Onderhoud op 2,3, 4 en 5 april 2024

  • 29 March 2024
  • 7 reacties
  • 646 Bekeken
Onderhoud op 2,3, 4 en 5 april 2024
Reputatie 7
Badge +16

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, tv‑kijken en bellen. We voeren daarom in de aankomende week onderhoud uit op ons netwerk.

 

Het onderhoud vindt ’s nachts plaats op 2, 3, 4 en 5 april, tussen 01:00 uur en 06:00 uur.

 

Wanneer?

We doen het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 06:00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen.

Let op: Staat de tv in je slaapkamer? De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

Wat moet jij doen?

Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Mocht je een error op de Mediabox krijgen, dan kun je dit oplossen door op de ‘ok-knop’ te drukken. Als dit niet werkt, dan kun je een powerflip uitvoeren op de Mediabox. 

Als we klaar zijn

Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of mediaconverter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

 

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!


7 reacties

Reputatie 2

Hoi, mijn internet thuis doet het niet, waarschijnlijk iets met het onderhoud te doen. Ik heb ook een mobiel abbonnement bij Odido, kan ik tijdelijk wat meer MB’s krijgen voor een mobile hotspot?

Groet,

-Floriaan

Reputatie 7
Badge +14

Hoi, mijn internet thuis doet het niet, waarschijnlijk iets met het onderhoud te doen. Ik heb ook een mobiel abbonnement bij Odido, kan ik tijdelijk wat meer MB’s krijgen voor een mobile hotspot?

Groet,

-Floriaan

Hallo @Jazzrabbit  Odido doet het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 06:00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen.

 

Heb je opnieuw opgestart enz.?

Reputatie 2

Hoi, mijn internet thuis doet het niet, waarschijnlijk iets met het onderhoud te doen. Ik heb ook een mobiel abbonnement bij Odido, kan ik tijdelijk wat meer MB’s krijgen voor een mobile hotspot?

Groet,

-Floriaan

Hallo @Jazzrabbit  Odido doet het onderhoud 's nachts tussen 01:00 en 06:00 uur. Je verbinding wordt dan kort onderbroken. Je kunt dan even niet internetten, tv‑kijken en bellen. Dit duurt maximaal een kwartier, daarna werkt alles weer zoals voorheen.

 

Heb je opnieuw opgestart enz.?

Ik heb alles opnieuw opgestart, maar dat hielp niet. Mijn buren hebben ook geen internet, en op deze thread

gaat het volgens mij ook over deze storing...

Reputatie 7
Badge +14

@Jazzrabbit  Hoe is het nu? Ik zie geen storing? Als het niet is opgelost stuur mij dan een DM.

Ik ben geen moderator maar kan je wel data geven om een hotspot te maken

Reputatie 2

Helaas, nog steeds geen internet. Buren die Odido of KPN hebben zitten ook nog zonder internet.

Reputatie 6
Badge +2

@Jazzrabbit Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik heb direct nogmaals het modem uitgelezen en zie inderdaad dat er iets niet helemaal goed gaat, dit staat los van het onderhoud. Ik heb gelijk een monteur aangestuurd, zodat dit kan worden opgelost. Je ontvangt hierover een e-mail met een link om een afspraak in te plannen. 

De buren die gebruik maken van Odido wil ik uiteraard ook graag helpen. Echter kan ik niet veel zonder gegevens. Ik adviseer je om hen aan te raden ook contact met ons op te nemen. Dit kan via deze Community, Facebook (facebook.com/odidonederland) of X/Twitter (@odidonederland op x.com/odidonederland) en via de chat op onze website of in de app. Uiteraard kan er ook telefonisch contact met ons worden opgenomen op 0800-0092. 

Reputatie 2

Bedankt voor de reactie. Sinds gisteren doet het internet het weer in het hele blok. Ik heb de afspraak met Guideon afgemeld. Dank voor de snelle reacties.

 

Reageer