Beantwoord

netgear in accespoint geeft geen signaal

  • 22 December 2023
  • 4 reacties
  • 57 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste,

Er is bij ons kort geleden een zyxel geplaatst. Het wifi signaal is niet groot genoeg voor het gehele huis.

Hiervoor heb ik mijn Netgear (AX1800 model RAX10) op zolder gezet. de kabel is aangesloten op een poort van zyxel, en op de netgeat WAN aangesloten.

De netgear heb ik op accespont modes gezet en het zelfde SSID + wachtwoord gegeven zoals mijn zyxel.

(netwerk kabel op zolder geeft goed signaal dit is getest)

Nu ik het inbedrijf wil nemen geeft de netgear alle lampjes groen behalve het signaal lampje (uitzenden)

nu mijn vraag waarom de netgear geen signaal geeft?

icon

Beste antwoord door louisL 22 December 2023, 21:03

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge

@MFjelleKrijgt de Netgear nog wel een IP-adres van de Zyxel?

Ik zie wat meldingen op het internet https://www.snbforums.com/threads/r8000-throughput-issues-with-fiber.29552/  die suggereren dat Netgears iets doen waarbij wan verkeer nog via de processor gaat. Verplaats de kabel naar de Zyxel eens naar een LAN aansluiting? Geef wel de Netgear eerst een vast IP-adres in de Zxel ip reeks (bijv 192.168.1.10) en exclude dat in de Zyxel DHCP settings (hamburger menu → netwerkinstelling → thuisnetwerken → begin IP-adres naar 192.168.1.32) .

Ik vermoed dat de Netgear in de war raakt van het feit dat de Zyxel 192.168.1.1 heeft, terwijl hij dat ook wil gebruiken?

 

Zie verder ook: https://community.netgear.com/t5/Nighthawk-Wi-Fi-5-AC-Routers/WAN-OR-LAN-Port-for-Access-Point/m-p/1066674

Bedankt voor je snelle reactie. 
ik ben bezig geweest met het aanpassen van het ip adres. Echter bleef het ip adres hetzelfde. Ik ben in de netgear moeten inloggen om deze te wijzigen naar 192.168.1.10 

nu ik beide opnieuw heb opgestart zie ik in de zyxel het gewijzigde adres. 
 

echter wanneer ik in de zyxel een past ip adres wil geven voor de netgear krijg ik de volgende melding waar ik niet weet wat te doen (zie foto met melding: het apparaat moet worden losgekoppeld/verbonden of de ip moet worden vrijgegeven/vernieuwd)

ik hoop dat je me verder kunt helpen!

Bedankt voor je snelle reactie. 
ik ben bezig geweest met het aanpassen van het ip adres. Echter bleef het ip adres hetzelfde. Ik ben in de netgear moeten inloggen om deze te wijzigen naar 192.168.1.10 

nu ik beide opnieuw heb opgestart zie ik in de zyxel het gewijzigde adres. 
 

echter wanneer ik in de zyxel een past ip adres wil geven voor de netgear krijg ik de volgende melding waar ik niet weet wat te doen (zie foto met melding: het apparaat moet worden losgekoppeld/verbonden of de ip moet worden vrijgegeven/vernieuwd)

ik hoop dat je me verder kunt helpen!

 

Reputatie 6
Badge
DHCP

Bedankt voor je snelle reactie. 
ik ben bezig geweest met het aanpassen van het ip adres. Echter bleef het ip adres hetzelfde. Ik ben in de netgear moeten inloggen om deze te wijzigen naar 192.168.1.10 

nu ik beide opnieuw heb opgestart zie ik in de zyxel het gewijzigde adres. 
 

echter wanneer ik in de zyxel een past ip adres wil geven voor de netgear krijg ik de volgende melding waar ik niet weet wat te doen (zie foto met melding: het apparaat moet worden losgekoppeld/verbonden of de ip moet worden vrijgegeven/vernieuwd)

ik hoop dat je me verder kunt helpen!

 

Als je een vast ip-adres gebruikt in de Netgear en je past de DHCP range in de Zyxel aan: exclude dat in de Zyxel DHCP settings (hamburger menu → netwerkinstelling → thuisnetwerken → begin IP-adres naar 192.168.1.32) dan heb je genoeg, als je een vaste DHCP allocatie wilt, dan moet je bovenstaande zaken eerst ongedaan maken. Ik gebruik liever geen DHCP voor netwerk spullen dus is een vast ip in de Netgear buiten de range die de Zyxel uitgeeft beter. Dan is de Netgear minder afhankelijk van de Zyxel. Dat is de reden voor mijn  aanbevelingen

Reageer