Beantwoord

Monteur verplicht bij glasvezel

  • 17 November 2023
  • 3 reacties
  • 183 Bekeken

Ik zit er na te denken om over te stappen naar glasvezel bij Odido alleen ik val een beetje over de monteur (kosten) die, zoals het lijkt, verplicht is. Ik heb momenteel al glasvezel dus het glasvezelpunt in mijn meterkast is reeds aangesloten en in gebruik. Vanuit het aansluitpunt ligt er een UTP kabel naar mijn huidige modem dus voor zover ik kan zien hoef ik niet aan het aansluitpunt te komen, alleen modem vervangen en alles werkt. Iemand die meer toe kan lichten waarom een monteur langs dient te komen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 17 November 2023, 12:59

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @aweterings 

Een monteur is altijd verplicht bij een glasvezel installatie en de monteur zorgt ook voor de administratieve afronding.

De kans is groot dat je een andere mediaconverter krijgt en soms is het ook zo dat de verbinding zonder monteur niet zal werken omdat de ONT bij GPON of XGSPON misschien nog moet worden geregistreerd.

Reputatie 7
Badge +6

@aweterings Wat betreft de kosten: er is nu een Black Friday-deal waarbij de monteur gratis is. Misschien een mooi moment om over te stappen.

@aweterings Wat betreft de kosten: er is nu een Black Friday-deal waarbij de monteur gratis is. Misschien een mooi moment om over te stappen.

Besteld, bedankt voor de tip !

Reageer