Is het normaal dat storingen zo lang duren en er weinig tot geen informatie wordt gegeven?

  • 21 March 2024
  • 13 reacties
  • 276 Bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen Odido community,

Ik zit net twaalf dagen bij Odido met glasvezel en er is gelijk al een storing, hiervoor bij Ziggo in 4 jaar tijd geen dag storing gehad.

Nou weet ik dat Odido nauwelijks tot geen technisch personeel in dienst heeft en alles regelt via contracten en service providers maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen...

Ligt het er vaak uit en hoelang duurt dat gemiddeld? En weet iemand over er compensatie is voor getroffen klanten?

Zie updates hieronder die dus op de community te vinden waarom is er niet gewoon een open storing pagina?

[20-03-2024/9:24] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in regio Utrecht. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte. 
 

Update [20-03-2024/15:34] Het onderzoek is nog in volle gang. Zodra er een concrete update is, plaatsen we deze meteen!

Update [20-03-2024/20:45] Ons team is samen met de leverancier bezig de oorzaak te achterhalen. We doen er alles aan dit zo snel mogelijk op te lossen.

Update [21-03-2024/08:08] We wachten momenteel op een update. Het onderzoek gaat op de achtergrond verder. Zodra er inhoudelijke informatie is, delen we dit direct in dit topic.

Update [21-03-2024/11:00] Er is een monteur onderweg naar de locatie om dit samen met de beheerder op te lossen.

Jaapje78 1 maand geleden

Ik heb tot nu toe gelukkig geen enkele storing gehad net als meerdere collega's die ook op het odido netwerk zitten, het lijkt een kwestie van heel erge pech.

Communicatie kan absoluut beter, ik volg het ook omdat ik wel wil weten hoe dit opgelost gaat worden. Je kunt wel hotspot vouchers krijgen voor onbeperkt internet via de mobiel als je een odido/ben simkaart hebt, dat is dan alweer iets en werkt ook best goed.

Compensatie is alleen voor de dagen dat je geen internet hebt gehad, die 2 euro per dag zet natuurlijk niet echt zoden aan de dijk.

Bij Ziggo heb ik ook eigenlijk nooit storing gehad en was ik ook heel tevreden op één moment na dat er ook een storing ontstond door een externe oorzaak, dat heeft toen helaas ook dagen geduurd om op te lossen. Zakelijk heb ik zo'n akkefietje eens met KPN gehad die er ook dagen over gedaan hebben om in hun eigen netwerk een storing op te lossen dus volgens mij kan het met elke provider gebeuren.

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 3

Ik heb tot nu toe gelukkig geen enkele storing gehad net als meerdere collega's die ook op het odido netwerk zitten, het lijkt een kwestie van heel erge pech.

Communicatie kan absoluut beter, ik volg het ook omdat ik wel wil weten hoe dit opgelost gaat worden. Je kunt wel hotspot vouchers krijgen voor onbeperkt internet via de mobiel als je een odido/ben simkaart hebt, dat is dan alweer iets en werkt ook best goed.

Compensatie is alleen voor de dagen dat je geen internet hebt gehad, die 2 euro per dag zet natuurlijk niet echt zoden aan de dijk.

Bij Ziggo heb ik ook eigenlijk nooit storing gehad en was ik ook heel tevreden op één moment na dat er ook een storing ontstond door een externe oorzaak, dat heeft toen helaas ook dagen geduurd om op te lossen. Zakelijk heb ik zo'n akkefietje eens met KPN gehad die er ook dagen over gedaan hebben om in hun eigen netwerk een storing op te lossen dus volgens mij kan het met elke provider gebeuren.

Reputatie 1

Ja ik denk dat het nu ook gewoon pech is maar hopelijk geen signaal dat het vaak gebeurt. Ik zit zelf niet bij Odido mobiel, dus daar kan ik niet zoveel mee.

Het ligt er nu eigenlijk al meer dan 24 uur uit. Met steeds meer thuiswerken en IoT in mijn huis heeft een storing wel meer impact als zeg 10 jaar geleden. En heb ik juist glasvezel genomen omdat het betrouwbaarder is. 

Gaat die compensatie automatisch of moet ik dat weer ergens aanvragen?

Reputatie 4

Hi,

Tja, wat zal ik zeggen. Mijn glasvezel is augustus 2023 aangesloten. 1 maart heeft ODF e.e.a. met een tijdelijke fix min of meer aan de praat gekregen. Officieel is de glasvezel na 7 maanden nog steeds niet in orde en opgeleverd. Ik communiceer rechtstreek met ODF en Artemis om de glasvezel definitief in orde te krijgen. Odido kan niet heel veel doen om de zaak te bespoedigen. Het “aan de digitale mouw trekken”, “er bovenop zitten”, “keihard achter de schermen werken”, “schakelen met de beheerder”, etc. lijkt tot nu toe niet veel zoden aan de dijk te hebben gezet.
Gelukkig heb ik mijn Ziggo abonnement nog niet opgezegd. Ik moet alleen wel betalen voor mijn niet opgeleverde glasvezel en de betalingen terug zien te vorderen.
Sterkte met jouw glasvezel.

Vriendelijke groet,
Paul

Reputatie 1

Hey Paul,

Ja dat is precies het probleem met Odido, ze doen niks zelf meer dus hebben nergens controle op. Op zich prima business model want ze maken dikke winst hiermee, maar ze kunnen ook niks anders dan wijzen naar leveranciers en service providers. Dit is een van de interessante artikelen hierover (https://berthub.eu/articles/posts/5g-elephant-in-the-room/) waarin Odido (toen nog t-mobile) uitgelicht werd

“In another example, one large Dutch mobile provider has handed over most of their technical staff to Huawei. Half of their freshly built and well designed headquarters has since stood empty - what remains in the other half are IT Architects who do not get closer to actual operations than an Excel sheet or a Visio diagram.” 

Ik heb elders op de community gelezen dat je wel compensatie kan krijgen als er echt sprake is van geen internet. Maar ik weet niet hoe jou situatie precies is.

Groet

 

 

Reputatie 1

@Cal van Odido 

Is het al duidelijk wanneer de monteur ter plaatse is? 

Laatste update om 11:00 vanochtend is dat hij onderweg is...

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Ruben07, zodra we een update hebben zullen we het in het algemene topic plaatsen!

 

 

Reputatie 1

@Tommie van Odido 

 

Dat snap ik maar sinds 11 uur kan toch niet iemand onderweg zijn… 

Reputatie 1

Ah er is iemand aanwezig zo te zien

 

Reputatie 3

Hey @Ruben07, zodra we een update hebben zullen we het in het algemene topic plaatsen!

 

 

Het punt is meer dat er wel heel weinig updates zijn en het wel verschrikkelijk lang duurt. De updates zijn ook wel heel algemeen. Bijna anderhalve dag na het ontstaan staat er eindelijk dat er blijkbaar apparatuur vervangen moet worden. Maar een monteur die om 11 uur al onderweg is en om 16:30 aan zijn werk begint, moest die met de koets uit Groningen komen? Zelfs met de trein ben je sneller.

Al met al wel een paar verbeterpuntjes. Dat een groep klanten eruit ligt zou toch met een iets hogere prioriteit opgepakt moeten worden. Dit hoeven wij onze klanten niet aan te doen, dan staan we direct op de voorpagina van alle nieuwssites. 

Reputatie 1

Hey @Ruben07, zodra we een update hebben zullen we het in het algemene topic plaatsen!

 

 

Beste Tommie, 

Even serieus als jullie updates gaven wees dan gewoon eerlijk want dit schiet niet op. Nu is het opeens een kabel breuk. Eerst een onderzoek, toen opeens toen ik begon te zeuren een monteur op locatie om apparatuur te vervangen. En nu een kabelbreuk…   

 

Reputatie 3

Even als aanvulling op ruben: Geen idee is ook een antwoord, wel een slecht antwoord maar beter dan gewoon iets roepen. Ik vrees dat inmiddels iedereen het idee heeft dat er maar gewoon wat verteld wordt om maar een antwoord te geven (hoe onterecht misschien ook)

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Ruben07 & @Jaapje78, logisch dat jullie met vragen zitten, ik wil jullie graag zo veel mogelijk duidelijkheid bieden. Ik heb de vragen en de situatie zo goed mogelijk geprobeerd toe te lichten in dit topic: 

Graag stel ik voor om het gesprek hier voort te zetten. Wij doen er alles aan om dit heel snel voor jullie op te lossen! 

Reputatie 1

@Cal van Odido 

Thanks voor de update, irritant voor iedereen dat jullie niet weten waar de breuk zit. 

 

Reageer