Latency verhoogt na "onderhoud/storing"

  • 26 April 2024
  • 1 reactie
  • 27 Bekeken

Hallo,

Afgelopen nacht was er een korte onderbreking van de internetdienst van ongeveer 18 minuten. Geeft niks natuurlijk, zal wel onderhoud zijn / geplande reboot o.i.d. 

Hierna was mijn IP ook veranderd (Dat is wel vervelend, kon ik weer half uurtje spenderen me overal te whitelisten voor werk). 

Maar wat me ook valt, is dat de latency nu consistent hoger is. Ik begrijp dat ik hier wellicht erg “nitpicky” over ben maar zie hier:

 

Van consistent +/- 5ms naar 6 a 7ms.

Wat kan dit soort dingen veroorzaken? Lijkt me dat na een reboot o.i.d. van een router/switch dit niet hoger moet zijn. Wellicht router vervangen door nieuw model, maar dan zou je eerder een upgrade verwachten in plaats van downgrade. 

Ik heb het 8000/8000 abonnement. 

Het is meer uit nieuwsgierigheid dan echt een klacht… Maar jammer wel!

Je ziet namelijk liever een vooruitgang in de dienst, dan een achteruitgang (hoe klein dan ook)

Tommie van Odido 9 dagen geleden

Hey @Marco282, dit is inderdaad wel heeeeul minuscule haha!  

Alles onder de 10 ms is bekabeld acceptabel, als het hoger wordt dan gaat er ergens iets niet goed. Jij zit op het netwerk van KPN NetwerkNL en het internet moet een hele lange weg volgen om bij ons te komen en daarna nog eens bij jouw thuis. Maar we kunnen wel een testje doen op het netwerk. Zou je eens CMD willen openen en de volgende command invoeren: ping -n 1000 8.8.8.8. Als de test klaar is krijg je een resultaat aan het einde over 1000 pings. Als dit stabiel op 5/6/7 ms zit dan is het goed!

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Marco282, dit is inderdaad wel heeeeul minuscule haha!  

Alles onder de 10 ms is bekabeld acceptabel, als het hoger wordt dan gaat er ergens iets niet goed. Jij zit op het netwerk van KPN NetwerkNL en het internet moet een hele lange weg volgen om bij ons te komen en daarna nog eens bij jouw thuis. Maar we kunnen wel een testje doen op het netwerk. Zou je eens CMD willen openen en de volgende command invoeren: ping -n 1000 8.8.8.8. Als de test klaar is krijg je een resultaat aan het einde over 1000 pings. Als dit stabiel op 5/6/7 ms zit dan is het goed!

Reageer