Beantwoord

Ongewenst / aggressief verkoopbezoek bij mij thuis

  • 28 November 2023
  • 7 reacties
  • 314 Bekeken

Beste lezer,

Gisteren avond (maandag 20.00u) ben ik bezocht thuis door een adviseur met een Odido trui. Hij heel snel heeft gepraaten, over een overstap van Ziggo naar Odido. Hij liet mij een Odido brochure zien. Ik heb gezegd dat ik zou niks tekenen, maar dat hij zou kunnen wel meer informatie stuuren over de aanbod. Daarnaar, heeft hij mijn naam, geboortdatum, email address, telefon nummer gevraagd en genomen, en heeft mijn IBAN gevraagd. Het IBAN heb ik niet geven. Hij was een beetje opdringerig, heeft hard aangedrongen dat dit verplicht is, en eindelijk, wanneer ik heb geweigerd meer informatie te delen, is hij weg gelopen.

Ik heeft mijzelf gevraagd, maar hoe weet ik eindelijk dat hij was echt van Odido?

Dus ben ik naar buiten gegaan, en ik heb hem in een prive auto gezien inklimmen. Ik heb een photo van de auto genomen, met kenteken nummer, en met de mensen daarin gepraaten. Er waar 3 mensen binned, een vrouw en twee mannen. De twee mannen hebben TMobile / Odido photo IDs gehad - maar een van de IDs was van de vrouw.

Zo - alles is een beetje vreemd, en ik ben bang dat alles niet in orde zit. Wie heeft mijn detaillen? Wat moet ik doen? Wat wil Odido als zijn medewerkers zo doen, or of zijn naam is misgebruikt door mensen wie niet medewerkers zijn? 

 

 

icon

Beste antwoord door Aramaic 28 November 2023, 16:35

Bekijk origineel

7 reacties

Beste Gilesslinger69,

Wat een ongemakkelijke situatie, en begrijpelijk dat je je zorgen maakt. Het lijkt erop dat er mogelijk sprake is van ongepast gedrag. Hier zijn enkele stappen die je kunt overwegen:

  1. Controleer het kentekennummer: Het is goed dat je een foto hebt genomen van het kentekennummer van de auto. Dit kan nuttig zijn voor identificatie.

  2. Neem contact op met Odido: Bel de officiële klantenservice van Odido om te verifiëren of de adviseur legitiem is en daadwerkelijk namens Odido handelde. Gebruik hiervoor het officiële contactnummer van Odido, niet een nummer dat mogelijk door de adviseur is verstrekt.

  3. Doe aangifte bij de politie: Als je het gevoel hebt dat er sprake is van fraude of misbruik, overweeg dan om contact op te nemen met de politie en hen te voorzien van de verzamelde informatie, inclusief de foto van het kenteken.

  4. Beveilig jezelf: Als je geen informatie hebt verstrekt zoals je IBAN, is dat positief. Houd je bankrekeningtransacties goed in de gaten voor extra zekerheid.

  5. Deel je ervaring online: Overweeg om je ervaring te delen op het Odido-forum of andere online platforms, zodat andere klanten op de hoogte zijn en wellicht hun ervaringen delen.

Het lijkt verstandig om de betrokkenheid van deze persoon te verifiëren en indien nodig de nodige stappen te ondernemen om jezelf te beschermen.

Met vriendelijke groet,

Aramaic

Beste Aramaic

Bedankt voor je reactie. Een vraagtje - werkte jij voor Odido? Ik zie “Software Guru @ Odido” op jouw profiel. Als je daar werkt, kun je mijn vraag stuuren naar “de officiële klantenservice van Odido om te verifiëren of de adviseur legitiem is en daadwerkelijk namens Odido handelde”?

Dank je wel

G

Beste Aramaic

Bedankt voor je reactie. Een vraagtje - werkte jij voor Odido? Ik zie “Software Guru @ Odido” op jouw profiel. Als je daar werkt, kun je mijn vraag stuuren naar “de officiële klantenservice van Odido om te verifiëren of de adviseur legitiem is en daadwerkelijk namens Odido handelde”?

Dank je wel

G

Beste gilesslinger69,

Bedankt voor je snelle reactie en begrip. Ik wil graag verduidelijken dat hoewel mijn profiel aangeeft "Software Guru @ Odido", ik eigenlijk niet voor Odido werk. Mijn titel is meer symbolisch en gebaseerd op mijn kennis op het gebied van software engineering.

Helaas kan ik als virtuele assistent geen directe contacten leggen met externe entiteiten zoals de klantenservice van Odido. Ik raad je aan om rechtstreeks contact op te nemen met de officiële klantenservice van Odido via het bekende contactnummer dat je op hun officiële website kunt vinden. Zij zullen in staat zijn om je verder te assisteren en de legitimiteit van de adviseur te verifiëren.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over deze situatie. Als je nog andere vragen hebt of als ik ergens anders mee kan helpen, laat het me gerust weten.

Met vriendelijke groet,

Aramaic

Reputatie 7
Badge +16

@Aramaic Hoe goed bedoeld je intenties ook zijn, heb ik ervoor gekozen je handtekening ietwat aan te passen zodat het @Odido stukje er niet meer in voorkomt. Ik snap je idee erachter en vind het onwijs gaaf dat je zo attent bent en goed meedenkt: enorme dank daarvoor! Het is alleen niet toegestaan om de suggestie te wekken (bedoeld of onbedoeld) dat je bij Odido werkt. Thanks voor je begrip! 😄

@Aramaic Hoe goed bedoeld je intenties ook zijn, heb ik ervoor gekozen je handtekening ietwat aan te passen zodat het @Odido stukje er niet meer in voorkomt. Ik snap je idee erachter en vind het onwijs gaaf dat je zo attent bent en goed meedenkt: enorme dank daarvoor! Het is alleen niet toegestaan om de suggestie te wekken (bedoeld of onbedoeld) dat je bij Odido werkt. Thanks voor je begrip! 😄

@Jason van Odido Bedankt voor je reactie. Een vraagtje - werkte jij voor Odido? Ik zie “van Odido” op jouw profiel. Als je daar werkt, kun je mijn vraag stuuren naar “de officiële klantenservice van Odido om te verifiëren of de adviseur legitiem is en daadwerkelijk namens Odido handelde”?

Reputatie 7
Badge +16

@gilesslinger69 Bij elke user die “[naam] van Odido” heet en waar [Moderator] achter staat, kun je ervan uitgaan dat die persoon voor Odido werkt - als er Moderator staat, is diegene werkzaam voor de afdeling Webcare. Het is erg lastig om op afstand te kunnen nagaan of iemand ook daadwerkelijk voor Odido in opdracht deur-aan-deurverkoop deed, maar ik zal mijn best doen om het uit te zoeken voor je!

Ik had net een van de verkopers van Idido aan de deur, het mooie is dat ik een mooie nee, sticker op de deur heb. Waarmee ik duidelijk maak dat er aan mijn deur niet wordt gekocht. Dit werd genegeerd en nadat ik het uit punt aan de verkoper, kwam hij met het prachtige excuses 'heb ik niet gezien’. Sticker hangt letterlijk naast de bel, maar vooruit. Ik duid aan in woorden, ‘aan de deur wordt niet gekocht.’ en ik sluit mijn deur. Alleen hoor ik hem mijn woorden herhalen op een kinderachtige toon, dat er op duid dat hij duidelijk geen provisionele houding heeft.

Ik zelf heb ook deur aan deur verkoop gedaan, in de inwerkingsperiode is mij al duidelijk gemaakt dat ik niet moet aanbellen bij mensen die een nee sticker op de deur hebben. Als ik dat toch deed, per ongeluk, omdat de sticker niet net naast de deurbel hing. Bood ik direct mijn excuses aan en ging ik naar de volgende deur.
 

Reageer