Klacht doorgeven verhuizen en afhandeling klantenservice

  • 13 November 2023
  • 10 reacties
  • 67 Bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen,

Sinds 1 november ben ik in contact met de Odido klantenservice om onze verhuizing door te geven. Dat kon ik niet zelf doen omdat er in in mijn account een lopende bestelling stond wat dit blokkeerde. Ik moest bellen (0800 0092) voor een oplossing. De vriendelijke jongeman aan de telefoon wist mij te vertellen dat er van een bestelling geen sprake was, dus een fout in het systeem. Hij kon hier zelf niets mee, de technische dienst moest dit oplossen en er werd een ticket aangemaakt. 

Ik kreeg de mail met tekst: 

Vandaag hebben we contact gehad over je vraag. Ik heb de melding doorgezet naar onze technische dienst. Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een reactie. Je referentienummer is: 66862222. We houden je op de hoogte van de voortgang. Kenmerk: 2370/ASS20489.

Er ging een week voorbij zonder bericht. Dus ik bel op 8 november nog eens. Opnieuw een vriendelijke jongeman die mij exact hetzelfde vertelde als een week daarvoor. Dit keer zou mijn melding met spoed worden opgepakt. 

Inmiddels zijn wij verhuisd en zitten wij al een week zonder internet/tv. Moet ik thuiswerken via een mobiele hotspot. En kunnen we nog een beetje tv kijken door mijn laptop aan de tv te hangen en de laptop aan mijn mobiele hotspot te koppelen. Daar betaal ik geen €60,00 per maand voor…

Vervolgens probeer ik vanochtend mijn verhuizing nog maar eens door te geven en tot mijn verbazing kan dit nu wel. Geen enkel bericht of update van mijn melding ontvangen.. Jullie nieuwe slogan is ‘Het kan ook zo’. Als dit jullie nieuwe manier van werken is zou ik die slogan nog eens heroverwegen.. Dit lijkt nergens op. 

Maar goed, blij dat ik mijn verhuizing door kan geven. Is de eerstvolgende mogelijkheid om alles op ons nieuwe adres te installeren 23 november.. 

Ik zou graag horen welke mogelijkheid er is om deze datum te verplaatsen naar een eerder moment.  Als dat geen optie is hoe we dit oplossen met mijn maandfactuur voor november. Ik betaal deze maand dan drie weken voor iets wat ik niet kan gebruiken..

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

Tim 

 

 

 

 

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hoi @TimTim91, bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik heb je dossier er meteen bijgepakt en zie inderdaad dat onze Back Office op 08-11 een aantal aanpassingen gedaan heeft waardoor je de verhuizing hebt kunnen invoeren. Deze is inmiddels binnengekomen maar nog niet verwerkt. Ik kan jammer genoeg die datum niet voor je vervroegen en zal op 23 november blijven staan. Wel kan ik de periode dat je zonder internet zit straks voor je vergoeden. Je dient alleen wel opgeleverd te zijn voordat ik dat in gang kan zetten. Dan heb ik namelijk een exacte periode wat ik voor je kan vergoeden! Zou je opnieuw aan de bel willen trekken als je nieuwe woning opgeleverd is? Alvast bedankt en excuses voor het ongemak! 

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @TimTim91, bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik heb je dossier er meteen bijgepakt en zie inderdaad dat onze Back Office op 08-11 een aantal aanpassingen gedaan heeft waardoor je de verhuizing hebt kunnen invoeren. Deze is inmiddels binnengekomen maar nog niet verwerkt. Ik kan jammer genoeg die datum niet voor je vervroegen en zal op 23 november blijven staan. Wel kan ik de periode dat je zonder internet zit straks voor je vergoeden. Je dient alleen wel opgeleverd te zijn voordat ik dat in gang kan zetten. Dan heb ik namelijk een exacte periode wat ik voor je kan vergoeden! Zou je opnieuw aan de bel willen trekken als je nieuwe woning opgeleverd is? Alvast bedankt en excuses voor het ongemak! 

Reputatie 1

Hallo @Tommie van Odido,

Spijtig, de afspraak staat inmiddels voor 23 november. Onze nieuwe woning is al opgeleverd. We zijn op 9 november verhuisd en wonen er inmiddels zonder tv/internet.

Ik had mijn verhuizing een dikke week van tevoren door willen geven, dan hadden we ongeveer nu tv/internet kunnen hebben. Nu zitten we twee weken zonder vanwege die niet bestaande lopende bestelling. 

Ander ding is mijn apparatuur. Ik sprak een collega van je om ons abonnement door te nemen. Hij gaf aan dat ik alle apparatuur gewoon mee kon nemen. Nu krijg ik toch een bericht en melding om ons modem en wifipunt retour te sturen. Klopt dat? voor ik het retour stuur en niets terug krijg.. 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @TimTim91, ik geef je hier geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Normaliter verhuist je apparatuur gewoon met je mee. Nu is het zo dat jij een nieuw modem en wifipunt opgestuurd krijgt! De Zyxel T-56 met een WX5600, deze worden morgen al bezorgd. Je kunt het oude modem en wifipunt gewoon retour sturen. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido. Vandaag is de monteur langsgeweest en hebben we weer internet en tv. Erg fijn. De oude apparatuur is retour verzonden, deze zouden jullie inmiddels ontvangen moeten hebben.

Ik hoor graag hoe we worden gecompenseerd voor de periode waarin we geen internet/tv hadden. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TimTim91, ik ben blij om te horen dat je inmiddels weer online bent. Klopt het dat je vanaf 3 november tot en met vandaag geen internet gehad hebt?

Reputatie 1

Niet helemaal, 

Hey @TimTim91, ik ben blij om te horen dat je inmiddels weer online bent. Klopt het dat je vanaf 3 november tot en met vandaag geen internet gehad hebt?

Niet helemaal, vanaf 9 september tot 23 november zaten we zonder tv/internet. 

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @TimTim91, ik heb het meteen nagekeken! We kunnen alleen de kosten vergoeden vanaf het moment dat je contact met ons hebt opgenomen. Ik zie dat 1-11-2023 het eerste contactmoment hiervoor was. Als dit niet klopt, ontvang ik graag een screenshot. Dan kunnen we de kosten vergoeden! Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Hoi @TimTim91, ik heb het meteen nagekeken! We kunnen alleen de kosten vergoeden vanaf het moment dat je contact met ons hebt opgenomen. Ik zie dat 1-11-2023 het eerste contactmoment hiervoor was. Als dit niet klopt, ontvang ik graag een screenshot. Dan kunnen we de kosten vergoeden! Groetjes, Ishana



​​​​@Ishana van Odido, 1 november wilde ik mijn verhuizing doorgeven. Dat lukte niet, op de 8e uiteindelijk wel. Op de 9e zijn we daadwerkelijk verhuisd. Dus zoals hierboven staat hebben we van 9 tot 23 november geen tv/internet gehad. 
 

Groeten, Tim 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TimTim91, ik heb 09-11 tot en met 23-11 voor je vergoed. Dit zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur! 

Reputatie 1

Goedemorgen @Tommie van Odido

Fijn geregeld. Dankjewel. 

 

Groeten, Tim 

Reageer