Beantwoord

Modem paar dagen te laat retour gestuurd

  • 16 January 2024
  • 4 reacties
  • 68 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Hoi,

Ik ben vorige maand overgestapt van dsl naar glasvezel, beide van Odido. Het was een heel gedoe om glasvezel geïnstalleerd te krijgen, maar uiteindelijk was dat goed gelukt. Nadat alles werkte meteen de oude modem in de doos van het installatiepakket gedaan om terug te sturen. Omdat ik een tijdje ziek was, had een familielid de doos in een kast geplaatst, uit het zicht dus. Met de feestdagen erna was ik het compleet vergeten. Ongeveer 4 weken na beëindiging van dsl vond ik de doos en ging ik naar Mijn Odido om te zien of ik nog op tijd was. Er stond niets bijzonders, dus de doos vrolijk verzonden. Zojuist gekeken of de retourzending was gelukt en dat was zo volgens DHL. In Mijn Odido is dit nog niet verwerkt, maar zie ik dat er €75 boete in rekening wordt gebracht! Blijkbaar omdat ik niet binnen 4 weken had geretourneerd en ik het daarom niet hoef terug te sturen. Maar dat heb ik dus wel gedaan. Kan deze boete daarom worden teruggedraaid?

Wat erbij komt is dat door de naamswijziging van Odido ik mijn accounts voor internet (T-Mobile) en mobiel (Tele2) maanden geleden niet kon samenvoegen. Klantenservice was dit na meerdere pogingen ook niet gelukt en daarom moest ik toen van de medewerker maar een ander mailadres gebruiken voor internet. Dat toen samen met de medewerker ingesteld. Alleen gebruik ik dat mailadres verder helemaal niet en check ik dus mijn mails op dat adres niet. Net wel gekeken (na wachtwoordherstel) en gezien dat er een herinnering voor retour was gestuurd. Wel zonder waarschuwing dat er kosten in rekening worden gebracht. Vervolgens ook een bericht dat er €75 in rekening wordt gebracht, zonder dat daarbij staat dat de modem niet meer retour hoeft. En überhaupt heb ik dat mailadres puur omdat het samenvoegen bij Odido niet lukte. 

In het verleden ook altijd netjes op tijd de spullen retour gezonden, dus ik hoop op coulance. En als het niet kan worden teruggedraaid, dan wil ik uit principe de modem terug, want Odido brengt de kosten in rekening omdat ze ervan uitgaan dat ik de modem hou. Maar liever de boete weg. Via chat en telefoon zoals gebruikelijk lastig om iets te regelen, dus daarom de vraag hier. Kan de boete worden teruggedraaid?

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 17 January 2024, 14:10

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @MikGo Hopelijk ben je nu weer helemaal beter?

Zou je jouw klantnummer willen toevoegen aan jouw Community profiel? Dit is nummer wat bestaat uit drie letters en vijf cijfers. De moderators hebben dat nodig om te controleren of het modem al terug is.

De kosten zijn niet voor het modem maar een boetebedrag 🫣 voor te laat retourneren.

Je mag ook je aflever bon hier delen maar let op…deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat. Staat er meer op maak dat dan zwart! 
 

Bedankt voor je reactie @CrisTien 

Het gaat gelukkig weer beter, dank je!

Het oude klantnummer stond al in mijn profiel, nu ook het nieuwe toegevoegd. Is dat voldoende? Ik kan ook een verzendbewijs en screenshot van aflevering (op 11 januari) delen als het modem zo niet gevonden wordt.

Reputatie 7
Badge +14

@MikGo Fijn dat het weer beter gaat! 

Het Is vast wel goed zo. De moderator handelen het verder af hebben ze meer informatie nodig vragen ze het. 🌟
Fijne avond! 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @MikGo, dank voor het starten van dit topic! Ik snap je zeker. Het is een drukke periode geweest en als je ziek was, is het lastig de apparatuur te verzenden. Gelukkig ben je nu weer helemaal beter! Ik zie dat het systeem je officieel tot 06-02-2024 geeft voor de verwerking van het modem. We hebben deze nog niet ontvangen, maar we kunnen dit nog even afwachten. Hou in de gaten of je voor deze datum een e-mail ontvangt ter bevestiging van de ontvangst. Mocht de boete toch onverhoopt op de rekening staan, vergoed ik deze kosten meteen. We wachten dus eerst de levering nog af!

Hou dit topic gerust op de hoogte als er ontwikkelingen zijn. Dit komt goed! 😁

Reageer