Beantwoord

Odidio achter eingen firewall en router

  • 3 December 2023
  • 2 reacties
  • 80 Bekeken

Ik ga van Tweak over naar Odido. Op dit moment gebruik ik de alleen ONT van Tweak; een Opticore gigabit converter. Daarachter hang een eigen miniPC'tje die ingericht is als firewall (Arista, vroeger Untangle) en daarachter hangt mijn eigen router, een Netgear Nighthawk RAX120, in bridge modus.

Ik ga er met de ONT van Odidio op vooruit, 10Gb is prettig als ik in de nabije toekomst de snelheid van mijn thuisnetwerk een beetje wil upgraden. Maar hoe zit 't met de rest?
Ik weet dat je bij Odidio je eigen apparatuur kunt gebruiken, maar bij Tweak hoefde ik in de firewall en de router geen aparte instellingen te configureren. Moet ik nu rekening houden met 'Odido-instellingen' in de firewall of router? Heeft iemand ervaring met Arista en Odido?

icon

Beste antwoord door eric 3 December 2023, 09:30

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt achter de ONT van Odido gewoon. Je eigen firewall en router hangen. Enigste configuratie is dat je VLAN 300 moet kunnen selecteren waarop de internetdienst wordt geleverd. Hier zie je de verdere info van Odido. Jij als 'die hard' tweaker komt daar vast wel uit.

Ik ben meer een ‘in-over-his-head’ tweaker 😉

Desalniettemin; ik ga er mee aan de slag. Eens kijken hoe ver ik kom met ‘t instellen van vlan 300 op mijn Arista firewall

Dank voor de hulp!

 

 

Reageer