Beantwoord

Nieuwe modem

  • 11 January 2024
  • 4 reacties
  • 190 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste Odido,

 

Ik zag op dit forum iemand die een oude modem heeft laten omwisselen naar een nieuwe. Dit wil ook graag. Wij hebben al sinds de aansluiting bij T-Mobile in 2008 een oude steen als modem (Draytek 2132F). Ik heb ook het idee dat deze het aantal wifi aansluitingen niet meer aan kan. Daarbij wordt deze modem al jaren niet meer voorzien van update wat het inbraak gevoelig maakt.

 

Graag wil ik ook een nieuwe modem ontvangen.

Groetjes, Marco

icon

Beste antwoord door Havym 11 January 2024, 18:20

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Havym, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Ik heb een verzoek ingediend om het modem om te laten ruilen voor modernere apparatuur.  Zodra het nieuwe modem en de mediaconverter worden opgestuurd, kun je een afspraak inplannen met Guidion om deze aan te laten sluiten. Dat doen we omdat de glasvezelapparatuur zeer fragiel is en anders de servicegarantie op losse onderdelen vervalt. Bovendien dient de nieuwe apparatuur aangemeld te worden op de aansluiting en dat doet Guidion voor je. Kies je er toch voor om zelf te installeren (dit raden we niet aan!), dan kunenn we je in de toekomst niet meer kosteloos helpen wanneer 1 van de onderdelen niet meer functioneert. Houd hier alsjeblieft rekening mee! Zodra het pakketje ons distributiecentrum verlaat en bij de verzendpartner wordt aangeboden, ontvang je een track&trace-code per e-mail zodat je te allen tijde de bezorgstatus in de gaten kunt houden. Zo weet je 24/7 wanneer jouw pakket bezorgd wordt en hoe laat je thuis kunt zijn voor de nieuwe apparatuur. \Je ontvangt binnen enkele minuten een afspraaktool per SMS en e-mail zodat je de afspraak met Guidion kunt inplannen

Hoi @Havym, heel hartelijk welkom op de Community! 🙋‍♂️

Ik heb een verzoek ingediend om het modem om te laten ruilen voor modernere apparatuur.  Zodra het nieuwe modem en de mediaconverter worden opgestuurd, kun je een afspraak inplannen met Guidion om deze aan te laten sluiten. Dat doen we omdat de glasvezelapparatuur zeer fragiel is en anders de servicegarantie op losse onderdelen vervalt. Bovendien dient de nieuwe apparatuur aangemeld te worden op de aansluiting en dat doet Guidion voor je. Kies je er toch voor om zelf te installeren (dit raden we niet aan!), dan kunenn we je in de toekomst niet meer kosteloos helpen wanneer 1 van de onderdelen niet meer functioneert. Houd hier alsjeblieft rekening mee! Zodra het pakketje ons distributiecentrum verlaat en bij de verzendpartner wordt aangeboden, ontvang je een track&trace-code per e-mail zodat je te allen tijde de bezorgstatus in de gaten kunt houden. Zo weet je 24/7 wanneer jouw pakket bezorgd wordt en hoe laat je thuis kunt zijn voor de nieuwe apparatuur. \Je ontvangt binnen enkele minuten een afspraaktool per SMS en e-mail zodat je de afspraak met Guidion kunt inplannen

 

Top dank je wel voor het snelle antwoord en service. 

Gewoon even een vraag. Ik heb al glasvezel internet van Odido, kan ik dan niet gewoon de apparatuur omwisselen?

Als ik het pakket zo bekijk kan het niet moeilijk zijn om het om te wisselen.

 

Omdat ik de drayteck specifiek voor mijn net werk heb ik gesteld vraag ik mij af of ik een backup kan overzetten naar de nieuwe modem?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Havym, een simpel antwoord op je vraag is; Nee, dat kan niet. Voor de Zyxel is namelijk een mediaconverter (ONT) nodig en deze dient geïnstalleerd te worden door Guidion. Of je een Back-Up kunt maken van DrayTek naar Zyxel durf ik niet te zeggen maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dat zal lukken. 

Reageer