Beantwoord

Koppelen Roomba iRobot stofzuiger

  • 10 July 2023
  • 7 reacties
  • 97 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste,

Wij zijn onlangs verhuisd en hebben ook in ons nieuwe huis T-Mobile Thuis. Nu probeer ik onze Roomba iRobot stofzuiger te koppelen aan het nieuwe netwerk maar dit lukt niet. Bij iRobot raden ze aan om naar de firewall instellingen te kijken. Hoe kan ik deze inzien?

icon

Beste antwoord door WCS 13 July 2023, 09:34

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @WCS 

Nou, dat advies lijkt me heel bijzonder. Er is geen UITGAANDE firewall in de standaard T-Mobile routers aanwezig. Je kunt beter kijken naar de aanbevelingen die deze fabrikant doet om je wifi netwerk te downgraden naar 2.4 Ghz only en een eenvoudigere versie van de security protocollen. Wat ondersteund deze Irobot op dit gebied? Dan kun je als je inlogt in de router het wifi netwerk op die punten aanpassen.

Hoi Eric,

Bedankt voor de reactie, zie hier de informatie die ik vond bij iRobot: https://ondersteuning.irobot.nl/s/article/17734 Ik loop vast bij stap 6, en vind het tijdelijke wifi netwerk van de stofzuiger niet. Het type wat wij hebben is de i7.  Deze zou op 2.4 en 5 Ghz moeten werken.

Ik kan inloggen op mijn router maar zie zo niet welke instellingen ik zou moeten aanpassen om het opnieuw te proberen. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @WCS, welkom op onze Community!

Ik ben je link doorgegaan en zag dat WPA3 niet ondersteund wordt voor de iRobot. Ik heb dit uitgeschakeld op het modem, kan je het modem herstarten en kijken of de iRobot nu wel verbinding kan maken?

Hi @WCS, welkom op onze Community!

Ik ben je link doorgegaan en zag dat WPA3 niet ondersteund wordt voor de iRobot. Ik heb dit uitgeschakeld op het modem, kan je het modem herstarten en kijken of de iRobot nu wel verbinding kan maken?

 

 

@Tommie dank je wel, het is gelukt!

Is het een probleem dat de WPA3 nu standaard uit staat?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @WCS 

Het is geen heel groot probleem, ik heb hier de T54 met 2 netwerken, 2,4 GHz en 5 GHz. Voor 2,4 GHz staat alleen WPA 2 aan voor een wat oudere type laptop.

WPA3 heeft een sterker beveiligingsprotocol.

Reputatie 3

Als het goed is is er ook de optie van wpa2 en wpa3 gecombineerd, zodat er zelf bepaald wordt welke er nodig is om te kunnen werken.

Reputatie 7
Badge +15

@G_r_u_m_p_i_e 

Dat is de standaard die aan staat maar het is toch nodig om de beveiligingsmodus op WPA2-PSK te zetten voor apparaten die alleen met WPA2 werken.

Reageer