Beantwoord

Mijn Huawei HG659 ondersteund geen local loopback, kan ik deze omruilen

  • 30 January 2023
  • 5 reacties
  • 122 Bekeken

Ik heb een Huawei HG659 en ik erger me al langere tijd aan het feit dat deze geen local loopback ondersteund, ze noemen dit ook wel NAT loopback. Dus vanuit mijn eigen netwerk kan ik mijn apparaten NIET benaderen met een extern publiek ip adres. Ik MOET een lokaal ip adres gebruiken.

Met name vanaf mijn mobiel met programma's als ftp en Keepass waarmee ik lokaal dus geen toegang kan krijgen tot mijn server, alleen als ik niet thuis ben.

Recentelijk heb ik enkele ip camera's aangeschaft en nu loop ik er weer tegenaan dat ik via een app op mijn telefoon niet rechtstreeks met mijn camera's kan communiceren, maar ik moet nu toch echt het publieke ip adres gebruiken en port forwards omdat ik ook toegang moet hebben als ik niet thuis ben. Ik maak gebruik van een DDNS server.

Omdat ik mijn ip camera's in een apart subnet heb zitten heb ik ook even gekeken naar de “Static Route” mogelijkheden van deze router, volgens mij ontbreken deze volledig. Maar dat is minder erg.

Ik heb berichten op het forum gezien van andere mensen die ook tegen dit probleem aangelopen zijn. En ik heb begrepen dat het mogelijk is de Huawei HG659 kosteloos om te wisselen voor bijvoorbeeld een Zyxel. Ik zou het heel fijn vinden als ik van deze mogelijkheid gebruik kan maken.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 31 January 2023, 14:06

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Pieter Jan H, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Dit is inderdaad een bekend issue op de HG659, slim dat je om een wissel van apparatuur vraagt. Ik stuur je een Zyxel T50 toe zodat je hier geen problemen meer mee hebt. De HG659 mag je straks bij een milieustraat afleveren - deze hoeven we niet meer terug te hebben. Veel succes en plezier met de Zyxel straks!

Hoi @Jason van Odido,

 

Hier het zelfde probleem. Zit met een keepass en andere locale applicaties die ik ook via extern en intern benader. Hoop dat de regeling nog steeds geld dat je modem van Huawei HG659 kan omwisselen zodat de nat loopback wel goed gaat. Is ook ding als ik de vpn van mijn werk aan het staan dan word ik verplicht buiten om gerouteerd met dns en kom ik dus via die manier niet op mijn applicaties die intern draaien. Dan moet ik op mijn laptop speciaal het hosts bestand aanpassen om iets te kunnen. 

Ik zou het heel erg waarderen als de mogelijkheid bestaat tot omruilen naar Zyxel T50 of ander modem die het ondersteund.

Groeten Henk

Reputatie 7
Badge +9

Hi @HAPV2, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Het Huawei modem is al een oud beestje en zeker toe aan vervangen. Ik stuur je graag een T-56, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345. Alvast bedankt.

@Tommie van Odido ik heb het nummer ingevuld. Het contract staat op naam van mijn partner. 

Ik woon op hetzelfde adres dat kan je zien aan mijn mobiele abbo. Hoop dat je daar voldoende aan hebt?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @HAPV2, dat is helemaal in orde, fijn dat je het klantnummer kon toevoegen! Ik heb meteen een Zyxel T-56 voor je besteld en ik zorg ervoor dat we er snel eentje voor je inpakken. Omdat het Huawei modem zijn beste tijd heeft gehad kan je deze inleveren bij een elektronicapunt.

Ik wens je alvast veel plezier toe met de Zyxel T-56, ik weet zeker dat ‘ie je zal bevallen! 😄

Reageer