Beantwoord

Klacht op Trustpilot, t.b.v. Cheyenne - XXXX

  • 28 November 2023
  • 3 reacties
  • 85 Bekeken

06-10-2023

Odido Service B.V.

Afd. Klachtbehandeling,

Postbus 16272,

2500 BG Den Haag

Beste Odido Service B.V.,

Vanmiddag had ik telefonisch contact met uw klantenservice.

Helaas kwam ik n.a.v. mijn opmerkingen niet tot een voor mij aanvaardbare oplossing.

Vandaar mijn klacht richting Odido.

 

Klacht omschrijving.

Eind januari 2023 heb ik mij aangemeld bij T-Mobile voor het volgende aanbod;

Starten met een DSL abonnement, en zodra de glasvezelverbinding in mijn buurt live is, overstappen naar een Glasvezel abonnement voor dezelfde prijs.

Op dat moment was het aanbod van T-Mobile 6 maanden internet voor € 30,- per maand, daarna € 35,- per maand. Dit was zowel voor DSL verbinding als een glasvezelverbinding.

 

Op 15 maart 2023 is mijn DSL abonnement gestart, met uitzicht op overstappen naar Glasvezel zodra dit mogelijk was.

Ik heb mij op een website van T-Mobile aangemeld om over te stappen zodra het Glasvezelnetwerk in onze buurt werkt. T-Mobile zou zelf contact met mij opnemen zodra overstappen mogelijk zou zijn.

Inmiddels is het glasvezel netwerk live in onze straat, maar ik hoor niets meer van T-Mobile of van de overnemende partij Odido.

Vanmiddag contact gehad met de klantenservice van Odido, van de overstapservice van T-Mobile van DSL naar Glasvezel is betreffende medewerker niet op de hoogte.

Het aanbod van destijds T-Mobile starten met DSL en over naar Glasvezel zodra dit kan tegen het tarief van € 35,- per maand wordt niet gestand gedaan.

Het glasvezel abonnement waar ik mij voor had aangemeld kost € 45,- per maand bij Odido, en daar moet ik het maar mee doen.

Aan mijn overwegingen om bij Ziggo weg te gaan  en op het (aantrekkelijk) T-Mobile aanbod in te gaan heeft uw medewerker ook na raadpleging van haar begeleider geen boodschap.

Het is te doen gebruikelijk bij overnames, dat de overnemende partij de afspraken van de rechtsvoorganger naadloos overneemt.

In het geval van Odido wordt dit principe met voeten getreden.

Ik ervaar Odido dan ook als een onbetrouwbare partij, mij lijkt dat Odido de afspraken moet nakomen die de klant met haar rechtsvoorganger heeft gemaakt.

 

Graag uw inhoudelijke reactie.

Met vriendelijke groet,

S.L.M. Verhoeven,

Moderator edit: titel is aangepast. Plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

icon

Beste antwoord door eric 28 November 2023, 16:05

Bekijk origineel

3 reacties

Geplaatst op Trustpilot, 27-11-2023.

Ingegaan op een aanbieding van destijds T-mobile voor wat betreft een vast DSL internetabonnement met later een overstap naar Glasvezel.
Glasvezel ligt nu in de straat, maar Odido is niet bereidt de aanbieding van destijds gestand te doen.
Klachtenbrief gestuurd op 5 oktober 2023, op de website staat dat er in een maand inhoudelijk wordt gereageerd op klachten. Tot op heden geen enkele communicatie vanuit Odido.
Zelf in inmiddels tweemaal telefonisch contact gezocht met Odido. Klantenservicemedewerkers hebben geen enkele bevoegdheid om klachten op te lossen.
In een woord waardeloos!

Datum van ervaring: 27 november 2023

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @SLM Verhoeven ,

Het is niet de bedoeling dat je dubbele topics aanmaakt. 1 is voldoende.

Het aanbod van 30 euro voor de eerste maanden is inderdaad nij sommige aanbiedingen geldig voor zowel glas als dsl verbindingen. Normale prijs voor DSL is €35,- De prijs van glasvezel daarna is afhankelijk van de netbeheerder gebieden. Waar o.a. ODF de netbeheerder is geldt inderdaad de €35,- per maand voor 100Mbit. Bij de meeste andere netbeheerders is er een opslag door de duurdere wholesalekosten. Dan komt een 100 Mbit op € 45,-. Dit prijsverschil is er ook voor de hogere snelheden. 

Jij hebt in de postcode checker in die tijd geen aanbod van glasvezel kunnen zien, want dan had er geen DSL optie gegeven worden. Wat nog wel als service geldt is dat je niet gehouden wordt aan het jaarcontract van DSL als er na verloop van tijd glasvezel wel tot de mogelijkheden behoord en deze in de postcode checker als “verander je snelheid”  zichtbaar wordt. Trustpilot of niet, medewerkers kunnen geen eigen propositie met andere prijzen invoeren, maar dat heb je ook al aan de telefoon vernomen.

Beste @eric,

Ik vraag mij werkelijk af, of u mijn brief heeft gelezen die ik op 5 oktober 2023 heb verstuurd aan uw werkgever. Uw antwoord gaat niet in, op daarin door mij gestelde vraag. Uw verhandeling gaat in op hoe de kostprijs van Odidi tot stand komt bij verschillende netbeheerders.

Uw antwoord gaat bovendien niet in op de aanbieding van destijds T-Mobile om weg te gaan bij Ziggo, en voor alsnog te starten met een DSL verbinding die zonder overstapkosten en voor dezelfde prijs (€ 35,- per maand op dat moment bij T-Mobile) zou worden overgezet naar een glasvezelverbinding die op dat moment in aanleg was bij mij in de wijk.

Odido vraagt nu aan mij een bedrag van € 45,- per maand voor dezelfde glasvezelverbinnding (100Mb up/down) als ik overstap. Juist het aantrekkelijk tarief voor de glasvezelverbinding was destijds voor mij de reden om de overstap te maken van Ziggo naar T-Mobile.

Reageer