Klacht over Odido en verhuizing

  • 1 May 2024
  • 5 reacties
  • 52 Bekeken

Een tijdje geleden hebben we bij Odido onze verhuizing doorgegeven, dit is helaas niet helemaal goed verlopen. 

Afgelopen maandag 29 april kregen we een mail dat de verhuizing was doorgevoerd even daarna was er geen internet meer op ons oude adres. Dit terwijl op het nieuwe adres nog niet eens een glasvezel kabel in huis ligt, deze glasvezel kabel moet nog gelegd worden door open fiber. 

Vervolgens Odido bellen om te vragen naar een oplossing maar geen enkele oplossing is er mogelijk. De technische dienst geeft aan dat er geen mogelijkheden zijn. Hoe kan het nu gebeuren dat je de verbinding afsluit zonder dat je weet of het op het nieuwe adres werkt. De verhuizing vind ook pas later plaats dit jaar, dit hebben we duidelijk aangegeven aan de telefoon. 

Van ODIDO hebben we de mogelijkheid gekregen om gratis unlimited data te krijgen op een prepaid sim. Hier heb je echter niet veel aan omdat ze er geen 4G router bijleveren.

Voor de problemen had ik bij ODIDO een aanvraag lopen voor een abonnement met unlimited data. Omdat mijn vertrouwen in ODIDO nu zo erg gedaald is heb ik deze aanvraag gestopt binnen de termijnen. Jammer dat het zo moet gaan. 

Als oplossing zou ik het liefste een 4G router willen ontvangen of opnieuw worden aangesloten op mijn oude adres zodat we nog gebruik kunnen maken van het internet voordat we gaan verhuizen. Voor de geleden schade lijkt een vergoeding mij op zijn plaats. 

Als ODIDO dit niet netjes oplost denk ik dat we het maar volledig moeten opzeggen.

Zijn er meer mensen die problemen ervaren in het verhuizing proces?

 

Tommie van Odido 13 dagen geleden

Hi @luukknoops, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben benieuwd hoe de vork nu precies in de steel zit. Zou je mij iets meer kunnen toelichten hoe het precies gegaan is? Dit zie ik in mijn systeem staan: Op 06-04 moet de verhuizing zijn doorgegeven, echter zie ik alleen dat het doorgevoerd is en verder is er niks gelogged. In de verhuizing staat als wensdatum 29-04, dit is de datum die jij opgegeven zou moeten hebben. De huisaansluiting staat gepland voor 08-05, echter hebben we hiervoor geen toegang gekregen staat er. Hoe zit het nu allemaal precies?

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @luukknoops, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben benieuwd hoe de vork nu precies in de steel zit. Zou je mij iets meer kunnen toelichten hoe het precies gegaan is? Dit zie ik in mijn systeem staan: Op 06-04 moet de verhuizing zijn doorgegeven, echter zie ik alleen dat het doorgevoerd is en verder is er niks gelogged. In de verhuizing staat als wensdatum 29-04, dit is de datum die jij opgegeven zou moeten hebben. De huisaansluiting staat gepland voor 08-05, echter hebben we hiervoor geen toegang gekregen staat er. Hoe zit het nu allemaal precies?

Dag Tommie,

 

We hebben gebeld met jullie omdat er nog geen glasvezel kabel in de nieuwe woning ligt met de vraag of die mogelijkheden er zijn. Ze hebben ons aan de telefoon verteld dat dit kon worden aangelegd en bij de daadwerkelijke verhuisdatum (die over een aantal maanden is) pas zal worden omgezet. We wilde natuurlijk ook niet als we echt gaan verhuizen dat jullie zeggen we kunnen alles pas aanleggen over 3 maanden. Vandaar ons telefoontje. Dit is toen doorgevoerd. 

Op 29-04 kregen we een mailtje dat internet actief was op het nieuwe adres en dat er een monteur zou komen om dat aan te sluiten. Vanaf dat moment is het internet op ons oude adres afgesloten. Dit terwijl er op het nieuwe adres nog helemaal geen glaskabel in het huis ligt. Het aansluiten is dus onmogelijk is. 
 

Inmiddels komt open fiber daar een glasvezel kabel leggen maar hebben we op ons oude adres geen internet meer. Het kan zijn dat het door ODIDO verkeerd is begrepen aan de telefoon. Dat kan gebeuren. Het is wel ontzettend vervelend dat er helemaal niks gedaan kan worden om internet te krijgen op ons oude adres waar we misschien nog een aantal maanden wonen. 08-05 zou nog moeten komen dus heb geen idee hoe dat zit met de toegang, ze kunnen gewoon komen. 
 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @luukknoops, dank voor je reactie! Klopt het dat er op 1 mei een monteur op de oude locatie is geweest voor het herstellen van je lijn? Officieel is de lijn op het oude adres namelijk nog niet afgesloten. De monteur heeft het niet kunnen oplossen, ik heb de technische dienst meteen geïnformeerd over deze situatie. Ik zal het ticket in de gaten houden, maar verwacht dat je binnen drie werkdagen iets hoort van ons. Ik durf voor nu nog geen beloftes te maken, wel gaan we er alles aan doen je verbinding op het oude adres te houden!

Dag Cheyenne,

Dat klopt 1 mei is er een monteur geweest op locatie. 
gister kregen we weer te horen dat terugdraaien niet mogelijk was via de telefoon. Vermoedelijk na aanleiding van de bevindingen van de monteur. 

Vind hoe dan ook dat ODIDO ons in deze wel een beetje laat zitten. Wellicht moeten we een verhuizing terug aanvragen straks? 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @luukknoops, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Als ik het op een of andere manier had kunnen oplossen, had ik dit zeker gedaan. Ik vertel natuurlijk graag alleen goed nieuws aan je, maar dit is niet altijd mogelijk. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reageer