiker van Odido. Als dit het begin is van een goede relatie

Reputatie 7
Badge +6

Zoals @eric al aangeeft, blokkeert Odido alleen diensten waar ze door de rechter toe gedwongen worden. De volledige lijst van geblokkeerde websites vind je hier. Overigens is deze blokkade op het laagst denkbare niveau ingesteld, dus daar is makkelijk omheen te komen.

Laat Stichting BREIN dat laatste maar niet lezen. Providers dienen namelijk uiterste inspanning te doen om sites te blokkeren die door rechters zijn bekrachtigd. Als Odido dus zou stellen dat het bewust slechts een laagdrempelige blokkade gebruikt dan kan dit gevolgen hebben.

Reageer