Onterechte afschrijving en facturen wegens beeindiging abbonement

  • 20 October 2023
  • 10 reacties
  • 172 Bekeken

Vroegtijdig beeindigen abonement, 

ik had opgezegd wegens niet goed functioneren van mijn internet snelheid, er is tot mij ook nog is een tweede modem gestuurd waardoor het nog steeds niet naar behoren werkt, gebeld en er werdt een case aangemaakt en tot mijn verbazing de dag erop probleem opgelost volgens t-mobile (mailtje dus) ik kookte had al bijna dagelijks aan de telefoon gehangen, wat ook nog is het geval was dat ik het contact aan was gegaan november 2022, vervolgens galsfiber aangelgd in februari en pas de aansluiting vondt pas plaats in juni, tot mijn verbazing was zelfs ook niet mijn oude provider opgezegd wat ik toen afgesproken had in november 2022 door de verkoop aan de deur, dus ik heb nog dubbele kosten gehad 4 maanden lang, ik heb uiteindelijk opgezegd in 16-augustus en hierbij was ook gelijk afgesproken dat 64,95 van ziggo zou verrekend worden met de opzegging en zou ik totaal nog 20.- betalen met de aftrek van de 4 maanden, opzegservice zou geregeld zijn volgens de verkoop aan de deur, ook maandelijks opzegbaar ook aan mij verteld, heb vandaag 4 keer weer aan de telefoon gehangen met odido maar kom nergens doorheen, 206.- euro willen ze hebben maar sorry odido dat is buiten de afspraak om van wat ik gemaakt heb, na aanleiding van mijn laatste gesprek vanavond om 18:00 is me weer verteld dat het weer voorgesteld gaat worden aan afdeling verkoop om te kijken of het anders geregeld kan worden, toch super vreemd hoor terwijl ik al een afspraak gemaakt had qua afkoopsom, verrekenen van ziggo 4 maanden en nog de 20.- euro, ze blijven bij de 206.- euro, ben ik nou gek of zo, alles maar ook alles gaat langs elkaar heen bij odido/t-mobile, zo jammer dat je gewoon in de maling genomen wordt, oh ja blijven loont zeggen ze is het spreekwoord, nou echt niet je wordt met allerlei beloftes binnengehaald maar afspraken nakomen ho maar, daarbij heb ik thuis 3 mobiele abonnementen lopen en daar geen klachten over heb verders, hoop dat er toch iets opgelost wordt met de internet opzegging en afkoopsom met wat er afgesproken is

Ishana van Odido 6 maanden geleden

Hoi @Raymond kooiman, allereerst excuses voor deze ervaring. Geen zorgen, ik heb het meteen nagekeken! Ik zie dat dit intern is doorgezet. Je zult dan ook zo snel mogelijk op de hoogte worden gehouden hiervan. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Raymond kooiman , welkom bij de community. 

Een bijzonder verhaal. De overstapservice is namelijk niet mogelijk als er nog volledig glasvezel je huis ingebracht moet worden. Maar het raarste is dat je gewoon door jou opgevoerde kosten zelf in mindering brengt op de te betalen facturen.  Mocht de klantenservice al een dergelijke toezegging hebben gedaan, dan zal er voor dat bedrag een creditnota gemaakt moeten worden, anders verdwijnt dat bedrag niet van jouw account.  Ik neem aan dat je de deze ongebruikelijke afspraken ook per email bevestigd hebt gekregen. Dan zou je weer moeten bellen en vragen om die credit factuur. 

Hoi @eric bedankt voor je reactie, mij was toegezegd dat de teveel gemaakte kosten door dat het opzegging bij ziggo niet was gebeurd, 1000 maal excuses sorry dat het zo gelopen is van onze kant af, wij gaan die 4 x 64,95 verrekenen en dan was er nog 20.- euro wat ik nog moest betalen, nee odido stuurt gewoon een factuur van 206.- euro, gewoon belachelijk dat ze van een gemaakte afspraak van een medewerker afwijken en net doen of ze van niets weten, vanavond 3 x aan de telefoon gehangen en de laatste medewerker zei we gaan het voorleggen aan de manager en je krijgt een mailtje gestuurd hierover, je krijgt vervolgens gewoon niets te horen, odido nogmaals mobiel niets over aan te merken al vanaf de ben periode vanaf 1998 maar dit is gewoon belachelijk hoe odido dit aanpakt 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Raymond kooiman, allereerst excuses voor deze ervaring. Geen zorgen, ik heb het meteen nagekeken! Ik zie dat dit intern is doorgezet. Je zult dan ook zo snel mogelijk op de hoogte worden gehouden hiervan. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido, weet je ik heb meerdere malen gebeld en door meerdere werknemers van odido ben ik te woord gestaan, stuk voor stuk onbeschoft op een gegeven moment, weet je dit dat zus zo aangesproken te worden ( ben 61 jaar hoor) , waar ik echt niet van gediend ben als trouwe t-mobile klant, maar er was mij verteld in augustus door een collega en afgesproken dat het allemaal verrekend zou worden, nogmaals 20.- euro was het eind bedrag na verrekenen van, maar ik heb gewoon het gevoel nu steeds dat ik gewoon in de maling genomen wordt door verschillende odido collega’s, nogmaals ik wens dat dit echt uiteindelijk gewoon na afspraak wat ik toen gemaakt hebt ook op zo manier afgehandeld wordt. Gr Raymond 

Goedemorgen @Ishana van Odido, helaas heeft het afwachten niets gebracht behalve dat er 206.- eigenlijk vannacht van mijn rekening is afgeschreven, buiten de afspraken om die ik gemaakt heb met een tmobile medewerker over de afkoopsom afgelopen augustus qua opzegging, ik vindt het asociaal gedrag dat dit gewoon buiten afspraken om gewoon gebeurd, #odido.nl / #t-mobile verkoopt eigenlijk leugens aan de deur blijkt dus achteraf, mijn goede vertrouwen is zwaar geschaad nu helaas, ben zeer teleurgesteld en bestolen van 206.- euro 

Reputatie 7
Badge +14

Als er een formele creditfactuur wordt gemaakt wordt dat geld gewoon teruggestort hoor. Maar zolang je de door jouw geclaimde afspraken niet 'op papier' hebt voorkom je door deze betaling wel dat het een incasso traject ingaat.

@eric, bedankt voor je aanvulling op mijn verhaal, afspraken die gemaakt worden moeten nageleefd worden vindt ik persoonlijk, sorry incasso? Nooit van gehoord ik betaal altijd alles, wil niets maar ook niets met achterstallig betalingen te maken hebben, betaal me hele leven al altijd alles op tijd, afspraken zijn afspraken een man een woord een woord, maar dit is nogmaals asociaal, verstoppen zich achter allerlei bedachte regels die je aan de deur bij contact afsluiting niet verteld oftewel verzwegen, Eric bedankt voor je reactie 

Hoi @Raymond kooiman, allereerst excuses voor deze ervaring. Geen zorgen, ik heb het meteen nagekeken! Ik zie dat dit intern is doorgezet. Je zult dan ook zo snel mogelijk op de hoogte worden gehouden hiervan. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

@Ishana van Odido nou ik heb gewacht maar ik krijg niks qua reactie of antwoord, wat ik wel zie is dat ze zonder geantwoord te hebben zondag nacht 206.- euro van mijn rekening afgeschreven hebben, dus dat is wel duidelijk, nogmaals mijn input heeft totaal geen zin gehad, oplichting is dit zou ik het noemen, beloftes nogmaals maken aan de deur aan de telefoon met medewerkers van tmobile / odido en totaal niet iets qua afspraak nakomen 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Raymond kooiman, ik ben nogmaals voor je gaan kijken en zie dat je op 20-10 en 23-10 contact gehad hebt met onze klantenservice. Hier is uitgelegd dat het verzoek afgewezen is. Ik kan daar jammer genoeg ook niks aan veranderen. Mijn oprechte excuses voor het ongemak. 

Wat schijf jij nou @Tommie van Odido, sorry voor het ongemak? Ben je nou helemaal besodemieterd, er is een mondelinge afspraak met mij gemaakt! En wordt gewoon weg gewuifd, niemand maar ook niemand bij jullie klantenservice heeft een ruggengraat om gewoon op een afspraak na te komen, u wordt teruggebeld maar ja natuurlijk, wordt gewoon niet teruggebeld nogmaals asociaal gedrag vind ik het gewoon, ik zou deze praktijken zelf nooit in mijn hoofd halen 

Reageer